O szkoleniu
Od 1 stycznia 2025 radykalne zmiany w rejestracji w BDO dla wszystkich podmiotów wytwarzających odpady niebezpieczne! W praktyce oznacza, to obowiązek zmian dla WSZYSTKICH podmiotów, nawet takich jak warsztat samochodowy, gabinet kosmetyczny czy biuro rachunkowe.Odpady niebezpieczne to zarówno te przemysłowe, takie jak: budowlane, chemiczne, łatwopalne, toksyczne jak i te, które powstają w wyniku codziennego użytkowania przez wszystkie, nawet najmniejsze podmioty, a są to przykładowo: żarówki, tonery, farby, lakiery, telefony czy komputery.Od stycznia ruszają kontrole - za błędy lub brak wpisu kary od 5 tys. zł do nawet 1 miliona zł.
Specjaliści ds. ochrony środowiska JST
właściciele/pracownicy w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych wytwarzających odpady.
Program szkolenia
1.BDO – rejestr podmiotów:
- jakie podmioty mają obowiązek zarejestrować się w systemie BDO;
- jakie podmioty wpisywane są do BDO „z urzędu”;
- jakie podmioty są zwolnione z wpisu do BDO;
- kryteria rejestracji dla podmiotów wytwarzających odpady.
2. Wniosek rejestrowy:
- sporządzenie;
- wysłanie;
- sposób rejestracji po raz pierwszy.
3. Pierwsze i kolejne logowania do BDO:
- przypisanie konta podmiotu do użytkownika;
- siedziba podmiotu – dodawanie miejsc prowadzenia działalności;
- odpady wytwarzane na terenie całego kraju – świadczenie usług, inwestycje liniowe.
4. Tworzenie kont użytkowników:
- użytkownik główny i jego rola w BDO;
- użytkownik podrzędny i jego rola w BDO;
- czy ilość użytkowników w BDO jest ograniczona?;
- kto może być użytkownikiem głównym, a kto podrzędnym.
5. Wniosek aktualizacyjny, wniosek o wykreślenie:
- tworzenie wniosku;
- zasada wykorzystania wniosku aktualizacyjnego;
- kiedy tworzymy wniosek o wykreślenie.
6. Ewidencja odpadów w rejestrze BDO:
- podmioty zobowiązane do prowadzenia ewidencji w BDO;
- ewidencja uproszczona – karta przekazania odpadu;
- ewidencja pełna – karta ewidencyjna + karta przekazania odpadu;
- tworzenie i wypełnianie kart ewidencji odpadów;
- tworzenie i wypełnianie kart przekazania odpadów;
- planowana zatwierdzona karta przekazania odpadów – różnice;
- karta ewidencji odpadu, a stany magazynowe;
- wycofanie karty przekazania odpadu;
- odrzucenie karty przekazania odpadu, korekta i ponowne zatwierdzenie.
7. Opłata rejestrowa; opłata roczna w BDO:
- jakich podmiotów dotyczy;
- zwolnienia.
8. Kogo dotyczy umieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach.
9. Sprawozdawczość w odpadach krok po kroku:
- kto ma obowiązek składać sprawozdanie o wytwarzanych odpadach;
- uprawnienia do sporządzenia sprawozdania;
- uprawnienia do wysłania sprawozdania;
- korekta sprawozdania.
10. BDO – kary administracyjne; grzywna.
11. Zajęcia praktyczne – praca na screenach:
- rejestracja w BDO: użytkownik główny, użytkownik podrzędny;
- przypisanie konta do podmiotu;
- wybór miejsca prowadzenia działalności (MPD);
- menu w BDO (rejestracja, rejestr podmiotów), wnioski, ewidencja odpadów, sprawozdawczość;
- tworzenie wniosków: rejestracyjny, aktualizacyjny, o wykreślenie;
- ewidencja odpadów: tworzenie i wypełnianie karty ewidencyjnej;
- karta przekazania odpadów: przekazujący, transportujący, przejmujący – obowiązki
wynikające z ustawy o odpadach oraz BDO;
- sprawozdawczość: komunalna, gospodarka odpadami, opakowaniowa.
12. Administracyjne kary pieniężne w gospodarce odpadami, w tym w BDO.
Część warsztatowa z wykorzystaniem screenów bazy BDO.
Działania związane z wypełnianiem formularzy są możliwe tylko i wyłącznie na indywidualnym koncie danej firmy w systemie BDO, co wiąże się z udostępnieniem takiego indywidualnego konta wraz z danymi wrażliwymi (pod warunkiem wcześniejszej pisemnej zgody na udostępnienie danych wrażliwych )
BDO to program opracowany na zlecenie MŚ, przez ówczesny Instytut Ochrony Środowiska.
Nie ma dostępnej wersji demo, która umożliwiałaby przeprowadzenie ćwiczeń. Nawet wykorzystując tylko screeny - na zakończenie prezentacji zawsze umieszczamy adnotację o wykorzystaniu materiałów stanowiących własność autorską IOŚ-PIB.
Szkolenie to organizujemy również w FORMIE ZAMKNIĘTEJ dostosowując program
do indywidualnych potrzeb Klienta.
Czas trwania
10.00-15.00
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671