Badania cenowe w praktyce

O szkoleniu

Marketerzy często ignorują znaczenie strategii cenowej, tymczasem jej optymalizacja (w tym wartości oferowanej konsumentom/klientom) ma dużo większe przełożenie na generowany zysk niż cięcia kosztów czy działania marketingowe zmierzające do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszego szkolenia, w oparciu o przykłady odwołujące się zarówno do kategorii FMCG, dóbr trwałego użytku jak i usług, opowiemy o różnych technikach, których umiejętne stosowanie pozwolą uniknąć sytuacji, w której produkt jest sprzedawany po cenie nie odzwierciedlającej jego pełnej wartości.

Dlaczego warto wziąć udział?
  1. Zrozumienie biznesowego znaczenia ceny.
  2. Zrozumienie konsumencko-psychologicznych uwarunkowań strategii cenowej.
  3. Nabycie umiejętności doboru technik badawczych w zależności od celu i kontekstu biznesowego.
  4. Nabycie umiejętności interpretowania wyników badań cenowych i budowania rekomendacji biznesowych na ich podstawie.
Kto powinien wziąć udział?

Badacze rynku, osoby zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem, osoby odpowiedzialne za produkt i ceny.

Program szkolenia

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Omówienie roli ceny na tle innych komponentów Marketing Mix.
  2. Omówienie kontekstu konsumencko-psychologicznego ceny (Ekonomia Behawioralna a cena).
  3. Przedstawienie, na przykładach, różnych technik badania ceny / wartości (PSM, DPA, Conjoint).
  4. Wspólne zaprojektowanie badania cenowego.
  5. Analiza i interpretacja przykładowych wyników badań cenowych, omówienie przykładów rekomendacji dot. strategii cenowej (case studies).

Czas trwania

09:00-16:30

Prelegenci

Maria Otmar-Szymańska - Absolwentka metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej. Z badaniami rynku i konsumenta związana od 2006 r. Doświadczenie zdobywała po stronie agencji badawczej, a następnie zleceniodawcy badań w firmach reprezentujących różnorodne branże (media elektroniczne, FMCG, dobra trwałe). Obecnie kieruje zespołem i zarządza obszarem insightów konsumenckich i wiedzy rynkowej w regionie CEE. Współautorka rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych. Zawodowo szczególnie zainteresowana wykorzystaniem badań i danych w procesach strategicznych.

Rafał Neska - Związany z branżą badawczą od 2002 roku (wcześniej: Pentor, TNS, GfK). Socjolog (UW) i ekonomista (SGH). Doradza w obszarze kształtowania strategii cenowej i optymalizacji oferty (w tym NPD) m. in. w: usługach finansowych, telekomunikacji, RTV/AGD, FMCG, artykułach budowlanych, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Realizował pionierskie projekty wdrażające nowatorskie narzędzie do badań cenowych na polskim rynku (m.in. technikę ACBC [Adaptive Choice Based Conjoint] oraz MBC [Menu Based Conjoint]). W ramach Kongresów PTBRiO prezentował case study dot. rozwoju nowych produktów i technik badania elastyczności cenowej. Współautor rozdziału o badaniach cenowych w kompendium wiedzy o badaniach marketingowych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

PTBRiO

02-617 Warszawa

Szarotki 11

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 199
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za osobę przy zgłoszeniu do 18.01.2023
999
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
02-609 Warszawa
Szarotki 11
woj. mazowieckie
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) powstało w 1994 roku. Do Towarzystwa należą osoby zajmujące się profesjonalnie badaniami rynku, które pracują w firmach badawczych oraz klienci zlecający takowe badania. W chwili obecnej (sierpień 2...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii
02-609 Warszawa Szarotki 11
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!