Szkolenie

Benchmarking w marketingu. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?

O szkoleniu

Benchmarking jest często określany, w sposób bardzo ogólny jako rozwiązanie stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem polegające na porównaniu procesów, koncepcji, metod, praktyk stosowanych przez naszą firmę, z tymi sami stosowanymi przez firmy uchodzące za najlepsze na rynku. Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Through Quality", którego II część nosiła nazwę Benchmarking. Celem tego programu było rozwiązanie problemów finansowych i organizacyjnych związanych z wysoką konkurencją na rynku producentów kserokopiarek (koszty produkcji u głównego konkurenta Xerox-a - Canona były kilkukrotnie niższe). Pamiętajmy jednak o jednym, benchmarking nie jest naśladownictwem ani kopiowaniem rozwiązań!

BENCHMARKING to metoda pozwalająca wskazać czynniki powodujące, że analizowany proces biznesowy jest efektywny, a następnie określić podobne możliwości w naszym przedsiębiorstwie, dziale, rynku, branży.
Benchmarking to nauka od najlepszych (często na ich błędach) i kreatywne wdrażanie najlepszych praktyk (the best practise) we własnej organizacji.
Jak wykorzystać benchmarking w działaniach marketingowych firmy, o tym opowiemy już na szkoleniu.
Dlaczego warto wziąć udział?

Biorąc udział w szkoleniu z benchmarkingu w marketingu:

  • Dowiesz się czym jest benchmarking i w jakich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa najczęściej się pojawia.
  • Poznasz rodzaje i zastosowania benchmarkingu, że szczególnym naciskiem na benchmarking konkurencyjny na poziomie marki i elementów marketingu mix.
  • Nauczysz się jak reagować na działania konkurencji, która Twoje działania marketingowe uważa za dobry wzór do naśladowania.
  • Na wielu praktycznych przykładach nauczysz się jak wykorzystać benchmarking do budowania swojej przewagi konkurencyjnej.
Kto powinien wziąć udział?
  • Dyrektorów, kierowników i managerów ds. marketingu.
  • Specjalistów ds. marketingu.
  • Product Managerów.
  • Brand Managerów.

Program szkolenia

1. CZYM JEST BENCHMARKING

  • Zdefiniowanie benchmarkingu
  • Obszary zastosowań
  • Rodzaje i rola benchmarkingu

2. BENCHMARKING W POZYCJONOWANIU I REPOZYCJONOWANIU MARKI

  • Strategie pozycjonowania / repozycjonowania w oparciu o konkurencję i ich skuteczność
  • Wykorzystanie benchmarkingu do budowania silnej marki

3. STOSOWANIE BENCHMARKINGU NA POZIOMIE ELEMENTÓW MARKETINGU MIX

  • Benchmarking w kształtowaniu produktów
  • Strategie cenowe w oparciu o konkurencję i ich efektywność
  • Promocja i komunikacja

4. ZASTOSOWANIE BENCHMARKINGU W INNYCH OBSZARACH ZWIĄZANYCH Z MARKETINGIEM

  • Badania marketingowe
  • Benchmarking wyników

5. JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTYWAĆ BENCHMARKING

  • Benchmarking strategiczny
  • Wykorzystanie benchmarkingu do budowania swojej przewagi

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Cytat

IZABELA BOHDAN - TALMONT

Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis - Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.

Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis - Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.

Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).

Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007-2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Główne kompetencje trenerskie:

  • branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie);
  • pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe);
  • benchmarking;
  • badania (ilościowe, jakościowe);
  • trade marketing;
  • strategie marketingowe.

Gdzie i kiedy

Online 31 maja 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
960 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa Echa Leśne 27C
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!