Badania marketingowe. Badania rynku. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
O szkoleniu
Być może Twoją markę czekają zmiany, transformacja, czyli repozycjonowanie. A może planujesz wprowadzenie na rynek nowej kategorii / oferty, szukasz nowych możliwości rozwoju, masz wątpliwości czy Twoje pomysły idą w dobrym kierunku.
To szereg sytuacji, które w mniej lub bardziej zaawansowany sposób możesz diagnozować, badać, testować za pomocą różnych dostępnych metod i w efekcie podejmować dalsze działania zmierzające do zwiększenia sprzedaży.
Szkolenie z badań marketingowych i rynkowych przeznaczone jest dla pracowników działów marketingu różnego szczebla.
W szkoleniu mogą uczestniczyć również członkowie zarządu oraz pracownicy działu sprzedaży w celu zrozumienia istoty badań marketingowych, korzyści wynikających z ich stosowania oraz przełożenia uzyskanych danych na wyniki i efekty sprzedażowe.
Program szkolenia
1. INFORMACJA W MARKETINGU
- Rodzaje i źródła informacji
- Znaczenie informacji
2. CO ZNACZĄ BADANIA MARKETINGOWE DLA ORGANIZACJI I OTOCZENIA
- Funkcje badań
- Obszary badań marketingowych
- Etapy przygotowania badania
- Wykorzystanie badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach
3. POZNAJEMY MOTYWY KONSUMENTÓW - JAKOŚCIOWE BADANIA MARKETINGOWE
- Zakres stosowania metod jakościowych
- Techniki badawcze
- Zasady doboru próby i konstruowania pytań
- Interpretacja wyników
4. BADANIA ETNOGRAFICZNE
- Przedmiot badań etnograficznych, cel stosowania
- Metody zbierania danych
5. ILOŚCIOWE BADANIA MARKETINGOWE
- Specyfika badań ilościowych
- Techniki badawcze
- Konstruowanie pytań badawczych
- Interpretacja wyników i przekładanie ich na konkretne działania
6. MARKO GDZIE JESTEŚ I DOKĄD ZMIERZASZ? - WYKORZYSTANIE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH I ILOŚCIOWYCH W BADANIU MARKI
- Elementy marki poddawane badaniom
- Korelacja marki z rynkiem - analiza konsumenta, konkurencji i trendów
- Stosowane metody i techniki
7. TAJEMNICZY KLIENT - BADANIE JAKOŚCI USŁUG
- Istota, cel, wady i zalety badania
- Typy badań
- Etapy projektu badawczego
- Nietypowe zastosowania "Tajemniczego klienta"\
- Interpretacja wyników
8. BADANIE WIELKOŚCI RYNKU
- Zakres danych i możliwości ich wykorzystania w działaniach sprzedażowo - marketigowych
- Interpretacja wyników, dobór strategii działania
9. WSPÓŁPRACA Z AGENCJAMI BADAWCZYMI
- Rynek badań marketingowych w Polsce
- Współpraca z agencją - wybór agencji, zasady oraz wady i zalety współpracy
- Skuteczne przygotowanie briefu
Prelegenci


IZABELA BOHDAN - TALMONT
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 - 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
- branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); - pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); - benchmarking; - badania (ilościowe, jakościowe); - trade marketing; - strategie marketingowe.
Weź udział
- uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
Liczba uczestników ograniczona do 12 osób, dla każdego terminu. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Lista jest zamykana najpóźniej na 1 tydzień przed datą rozpoczęcia szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
