O szkoleniu
UX i CX robią obecnie w świecie szeroko pojętego biznesu zawrotną karierę, zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce. Prognozy co do dalszego rozwoju tych obszarów są bardzo obiecujące. Podejścia te, w których to doświadczenia odpowiednio użytkownika i klienta są kluczowe w projektowaniu produktów i usług nie mogą istnieć bez badań. Wielu badaczy rynkowych i marketingowych zaczyna więc przechodzić na stronę badań UX i CX widząc w nich swoją przyszłość. Widać tez sporą rzeszę nowych badaczy na rynku, którzy od razu pierwsze kroki badawcze stawiają w badaniach UX i CX. Czym są badania UX i CX? Jaką pełnią rolę? Dlaczego jest na nie taki hype na rynku? Na ile różnią się od klasycznych badań? Jakie są najlepsze praktyki badawcze w tych obszarach? Jak mierzyć te obszary? Na te i na inne pytania pozwalające odkryć te obszary badań odpowiemy sobie na tym szkoleniu.
- Umiejętność zaplanowania badań UX i CX na przestrzeni całego procesu projektowego / cyklu życia produktu / usługi – prawidłowego doboru metod, technik i narzędzi, zaplanowania badań od strony operacyjnej oraz dostarczenia efektów badań w formie optymalnie wspierającej prace nad produktem / usługą.
- Umiejętność optymalnego przygotowania i zorganizowania testów użyteczności.
- Umiejętność świadomego doboru miar UX/CX do monitorowana doświadczeń klientów i ulepszania ich w ramach współpracy klient – firma
Szkolenie skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców:
- przyszłych badaczy UX/CX, którzy dopiero zaczynają swoją badawczą karierę lub pracują w badaniach innego typu i są otwarci na nowe kierunki rozwoju
- badaczy UX/CX, którzy chcą sobie poukładać/poszerzyć wiedzę z zakresu badań UX/CX, poznać najlepsze praktyki rynkowe w zakresie miar UX/CX oraz narzędzi badawczych, jak i samych badań
- projektantów UX/UI/service design, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty badawcze
- marketingowców, pracowników obsługi klienta, analityków, developerów i wszystkich tych, którzy chcą poznać podejście UX i CX od strony badawczej
Program szkolenia
- Czym jest UX i CX – definicje, różnice i podobieństwa, rola, geneza, przyszłość
- Proces projektowy, a proces badawczy UX/CX
- Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych na różnych etapach życia produktu/usługi - teoria i praktyka
- Przegląd zdalnych narzędzi do realizacji badań UX/CX
- Customer Journey Map (CJM) jako podstawowe narzędzie pracy w podejściu CX i rola badań w nim
- Testy użyteczności jako najbardziej popularna technika badawcza w świecie UX – jak je przygotować, przeprowadzić i wykorzystać w pracy projektowej
- Heurystyki Nielsena w teorii i praktyce
- Mierniki UX na tle mierników CX (przegląd, porównanie, wady i zalety zastosowania) - teoria i praktyka
Czas trwania
Prelegenci
Tomasz Opalski - CX / UX Expert, ING Bank Śląski, Centrum Eksperckie Doświadczeń Klienta:
- Ekonomista, badacz, konsultant, analityk rynku z 25 letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, meble, instytucje samorządowe)
- Od 17 lat w ING odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku. Od samego początku bankowości mobilnej i internetowej Moje ING (2014 rok) odpowiedzialny za badania UX dla niej.
- Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii (2 kadencja)
- Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z Zarządzania Doświadczeniem Klienta (Customer Experience Management) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
- Trener programu UX-PM (jedyny w Polsce program międzynarodowej certyfikacji z zakresu UX dla managerów, liderów i członków zespołów: deweloperskich, marketingowych, produktowych i obsługi klienta)
- Trener Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO
- Trener szkoleń z zakresu CX/UX PTBRiO
- Prelegent na różnych krajowych i zagranicznych eventach organizowanych m.in. przez PTBRiO oraz ESOMAR
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
