Awans na szefa

O szkoleniu

Awansowałeś ze specjalisty na stanowisko menedżerskie?  
Twoje życie w firmie właśnie przyspiesza i zmienia się o 180 stopni!
Awans to wielka szansa ale i duże wyzwanie!
Prezentujemy obowiązkowe szkolenie dla każdego, kto wchodzi w rolę szefa i nie chce zatonąć!

Większość świeżo upieczonych menedżerów popełnia błędy, które wynikają z braku umiejętności zarządzania ludźmi.
Awans na stanowisko menedżerskie dla młodych szefów jest często źródłem stresu, walką z oporem współpracowników i walką o zdobycie autorytetu.

Czy wiesz, że 40% nowych menedżerów ponosi porażkę i musi odejść, bo nie radzi sobie z nowymi obowiązkami.

Około 65% menedżerów nauczyło się zarządzać ludźmi metodą prób i błędów, zgadując, a nie wiedząc, jak to robić!

Szkolenie podpowiada:

Jak przygotować się do zarządzania zespołem?
Jak odnaleźć się w nowej roli?
Jak nie oblać pierwszego egzaminu z przywództwa?
Jak zbudować autorytet?
Co zrobić, by nie potknąć się na pierwszych zadaniach?
Jak poradzić sobie z pułapkami dotychczasowych relacji koleżeńskich i zbudować nowe? Gładkie przejście z relacji kumpel-kumpel na szef-podwładny.
Jak sobie radzić z rozczarowanymi pracownikami, cichymi konkurentami i ustrzec się prowokacji.
Jak zarządzać zespołem i osiągnąć sukces?
Jak wydobyć z ludzi to co w nich najlepsze?
Jakie zachowania wspierają, a jakie podważają relacje szefa z kolegami/koleżankami w miejscu pracy?
Co zrobić w sytuacji, gdy pracownik nie zrealizuje zadania: zareagować czy  czekać narażając się na utratę autorytetu i frustrację?   
Jak wydawać polecenia, rozliczać, udzielać informacji zwrotnej i chodzić z kolegami na siłownię?

Chcesz nauczyć się jak…

  • zmienić nawyki specjalisty, bo jako menedżer nie możesz już wszystkiego robić sam,

  • wyznaczać mądre zasady pracy i granice w zespole,

  • planować innym pracę i przekazywać w motywujący sposób zadania, precyzować, uzgadniać i wyjaśniać,

  • elastycznie dopasować swój styl do sytuacji uwzględniając nastawienie na ludzi i na zadania,

  • informować, weryfikować, zwiększać odpowiedzialność, doceniać

  • wzmocnić swój zespół

…szkolenie Awans na Szefa dla Ciebie!

Dlaczego warto wziąć udział?

Podstawowym celem szkolenia Awans na szefa jest przygotowanie i wdrożenie młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej w organizacji oraz świadomego zaplanowania i budowania przez nich ich własnej roli menedżerskiej i wizji zespołu.


Cele szczegółowe szkolenia Awans na szefa:

  • dostarczenie wiedzy z zakresu psychologii zarządzania i efektywnego  zarządzania zespołem pracowników

  • rozpoznanie własnego stylu kierowania pracownikami

  • dostarczenie  wiedzy z zakresu skutecznej i motywującej komunikacji w sytuacjach zadaniowych i interpersonalnych z pracownikami

  • przećwiczenie umiejętności potrzebnych do efektywnej realizacji zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów

  • poznanie swoich mocnych stron i obszarów rozwojowych

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Awans na Szefa dedykowane jest nowo mianowanym menedżerom, osobom mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję lub obecnym menedżerom, którzy przygotowują się do dalszego awansu na stanowisko kierownicze i/lub  chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.  
Szkolenie dedykujemy wszystkim pracownikom, którzy chcą świadomie budować wizję swojej roli w organizacji oraz rozwinąć swoje umiejętności menedżerskie o konkretne narzędzia. 

Program szkolenia

Nowoczesne organizacje potrzebują silnych liderów

Kim jest lider – rola i zadania menedżera we współczesnej organizacji

Style przewodzenia ludźmi – lider zadaniowy i lider relacyjny

Orientacja na ludzi vs orientacja na zadania a specyfika sytuacji

Dojrzałość zawodowa podwładnych a optymalny styl kierowania: od instruktażu po delegowanie

Awans w zespole: problem czy szansa dla młodego menedżera?

Konkurs lub wytypowanie –  konsekwencje sposobu awansowania

Największe błędy młodego menedżera

Skomplikowane relacje koleżeńskie po awansie

Jak zarządzać zespołem, z którego się wyrosło?

Jak przygotować się i poradzić sobie z emocjami innych (UWAGA! Zazdrość!)?

Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?

Jak poradzić sobie z własnymi uczuciami? (paraliżująca niepewność, niepokój, strach przed oceną i kilka innych)

Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?

Autorytet młodego menedżera – jak go budować?

Źródła autorytetu specjalisty/eksperta vs menedżera

Władza i autorytet menedżera

Podstawowe czynniki budujące autorytet

Zasady sprawowania władzy

Budowanie relacji z podwładnymi 

Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi

Autorytet a potrzeba kreowania wizerunku lidera w oczach podwładnych

Rozpoznanie własnych predyspozycji menedżerskich

Model Okien Johari:
obszar otwarty (arena)
obszar ukryty (fasada)
obszar ślepy (ślepy punkt)
obszar nieznany

Skąd czerpać informacje o sobie? Poznanie wyzwań i ocena silnych stron i własnych słabości

Mocny start, czyli wygłoszenie expose szefa

Expose czyli instrukcja obsługi szefa – dlaczego jest ważna?

Potrzeba zaznaczenia charakteru relacji menedżera ze współpracownikami

Wizja i misja mojego zespołu –  jak zarazić nią zespół?

Przygotowanie się do expose – uświadomienie najważniejszych wartości, zasad i granic we współpracy z zespołem pracowników

Minimalne granice szefa – jak je wyznaczać?

Maksymalne preferencje –  jak je przedstawiać?

Zasady wygłaszania expose szefa

Expose, czyli moje wymagania, moje intencje krok po kroku

Siła emocji w expose szefa

Kierowanie to komunikowanie się

Znaczenie procesów komunikowania się w organizacji i rola komunikacji wewnętrznej

Znaczenie umiejętności komunikowania się  menedżera w codziennej pracy

Dojrzała komunikacja z pracownikami: style i zasady porozumiewania się

Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem

Werbalne i niewerbalne komponenty komunikacji

Rola aktywnego słuchania i empatii

Kierowanie rozmową i pytania w trakcie rozmowy

Bariery komunikacyjne w relacji z pracownikiem – jak je identyfikować i pokonywać

Błędy w kontaktach interpersonalnych – typologia, niebezpieczeństwa i ścieżki ich unikania

Nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji

Komunikacja szefa: komunikowanie i delegowanie zadań

Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych

Algorytm motywującego przekazywania zadań – jak wydawać jasne i motywujące polecenia

Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań

Jak i kiedy delegować zadania pracownikom?

Co może blokować delegowanie zadań?

Komunikacja szefa: informacja zwrotna jako narzędzie motywowania i wywierania wpływu

Psychologiczne znaczenie  oceny i monitoringu  w kierowaniu zespołem

Monitoring działań bieżących  a kontrola stopnia zrealizowania zaplanowanych celów

Podstawowe zasady udzielania feedbacku

Pochwała jako narzędzie budowania motywacji – jak udzielać pochwał?

Krytyka sposobem na korygowanie błędów pracownika

Algorytmy rozmów feedback’owych: FUPR, FUKO, UF, SPiNKA,  GRID

Kiedy warto przeprowadzić rozmowę typu feedback.

Praca w zespole – zasady budowania efektywnej grupy zadaniowej

Koncepcja zarządzania sytuacyjnego – działaj jak lider! 

Jakim być szefem-liderem? – analiza korzyści i strat związanych z zastosowaniem poszczególnych stylów

Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów a diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania

Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego

Budowanie zespołu z jednostek: strategie, metody i niebezpieczeństwa

Typy pracowników w Twoim zespole i ich wzorce pracy 

Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji

Organizacja pracy w zespole, planowanie krótko długoterminowe

Stawianie celów, wyznaczanie priorytetów, etapowanie zadań

Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą

Zwycięski zespół – jak wyzwalać efekt synergii? Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?

Zagrożenie konformizmem – jak unikać syndromu grupowego myślenia?

Komunikacja szefa: przekazywanie trudnych decyzji

Kluczowe zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów

Różne style prowadzenia rozmowy – wybór najlepszego stylu dla siebie

Algorytm komunikowania trudnej decyzji

Ludzka twarz szefa i udzielanie wsparcia

Umiejętne panowanie nad własnymi emocjami oraz emocjami rozmówcy

Podsumowanie, integracja wiedzy i umiejętności uczestników

Action Plan.

Czas trwania

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.

Szkolenie obejmuje 12 godzin dydaktycznych  


Prelegenci

Psycholog, doświadczony trener z bogatą praktyką rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne rekomendacja trenera I i II stopnia PTP (licencja trenera nr 170). Doradca biznesowy, coach, inspirator rozwoju osobistego menedżerów polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Pełni funkcję menedżera ds. szkoleń w Katowickiej Strefie Ekonomicznej S.A. Swoją karierę trenerską zaczynała na początku lat 90-tych prowadząc treningi i seminaria z asertywności pod okiem doświadczonych superwizorów PTP. Należała do grona osób zaangażowanych w poszukiwanie zastosowania metodologii treningu asertywności w biznesie w ramach prac Stowarzyszenia Trenerów Asertywności.

Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).

Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.

Najczęściej prowadzi szkolenia miękkie, treningi interpersonalne.

Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.

Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku w trakcie współpracy trenerskiej z  Pionem Bankowości Detalicznej BRE Banku S.A.  Przez kilka lat prowadziła  executive coaching dla dyrektorów placówek (7 projektów rocznych) zgodnie z modelem GROW sir Johna Whitemoore’a.

Realizuje usługi doradcze oraz przygotowuje innowacyjne projekty szkoleniowe z zakresu:

  • rozwoju umiejętności menedżerskich – komunikacji interpersonalnej, efektywności indywidualnej, zarządzania czasem, budowania zespołu, zarządzania zespołem projektowym, asertywności, coaching’u.

Posiada praktykę w projektowaniu szkoleń pomocnych w rozwiązaniu konkretnych problemów organizacyjnych i rozwojowych oraz coachingu.

Przygotowała i realizowała projekty dla znanych firm doradczych Ernst & Young, ISO Swedish-Managment Group Poland, SLG International Training Centre.

Uczestniczyła w 2-letnim projekcie szkoleniowym dla konsultantów „Firma 2000” organizowanym przez ActiVoca oraz PriceWaterhouseCoopers.

W swojej bogatej karierze trenerskiej przeszkoliła między innymi kilkuset menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz pracowników liniowych wielu firm produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz banków z całej Polski m.in.:
Makro Cash & Carry Polska S.A.
Lear Corporation Sp. z o.o.
Delphi Polska Automotive System Sp. z o.o.
Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Prokom Software S.A.
Softbank S.A.
Multibank BRE Bank S.A.
Lentex S.A.
BOC Polska Sp. z o.o.
PZU Życie S.A.
Grupa Fiat Auto Poland

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jej udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

lub

Doskonały trener, cierpliwy i mądry coach ICF, ekspert w dziedzinie zarządzania, doświadczony konsultant największych firm w Polsce, terapeuta.
Dyplomowany trener Master Business Trainer i Ignite Trainer. Trener Standardu HRD BP. Ukończył Psychoterapię Pozytywną na Wrocławskim Instytucie Psychoterapii. Posiada bogate i unikalne doświadczenie w dziedzinie zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami pracowników, zarządzania projektami, które zdobywał w pracy w kraju i za granicą jako menedżer, trener, doradca i coach. Był odpowiedzialny za budowę procedur i narzędzi do oceny opłacalności projektów rozwojowych, analizę potencjału przedsiębiorstw, tworzenie modeli biznesowych i biznes planów.

Pracuje indywidualnie z menedżerami, pomaga im odkryć i rozwijać wewnętrzny potencjał, pracować nad obszarami wymagającymi wsparcia i rozwoju (Corporate coaching, Executive coaching).

Wspiera Zarządy w opracowaniu i wdrażaniu strategii firmy, projektowaniu działań przynoszących rozwój organizacji, buduje zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy. Pracuje z wykorzystaniem metod 360’ 180’ AC/DC.

Przez ponad 15 lat zarządzał zespołami i był trenerem wewnętrznym w firmie Onet.pl i Zumi.pl, gdzie wdrażał autorskie programy z zakresu zarządzania, negocjacji, budowania zespołów, a także wykorzystania technik wywierania wpływu i skutecznej argumentacji (1500 godzin praktycznych szkoleń i warsztatów).

Specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu: rozwoju pracowników i skuteczności osobistej w działaniu, zarządzania przez cele, podnoszenia efektywności zespołów, rozwoju kompetencji miękkich, zarządzania motywacyjnego, komunikacji kierowniczej w organizacji, analizy potrzeb szkoleniowych, mediów społecznościowych w biznesie.

Ma doświadczenie i własne unikalne rozwiązania służące do opisu stanowisk pracy i wartościowanie pracy, ocen pracowniczych, zarządzania kompetencjami i budowania ścieżek karier, rozwój kompetencji pracowniczych na wszystkich poziomach organizacji. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szczyrk Hotel Elbrus***Wellness&Spa

43-370 Szczyrk

ul. Słoneczna 8

woj. śląskie

Rejestracja

Szkolenie bez zakwaterowania
Zawiera: udział w szkoleniu, materiały, konsultacje, lunch i przerwa kawowa
1 599
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie z zakwaterowaniem
w pokoju dwuosobowym z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy
2 199
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
  • pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
  • korzystanie z Centrum Wellness
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie z zakwaterowniem
W pokoju do pojedynczego wykorzystania
2 549
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, TVSAT, telefon, Internet
  • pełne wyżywienie, w tym dwie kolacje: przyjazdowa oraz integracyjna w góralskim stylu
  • korzystanie z Centrum Wellness
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska ul. Kozielska 137d

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!