Baza danych o odpadach BDO - instruktaż obsługi systemu krok po kroku, z praktycznymi ćwiczeniami na screenach formularzy BDO.

O szkoleniu

Od 1 stycznia 2025 radykalne zmiany w rejestracji w BDO dla wszystkich podmiotów wytwarzających odpady niebezpieczne! W praktyce oznacza, to obowiązek zmian dla WSZYSTKICH podmiotów, nawet takich jak warsztat samochodowy, gabinet kosmetyczny czy biuro rachunkowe.Odpady niebezpieczne to zarówno te przemysłowe, takie jak: budowlane, chemiczne, łatwopalne, toksyczne jak i te, które powstają w wyniku codziennego użytkowania przez wszystkie, nawet najmniejsze podmioty, a są to przykładowo: żarówki, tonery, farby, lakiery, telefony czy komputery.Od stycznia ruszają kontrole - za błędy lub brak wpisu kary od 5 tys. zł do nawet 1 miliona zł. 

Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści ds. ochrony środowiska JST

 właściciele/pracownicy w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych wytwarzających odpady.

Program szkolenia

1.BDO – rejestr podmiotów:
- jakie podmioty mają obowiązek zarejestrować się w systemie BDO;
- jakie podmioty wpisywane są do BDO „z urzędu”;
- jakie podmioty są zwolnione z wpisu do BDO;
- kryteria rejestracji dla podmiotów wytwarzających odpady.

2. Wniosek rejestrowy:
- sporządzenie;
- wysłanie;
- sposób rejestracji po raz pierwszy.

3. Pierwsze i kolejne logowania do BDO:
- przypisanie konta podmiotu do użytkownika;
- siedziba podmiotu – dodawanie miejsc prowadzenia działalności;
- odpady wytwarzane na terenie całego kraju – świadczenie usług, inwestycje liniowe.

4. Tworzenie kont użytkowników:
- użytkownik główny i jego rola w BDO;
- użytkownik podrzędny i jego rola w BDO;
- czy ilość użytkowników w BDO jest ograniczona?;
- kto może być użytkownikiem głównym, a kto podrzędnym.

5. Wniosek aktualizacyjny, wniosek o wykreślenie:
- tworzenie wniosku;
- zasada wykorzystania wniosku aktualizacyjnego;
- kiedy tworzymy wniosek o wykreślenie.

6. Ewidencja odpadów w rejestrze BDO:
- podmioty zobowiązane do prowadzenia ewidencji w BDO;
- ewidencja uproszczona – karta przekazania odpadu;
- ewidencja pełna – karta ewidencyjna + karta przekazania odpadu;
- tworzenie i wypełnianie kart ewidencji odpadów;
- tworzenie i wypełnianie kart przekazania odpadów;
- planowana  zatwierdzona karta przekazania odpadów – różnice;
- karta ewidencji odpadu, a stany magazynowe;
- wycofanie karty przekazania odpadu;
- odrzucenie karty przekazania odpadu, korekta i ponowne zatwierdzenie.

7. Opłata rejestrowa; opłata roczna w BDO:
- jakich podmiotów dotyczy;
- zwolnienia.

8. Kogo dotyczy umieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach.

9. Sprawozdawczość w odpadach krok po kroku:
- kto ma obowiązek składać sprawozdanie o wytwarzanych odpadach;
- uprawnienia do sporządzenia sprawozdania;
- uprawnienia do wysłania sprawozdania;
- korekta sprawozdania.

10. BDO – kary administracyjne; grzywna.


11. Zajęcia praktyczne –  praca na screenach:
- rejestracja w BDO: użytkownik główny, użytkownik podrzędny;
- przypisanie konta do podmiotu;
- wybór miejsca prowadzenia działalności (MPD);
- menu w BDO (rejestracja, rejestr podmiotów), wnioski, ewidencja odpadów, sprawozdawczość;
- tworzenie wniosków: rejestracyjny, aktualizacyjny, o wykreślenie;
- ewidencja odpadów: tworzenie i wypełnianie karty ewidencyjnej;
- karta przekazania odpadów: przekazujący, transportujący, przejmujący – obowiązki
wynikające z ustawy o odpadach oraz BDO;
- sprawozdawczość: komunalna, gospodarka odpadami, opakowaniowa.

12. Administracyjne kary pieniężne w gospodarce odpadami, w tym w BDO.


Część warsztatowa z wykorzystaniem screenów bazy BDO.

Działania związane z wypełnianiem formularzy są możliwe tylko i wyłącznie na indywidualnym koncie danej firmy w systemie BDO, co wiąże się z udostępnieniem takiego indywidualnego konta wraz z danymi wrażliwymi (pod warunkiem wcześniejszej pisemnej zgody na udostępnienie danych wrażliwych )

BDO  to program opracowany na zlecenie MŚ, przez ówczesny Instytut Ochrony Środowiska.
Nie ma dostępnej wersji demo, która umożliwiałaby przeprowadzenie ćwiczeń. Nawet wykorzystując tylko screeny - na zakończenie prezentacji zawsze umieszczamy adnotację o wykorzystaniu materiałów stanowiących własność autorską IOŚ-PIB.


Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program 

do indywidualnych potrzeb Klienta. 

Czas trwania

10.00-15.00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!