O szkoleniu
Marketerzy często ignorują znaczenie strategii cenowej, tymczasem jej optymalizacja (w tym wartości oferowanej konsumentom/klientom) ma dużo większe przełożenie na generowany zysk niż cięcia kosztów czy działania marketingowe zmierzające do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszego szkolenia, w oparciu o przykłady odwołujące się zarówno do kategorii FMCG, dóbr trwałego użytku jak i usług, opowiemy o różnych technikach, których umiejętne stosowanie pozwolą uniknąć sytuacji, w której produkt jest sprzedawany po cenie nie odzwierciedlającej jego pełnej wartości.
- Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
- Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
- Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
- Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.
Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.
Program szkolenia
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
- Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
- Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
- Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
- Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).
Czas trwania
Prelegenci
Maria Otmar-Szymańska - Absolwentka metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej. Z badaniami rynku i konsumenta związana od 2006 r. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji badawczej, a następnie zleceniodawcy badań w firmach reprezentujących różnorodne branże (media elektroniczne, FMCG, dobra trwałe). Obecnie kieruje zespołem i zarządza obszarem insightów konsumenckich i wiedzy rynkowej w regionie CEE. Współautorka rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych. Zawodowo szczególnie zainteresowana wykorzystaniem badań i danych w procesach strategicznych.
Rafał Neska - Związany z branżą badawczą od 2002 roku (wcześniej: Pentor, TNS, GfK). Socjolog (UW) i ekonomista (SGH). Doradza w obszarze kształtowania strategii cenowej i optymalizacji oferty (w tym NPD) m. in. w: usługach finansowych, telekomunikacji, RTV/AGD, FMCG, artykułach budowlanych, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Realizował pionierskie projekty wdrażające nowatorskie narzędzie do badań cenowych na polskim rynku (m.in. technikę ACBC [Adaptive Choice Based Conjoint] oraz MBC [Menu Based Conjoint]). W ramach Kongresów PTBRiO prezentował case study dot. rozwoju nowych produktów i technik badania elastyczności cenowej. Współautor rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-617 Warszawa
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
