[BEZ NOCLEGU]Intensywny kurs zamówień publicznych w praktyce - od ogłoszenia postępowania do raportu z realizacji zamówienia na podstawie ćwiczeń, case studies

O szkoleniu

Zapraszamy na 3-dniowe szkolenie w Zakopanem podczas którego ekspert kompleksowo przedstawi i zweryfikuje obecną ustawę i da cenne wskazówki jak nie popełniać błędów.

Na szkoleniu poruszony zostanie m.in. temat planowania i przygotowania postępowania po nowemu. Dodatkowo ze szkolenia dowiesz się jakie dokumenty obowiązują zamawiających i wykonawców. Dodatkowo zostanie omówiony temat umów oraz raportów z realizacji zamówienia. Ostatnim punktem programu będą również środki ochrony prawnej.

Godziny szkolenia:

1 DZIEŃ: 13:45 - 18:00

2 DZIEŃ: 09:30 - 18:00

3 DZIEŃ: 09:00 - 12:00

Serdecznie zapraszamy!

Kto powinien wziąć udział?

Do osób zainteresowanych zamówieniami publicznymi

Program szkolenia

1. Jak dokonać zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego nie narażając się na zarzutu kontrolera?

  • Jako postępować, gdy rosną ceny i skacze inflacja?

  • Co to są zmiany istotne?

  • Zmiany w ramach klauzul przeglądowych opisanych w dokumentach zamówienia - najczęstsze błędy

  • Dodatkowe dostawy, usługi i roboty budowlane zlecane w formie aneksu do umowy

  • Kiedy warto skorzystać z mediacji oraz postępowania koncyliacyjnego w przypadku wystąpienia sporu podczas rezltaicji umowy?

  •  Zmiany na skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia - kiedy zmiana jest konieczna, czy można w ramach aneksu zmienić tylko wynagrodzenie?

  • Zmiany niskowartościowe

  • Wymagane klauzule materiałowo-kosztowe w umowach na dostawy, usługi i roboty budowlane zawierane na okres dłuższy niż 6 miesięcy

    1. Jak określić poziom zmiany cen materiałów i kosztów?

    2. Czy Zamawiający zobowiązany jest uwzględnić 100% rekompensatę zmiany cen materiałów i kosztów?

    3. Sposoby zmiany cen materiały i kosztów

    4. Co to jest sposób określenia wpływu zmiany cen materiałów i kosztów na koszt wykonania zamówienia?

2. Prawo opcji w orzecznictwie - co musisz wiedzieć?

  • Czy w postępowaniu o zamówienie z prawem opcji, w przypadku badania rażąco niskiej ceny należy wyjaśniać cenę za zamówienie podstawowe, czy też cenę za opcję?

  • Czy realizacja zamówienia opcjonalnego może przekraczać 4 lata?

  • W jakim terminie po zawarciu umowy winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji?

  • Czy wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy ustala się od ceny zamówienia podstawowego, czy ceny łącznej za zamówienie podstawowe i opcjonalne?

  • Czy warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia podstawowego, czy także do przedmiotu zamówienia opcjonalnego?

  • Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?

3. Wznowienia zamówienia - czy warto stosować?

  • Co to są wznowienia i jaka jest różnica pomiędzy wznowieniami, a prawem opcji?

  • W jaki sposób przewidzieć wznowienie zamówienia publicznego w domu netach zamówienia?

4. Ustalenie wartości zamówienia

  • Szacuję wartość zamówienia na dostawy: co to są podobne dostawy?

  • Szacuję wartość zamówienia na usługi: czy usługi projektowania różnych robót budowlanych podlegają agregacji? Czy usługi nadzoru inwestorskiego podlegają sumowaniu?

  • Szacuję wartość zamówienia na roboty budowlane: czy wartość zamówienia na remontu osobnych budynków należy sumować?

  • Kiedy osobne szacowanie wartości zamówienia jest uzasadnione obiektywnymi przyczynami?

  • Ustalenie wartości zamówienia nieplanowanego, wieloletniego, udzielanego w ramach projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych – UE czy Polskiego Ładu

  • Czy prowadzenie postępowania bez dopuszczenia składania ofert częściowych lub udzielenie zamówienia w częściach, wymaga podania uzasadnienia niedokonania podziału zamówienia na części?

5. Ustaliłem wartość zamówienia i wiem, że muszę stosować ustawę Pzp: jaki tryb wybrać?

  • Czy znajomość przedmiotu zamówienia wpływa na wybór trybu udzielenie zamówienia?

  • A może zamiast trybu szczególne instrumenty udzielania zamówień - umowa ramowa, konkurs albo dynamiczny system zakupów?

  • Kiedy muszę sporządzić Specyfikację Warunków Zamówienia a kiedy Opis Potrzeb i Wymagań? - różnice w zawartości obu dokumentów

6. Wszczęcie postępowania - błędy i nieprawidłowości

  • Przekazywanie ogłoszeń i zamieszczanie ogłoszeń w odpowiednich publikatorach - kolejność, dokumentowanie czynności

  • Czy ogłoszenie o zamówieniu musi zawierać wykaz podmiotowych środków dowodowych skoro w ustawie Pzp zrezygnowano z przepisu określającego minimalną zawartość ogłoszenia?

  • Czy w treści ogłoszenia o zamówieniu można nie zamieszczać warunków udziału w postępowaniu, a jedynie odesłać do warunków opisanych w SWZ?

7. Dokumenty zamówienia - udostępnianie, wyjaśnianie, zmiana - co musi wiedzieć?

  • Czym jest strona internetowa prowadzonego postępowania i na czym polega obowiązek zapewnienia dostępności cyfrowej;

  • Wyjaśnienia SWZ – kiedy są konieczne, jak liczyć terminy obowiązujące przy tej czynności, dlaczego wniosek wykonawcy o dokonanie zmiany SWZ czy też wyjaśnienie motywów wymagań zamawiającego może pozostać bez rozpatrzenia?

  • Zmiany SWZ – dlaczego w postępowaniach powyższej progów unijnych nie zawsze można dokonać zmiany przed terminem składania ofert.

8. Krok po kroku przez przetarg nieograniczony oraz tryb podstawowy

  • Przetarg nieograniczony:

  1. Analiza potrzeb i wymagań - kto sporządza, co zawiera, po co jest i co mi grozi, jak jej nie mam?

  2. Procedura odwrócona - podstawowa i rozszerzona - jak stosować przepisy sankcyjne w procedurze odwróconej?

  3. Terminy składania ofert - Jak wyznaczać? Kiedy można skrócić? Kiedy należy wydłużyć?

Tryb podstawowy:

  1. Na czym polega każdy z trzech wariantów stosowania tego trybu?

  2. Jak określić miejsce, termin i sposób przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami w wariancie II i III?


    1. Co wykonawca może, a czego nie może zmienić w treści swojej oferty po negocjacjach?

    2. Czy można zaprosić do składania ofert dodatkowych bez przeprowadzenia negocjacji?

    3. Jak postąpić z ofertą poprawioną w części, która nie była przedmiotem negocjacji?

    4. Co zrobić, gdy wykonawca nie przystąpi do negocjacji?

  • Składanie i otwarcie ofert - błędy, problemy, rozwiązania

  • Informowanie Prezesa UZP o złożonych ofertach

  • Zawiadomienie o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i jak przekazywać?

  • Czy można zawiadomić o odrzuceniu ofert przed wyborem oferty najkorzystniejszej?

  • Czy należy ponownie zawiadamiać wszystkich wykonawców o odrzuceniu oferty w przypadku złożenia wniosku o zwrot wadium?

  • Zapomniany obowiązek zawiadomienia Wykonawców o wszczęciu kolejnego postępowania w tej samej sprawie

  • Ogłoszenie o udzieleniu zamówieniu oraz ogłoszenie o wyniku postępowania - czy w postępowaniu prowadzonym z dopuszczeniem składania ofert częściowych przekazuje/zamieszcza się kilka, czy jedno ogłoszenie?

  • Czy w procedurze unijnej należy zamieszczać ogłoszenie o udzielonym zamówieniu na stronie internetowej prowadzonego postępowania?

  • Procedura postępowania w sytuacji upływu terminu związania ofertą przed wyborem oferty oraz uchylenia się wybranego wykonawcy od zawarcia umowy lub wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy

  • Ogłoszenie o wykonaniu umowy - kiedy zamieścić, co zawiera, jak ustalić wykonanie umowy?

9. Upewniamy się, że Wykonawca zaoferował Zamawiającemu to co Zamawiający zamawia

  • Przedmiotowe środki dowodowe:

    1. Wymagania dotyczące sporządzenia przedmiotowych środków dowodowych – kto musi je podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania;

    2. Przypadki i warunki ich uzupełnienia na wezwanie zamawiającego – różnice pomiędzy wezwaniem na podstawie art. 107 ust 2, a art. 128 ust. 1 Pzp

  • Wyjaśnianie treści oferty - granica pomiędzy wyjaśnieniem treści oferty a negocjowaniem treści oferty.

  • Poprawianie omyłek - rodzaje, zasady postępowania w przypadku ich stwierdzenia, najnowsze orzecznictwo

  • Jak postąpić w sytuacji złożenia oferty na innym formularzu niż dołączonym do SWZ?

  • Czy oferta złożona o 12:00:49, jest ofertą złożoną do godz. 12:00?

  • Kiedy występuje sytuacji złożenia dwóch ofert?

  • Czy brak informacji o części zamówienia, jaką Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, a także brak informacji o powstaniu obowiązku podatkowego Zamawiającego skutkują odrzuceniem oferty?

  • Badanie i ocena ofert, w tym symulacja przeprowadzenia dochodzenia w sprawie rażąco niskiej ceny - jak prawidłowo wezwać do wyjaśnień i o co pytać? Ile razy można powtarzać wezwanie do złożenia wyjaśnień?

  • Ocena prawidłowości wniesienia wadium - wadium w pieniądzu, wadium w gwarancjach lub poręczeniach, prawidłowa forma i treść; zasady wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; czy gwarancja wadialna musi być ważna dłużej niż termin związania ofertą; co to znaczy, że Wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy?

10. Chcemy wybrać wiarygodnego Wykonawcę - jak to zrobić?

  • warunki udziału w postępowaniu – jak określać, czy w postępowaniach powyżej progów unijnych są one obowiązkowe?

  • Na czym polega test proporcjonalności?

  • korzystanie z sytuacji/zdolności podmiotu trzeciego: czy wykazując pojazdy w leasingu należy składać JEDZ-a leasingodawcy? A co z badaniem braku podstaw wykluczenia kierownika budowy, który prowadzi działalność gospodarczą, a Wykonawca powołuje się na niego podczas wykazywania spełniania warunków udziału w postępowaniu?

  • Warunki w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i obowiązek złożenia oświadczenia, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy

  • Jak to jest naprawdę z sumowaniem doświadczenia?

  • Druga szansa - dopuszczalne działania naprawcze dotyczące podmiotowych środków dowodowych w świetle najnowszego orzecznictwa, w tym co zrobić z dokumentacji złożonymi wraz z ofertą?

  • Stosowanie przepisów sankcyjnych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - błędy, nieprawidłowości, interpretacje

    1. Obowiązek wykluczenia wykonawców rosyjskich z postępowania o udzielenie zamówienia, do którego nie stosuje się przepisów Pzp (zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż 130 000 zł oraz zamówienia sektorowe i OiB o wartości mniejszej niż progi UE): jak stosować w praktyce?

    2. Stosowanie ustawy sankcyjnej w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości równej lub większej niż progi UE

    3. Omówienie przykładowych podmiotowych środków dowodowych służących ocenie braku ujęcia sankcjami

    4. Czy art. 5k może być podstawą wykluczenia wykonawcy z postępowania?

    5. Czy 10% wartości zamówienia przypada na wszystkich podwykonawców, dostawców i podmioty udostępniające zasoby, czy na każdego z nich z osobna?

    6. Kto to jest „dostawca”, o k†prym mówi art. 5k?

    7. JEDZ i jego zastosowanie do oceny braku podstaw wykluczenia na podstawie ustawy sankcyjnej

    8. Kary za ubieganie się o zamówienie publiczne przewidziane dla Wykonawców podlegających wykluczeniu

    9. Ogólnounijny zakaz dalszego wykonywania umów przez rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach wynikający z rozporządzenia Rady (UE) 833/2014 - Od kiedy obowiązuje? Jak stosować?

Czas trwania

09:30-15:30

Prelegenci

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne; do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, do 1997 r. trener z listy Prezesa UZP, praktyk. Autor licznych publikacji.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Zakopane - Nosalowy Dwór****

34-500 Zakopane

Balzera 21c-f

woj. małopolskie

Rejestracja

2699
za osobę
2 699
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Nagrania z webinarów ApexNet, Spotkania z ekspertami po godzinach,Roczny dostęp do EduStrefy, Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS, EduBox
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
  • Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
  • Kod pocztowy: 02-437
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010371279

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska ul. Atlasowa 41

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. ApexNet to doświadczony organizator szkoleń biznesowych, specjalizujący się głównie w nowoczesnych szkoleniach biznesowych. Oferta firmy jest szeroka i skierowana głównie do firm, oferując różnorodne formy szkoleń,...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!