O szkoleniu
MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych. Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.
Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.
Czy zatem każdy umie rozmawiać?
Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują?
Czy każdy może być moderatorem?
Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!
Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Program szkolenia
1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?
- FGI a inne techniki jakościowe
- kiedy stosować FGI
2. Jak planować i przygotować (się do) badania FGI?
- dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
- konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji
- odpowiedni moderator – czyli jaki?
3. Jak moderować? - moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu
- budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
- rola i waga kontraktu
- analiza procesów i efektów grupowych
- zarządzanie moderowaniem w czasie
- najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić
4. Jak robić to etycznie?
- co możemy, a czego nie możemy robić
- kodeksy etyczne i dobre praktyki
- prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy
Czas trwania
Prelegenci

dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), wykładowczynią akademicką – Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Szkoła Bankowa i Uniwersytet Warszawski oraz badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4PResearch Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
