Szkolenie
Autonomous Maintenance
O szkoleniu
Podczas szkolenia przeprowadzane są zadania obsługi technicznej przypisane do operatorów produkcyjnych. Zbierane są dane i mierzone efekty wdrażanych metod konserwacyjnych. Podczas przeglądów prowadzone są działania mające na celu poznanie natury powstających zakłóceń i potencjalnych uszkodzeń. Warsztat AM swoim zakresem obejmuje zagadnienia związane z praktycznym wdrożeniem poszczególnych narzędzi mających na celu eliminację przyczyn źródłowych powstałych zdarzeń awaryjnych.
Cele:
– przeprowadzenie poszczególnych kroków AM na obszarze pilotażowym,
– stworzenie standardów autonomicznej obsługi technicznej,
– stworzenie dokumentacji autonomicznej obsługi technicznej,
– stworzenie tablic wizualizacyjnych – ukazujących obsługę autonomiczną,
– wdrożenie systemu Blue-Tag,
– stworzenie systemu szkoleń operatorów za pomocą One Point Lesson,
– stworzenie procedury wdrożenia AM w przedsiębiorstwie.
Cele:
– przeprowadzenie poszczególnych kroków AM na obszarze pilotażowym,
– stworzenie standardów autonomicznej obsługi technicznej,
– stworzenie dokumentacji autonomicznej obsługi technicznej,
– stworzenie tablic wizualizacyjnych – ukazujących obsługę autonomiczną,
– wdrożenie systemu Blue-Tag,
– stworzenie systemu szkoleń operatorów za pomocą One Point Lesson,
– stworzenie procedury wdrożenia AM w przedsiębiorstwie.
Kto powinien wziąć udział?
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do AM
Definicja AM
Fakty i mity na temat systemu AM
7 kroków wdrożenia AM
NIezrozumienie poszczególnych kroków w systemie AM
2. Strategia AM
Budowa strategii AM
Określenie misji dla filaru AM
Określenie celów przed wdrożeniem AM
Wybór odpowiednich KPI w filarze AM
3. Szkolenie operatorów
Techniki prowadzenia szkolenia przed wdrożeniem
Korzyści płynące dla operatorów
Rola operatora
Błędy popełniane w fazie przygotowania do wdrożenia AM
4. Wybór obszaru
Jakie czynnik brać pod uwagę w wyborze obszaru do wdrożenia AM?
Czy wszędzie stosować AM?
Kryteria brane pod uwagę przy wyborze obszaru wdrożenia AM
Praktyczne rady co robić a czego nie robić
5. Ocena ryzyka
Rodzaje ryzyka podczas implementacji AM
Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrażania AM
Techniki szacowania ryzyka
Skutki i konsekwencje nieoszacowania ryzyka
Praktyczne przykłady co robić a czego nie robić
5. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 1 AM
Przygotowanie do przeprowadzenia kroku 1
Akcja czerwonych kartek
Budowa wstępnego planu eliminacji czerwonych kartek
Akcja na Gemba
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 1 AM
Warsztat 1: Budowa strategii AM
lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru AM w przedsiębiorstwie
Określenie misji AM
Wyznaczenie celów dla AM
Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów AM
Wizualizacja strategii AM
Warsztat 2: Symulacja AM – Krok 1
Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 1 AM
Akcja czerwona kartka
Wstępny plan działania
Realizacja działań na gemba
Budowa procedury przeprowadzenia kroku 1 AM
Analiza ryzyka podczas implementacji kroku 1 AM
7. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 2 AM
Definicja miejsc trudnodostępnych
Definicja źródeł zanieczyszczeń
Proces tworzenia działań doskonalących w ramach kroku 2 AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 2 AM
8. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 3 AM
Czym jest standard inspekcji AM?
Porównanie podejść CLAIRS/CIL/NWRCZ w tworzeniu planu inspekcji AM
Techniki tworzenia dokumentacji przeglądowej AM
Wizualizacja punktów inspekcyjnych AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 3 AM
9. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 4 AM
Zaangażowanie operatorów w inspekcje AM
3 poziomowy model kompetencji operatorów w AM
Techniki angażujące operatorów w realizację przeglądów inspekcyjnych AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 4 AM
10. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 5 AM
System zatwierdzania realizację przeprowadzenia inspekcji AM
Komunikacja Prod – UR
System Blue tag
System potwierdzania przeprowadzonych inspekcji
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 5 AM
11. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 6 i 7 AM
Systematyczna kontrola systemu inspekcji AM
System doceniania operatorów w ramach AM
Skuteczność prowadzonych przeglądów AM przez produkcję – implementacja „Hall of Fame”
System utrzymania filaru AM
Audyt filaru AM
Wizualizacja wyników audytu filaru AM
Warsztat 3: Symulacja AM – Krok 2 – 5
Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 2 do 4 AM
Eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudnodostpnych
Budowa standardowego planu inspekcji AM
Tworzenie treści szkoleniowych dla operatorów OPL
Budowa systemu kontroli przeprowadzonej inspekcji AM
Wdrożenie systemu Blue Tag
Metody komunikacji Prod – UR tradycyjne czy nowoczesne?
Warsztat 4: Utrzymanie i rozwój systemu AM
Techniki oceniające funkcjonowanie systemu AM
Budowa arkusza audytującego system AM
Wizualizacja wyników audytu
Metodyka przeglądu strategii oraz ustalanie nowych celów w ramach rozwoju AM
Definicja AM
Fakty i mity na temat systemu AM
7 kroków wdrożenia AM
NIezrozumienie poszczególnych kroków w systemie AM
2. Strategia AM
Budowa strategii AM
Określenie misji dla filaru AM
Określenie celów przed wdrożeniem AM
Wybór odpowiednich KPI w filarze AM
3. Szkolenie operatorów
Techniki prowadzenia szkolenia przed wdrożeniem
Korzyści płynące dla operatorów
Rola operatora
Błędy popełniane w fazie przygotowania do wdrożenia AM
4. Wybór obszaru
Jakie czynnik brać pod uwagę w wyborze obszaru do wdrożenia AM?
Czy wszędzie stosować AM?
Kryteria brane pod uwagę przy wyborze obszaru wdrożenia AM
Praktyczne rady co robić a czego nie robić
5. Ocena ryzyka
Rodzaje ryzyka podczas implementacji AM
Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrażania AM
Techniki szacowania ryzyka
Skutki i konsekwencje nieoszacowania ryzyka
Praktyczne przykłady co robić a czego nie robić
5. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 1 AM
Przygotowanie do przeprowadzenia kroku 1
Akcja czerwonych kartek
Budowa wstępnego planu eliminacji czerwonych kartek
Akcja na Gemba
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 1 AM
Warsztat 1: Budowa strategii AM
lista czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych wpływających na podjęcie decyzji wdrożenia filaru AM w przedsiębiorstwie
Określenie misji AM
Wyznaczenie celów dla AM
Budowa systemu mierników mierzących stopień realizacji celów AM
Wizualizacja strategii AM
Warsztat 2: Symulacja AM – Krok 1
Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 1 AM
Akcja czerwona kartka
Wstępny plan działania
Realizacja działań na gemba
Budowa procedury przeprowadzenia kroku 1 AM
Analiza ryzyka podczas implementacji kroku 1 AM
7. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 2 AM
Definicja miejsc trudnodostępnych
Definicja źródeł zanieczyszczeń
Proces tworzenia działań doskonalących w ramach kroku 2 AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 2 AM
8. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 3 AM
Czym jest standard inspekcji AM?
Porównanie podejść CLAIRS/CIL/NWRCZ w tworzeniu planu inspekcji AM
Techniki tworzenia dokumentacji przeglądowej AM
Wizualizacja punktów inspekcyjnych AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 3 AM
9. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 4 AM
Zaangażowanie operatorów w inspekcje AM
3 poziomowy model kompetencji operatorów w AM
Techniki angażujące operatorów w realizację przeglądów inspekcyjnych AM
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 4 AM
10. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 5 AM
System zatwierdzania realizację przeprowadzenia inspekcji AM
Komunikacja Prod – UR
System Blue tag
System potwierdzania przeprowadzonych inspekcji
Lista kontrolna po przeprowadzeniu kroku 5 AM
11. Implementacja poszczególnych kroków AM – Krok 6 i 7 AM
Systematyczna kontrola systemu inspekcji AM
System doceniania operatorów w ramach AM
Skuteczność prowadzonych przeglądów AM przez produkcję – implementacja „Hall of Fame”
System utrzymania filaru AM
Audyt filaru AM
Wizualizacja wyników audytu filaru AM
Warsztat 3: Symulacja AM – Krok 2 – 5
Przeprowadzenie wstępnych działań w ramach kroku 2 do 4 AM
Eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudnodostpnych
Budowa standardowego planu inspekcji AM
Tworzenie treści szkoleniowych dla operatorów OPL
Budowa systemu kontroli przeprowadzonej inspekcji AM
Wdrożenie systemu Blue Tag
Metody komunikacji Prod – UR tradycyjne czy nowoczesne?
Warsztat 4: Utrzymanie i rozwój systemu AM
Techniki oceniające funkcjonowanie systemu AM
Budowa arkusza audytującego system AM
Wizualizacja wyników audytu
Metodyka przeglądu strategii oraz ustalanie nowych celów w ramach rozwoju AM
Czas trwania
2 dni
Prelegenci


Wojciech Mączyński – jeden z najbardziej charyzmatycznych doradców z zakresu inżynierii utrzymania ruchu, niezawodności oraz logistyki UR. Pasja z jaką prowadzi szkolenia sprawia, że wiedza sama wchodzi do głowy oraz zawsze odnosi się pewien niedosyt.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu.
Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight®, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.
Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:
- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,
- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,
- Logistyka UR Try and Choose
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie zajmując stanowiska managerskie testował i wdrażał innowacyjne rozwiązania w obszarze produkcji i utrzymania ruchu. Nieustająca chęć poszukiwania coraz to lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi i utrzymania ruchu doprowadziła do osiągania spektakularnych wyników, zarówno operacyjnych, jak i zarządzania kompetencjami pracowniczymi.
Obecnie jako trener i konsultant w dalszym ciągu realizuje swoją misję zarażając klientów pasją do poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w obszarze zarządzania służbami utrzymania ruchu i produkcją. W codziennej pracy w sposób nieszablonowy, pełen dynamizmu, pragmatyki oraz niezliczonej ilości przykładów uczy i przedstawia narzędzia wchodzące w skład systemu zarządzania utrzymaniem ruchu.
Jego wieloletnia praktyka, zarówno jako etatowego pracownika na stanowiskach managerskich, jak również trenera/konsultanta, pomogła w stworzeniu autorskiego programu zarządzania obsługą techniczną w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Program ten nosi nazwę Total Professional Maintenance Management System – jest to połączenie klasycznego TPM w pewnej modyfikacji oraz inżynierii niezawodnościowej. W systemie znajdują się autorskie rozwiązania poszczególnych narzędzi takich jak: RCMLight®, Quick Planing and Scheduling, Technical Statisical Proces of Spare Parts.
Jest autorem nowoczesnych form szkoleniowych, które z powodzeniem łączą teorię z praktyką:
- Certyfikowany Praktyk TPM Learning by Doing,
- Podnoszenie kompetencji technicznych ActionLearnigBlitz,
- Logistyka UR Try and Choose
Weź udział
Cena 1
netto
2100
PLN
Cena zawiera:
- Udział w szkoleniu, przerwy kawowe, lunche, materiały, certyfikat.
Weź udział
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

WoMa Solution
67-100 Nowa Sól
Arkadia8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Weź udział, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Płatność po zakończonym szkoleniu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WoMa Solution
67-100 Nowa Sól
Arkadia8