O szkoleniu
CELE SZKOLENIA:
· poznanie zasad prowadzenia negocjacji w ujęciu praktycznym
· ukierunkowanie negocjatora na odnoszenie sukcesu negocjacyjnego
· przećwiczenie umiejętności oceny partnera negocjacji
· wykształcenie indywidualnego postrzegania procesu negocjacji handlowych
· przećwiczenie umiejętności planowania negocjacji
· poznanie stosowania wywierania wpływu w praktyce
· przećwiczenie umiejętności stosowania technik negocjacyjnych
· ukierunkowanie negocjatora na rozpoznawanie manipulacji
· nabycie umiejętności stosowania analizy transakcyjnej
· nabycie umiejętności asertywnego zachowania się podczas negocjacji
· poznanie podstawowych zagadnień z zakresu umów handlowych
· poznanie sformułowań warunków typowych umów gospodarczych.
· zasady rozwiązywania umów i ich skutki
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA:
· nabycie umiejętności stosowania w praktyce zasad przygotowania i przeprowadzenia
negocjacji
· uzyskanie wiedzy z zakresu np. przygotowania i prowadzenia negocjacji, manipulacji
w negocjacjach, funkcjonowania zespołu negocjacyjnego, itd
· poznanie techniki i narzędzi prowadzenia negocjacji, oraz umiejętności ich doboru w
konkretnych sytuacjach
· nauka jak rozwiązywać problemy związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem
negocjacji, oraz jasnego określania celu i angażowania się w rozwiązywanie
problemów
· nabycie umiejętności oceny partnera negocjacyjnego i jego zamierzeń
· poznanie zasad i nabycie praktycznych umiejętności zawierania i rozwiązywania
umów handlowych
· poznanie zasad prowadzenia negocjacji w ujęciu praktycznym
· ukierunkowanie negocjatora na odnoszenie sukcesu negocjacyjnego
· przećwiczenie umiejętności oceny partnera negocjacji
· wykształcenie indywidualnego postrzegania procesu negocjacji handlowych
· przećwiczenie umiejętności planowania negocjacji
· poznanie stosowania wywierania wpływu w praktyce
· przećwiczenie umiejętności stosowania technik negocjacyjnych
· ukierunkowanie negocjatora na rozpoznawanie manipulacji
· nabycie umiejętności stosowania analizy transakcyjnej
· nabycie umiejętności asertywnego zachowania się podczas negocjacji
· poznanie podstawowych zagadnień z zakresu umów handlowych
· poznanie sformułowań warunków typowych umów gospodarczych.
· zasady rozwiązywania umów i ich skutki
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA:
· nabycie umiejętności stosowania w praktyce zasad przygotowania i przeprowadzenia
negocjacji
· uzyskanie wiedzy z zakresu np. przygotowania i prowadzenia negocjacji, manipulacji
w negocjacjach, funkcjonowania zespołu negocjacyjnego, itd
· poznanie techniki i narzędzi prowadzenia negocjacji, oraz umiejętności ich doboru w
konkretnych sytuacjach
· nauka jak rozwiązywać problemy związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem
negocjacji, oraz jasnego określania celu i angażowania się w rozwiązywanie
problemów
· nabycie umiejętności oceny partnera negocjacyjnego i jego zamierzeń
· poznanie zasad i nabycie praktycznych umiejętności zawierania i rozwiązywania
umów handlowych
Kto powinien wziąć udział?
Przedsiębiorców sektora mikroprzedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie woj.lubelskiego oraz posiadających na terenie tego województwa siedzibę oddział lub inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną oraz osób będących pracownikami ww. przedsiębiorstw.
Program szkolenia
I. NEGOCJACJE
1. Negocjacje – istota problemu
definicje i pojęcia podstawowe
różnice miedzy pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad
(korzyści i straty)
techniki kreatywnego myślenia
2. Ocena partnera negocjacyjnego
przewidywanie motywów zachowań i celów negocjacyjnych partnera
odkrywanie słabych stron partnera negocjacyjnego – określenie płaszczyzn
wywierania wpływu i przekonywania do swoich racji
ocena stylu negocjacyjnego partnera – sposoby postępowania
zmiana taktyki w zależności od działań drugiej strony
podłoże zachowań ryzykownych partnera
zniekształcenia i błędy w spostrzeganiu rzeczywistości
3. Specyfika negocjacji handlowych
formułowanie oferty, ocena ofert
strefa porozumienia w negocjacjach handlowych
ceny graniczne partnerów a wstępna oferta cenowa
odpieranie obiekcji i zastrzeżeń
4. Przygotowanie do negocjacji handlowych
opracowanie scenariusza rozmów
źródła wiedzy o partnerze
rozpoznanie rynku i klienta
przygotowanie oferty cenowej
5. Wywieranie wpływu na partnera negocjacyjnego
zasady budowy perswazyjnej wypowiedzi – sztuka argumentowania
dobór technik perswazyjnych i narzędzi wywierania wpływu adekwatnych do
osobowości partnera
techniki i strategie wywierania wpływu
obustronne korzyści jako podstawowa strategia wywierania wpływu
budowanie wiarygodności poprzez dopasowywanie języka ciała do słów
6. Style prowadzenia negocjacji
twardy i miękki styl negocjowania (korzyści i straty)
styl efektywny
strategie negocjacyjne
style rozwiązywania sporów negocjacyjnych
7. Przebieg negocjacji handlowych
rozpoczęcie negocjacji
prezentacja ofert
negocjacje właściwe
zawarcie umowy
8. Techniki negocjacyjne
technika ustępstw cenowych
argumenty poza cenowe w negocjacjach
dostosowanie argumentów i sposobów działania do osobowości i charakteru partnera
negocjacyjnego
stopniowe przekonywanie do swoich racji
zdobywanie sympatii drugiej strony – strategia komplementowania
9. Zespół negocjacyjny
cechy dobrego negocjatora – diagnoza własnego stylu negocjowania
dobór zespołu i podział ról
współpraca z doradcami, konsultantami
analiza cech osobowości i nawyków wyznaczających nasze zachowanie w procesie
negocjacji
10. Uwarunkowania w negocjacjach
miejsce
czas
informacje
uwarunkowania międzykulturowe
11. Rozpoznawanie manipulacji w negocjacjach
manipulacje samooceną
manipulacje emocjami
manipulacje czasem
zasady przeciwstawiania się manipulacjom
12. Konflikt negocjacyjny
źródła, dynamika i konsekwencje konfliktu
trudny partner w negocjacjach
sposób zachowania się w sytuacji konfliktowej
unikanie, rywalizacja, akomodacja, kompromis, współpraca
działania integrujące
sprawność w rozwiązywaniu konfliktów
13. Zakończenie negocjacji
zasady budowy kontraktu
elementy kontraktu
kontrakt negocjacyjny – unikanie pułapek
II ZAWIERANIE UMÓW HANDLOWYCH
1. Podstawowe zagadnienia z zakresu umów handlowych
· sposoby składania oświadczeń woli, ich skuteczność oraz wady oświadczeń woli,
granice zasady swobody umów
· rodzaje umów (typowe i nienormatywne, umowy przedwstępne, umowy ramowe) i
kryteria doboru rodzaju umowy
· właściwa reprezentacja kontrahenta przy zawieraniu umów gospodarczych poufność
informacji
2. Tryby zawierania umów gospodarczych
· ofertowy ( złożenie, związanie ofertą, odwołanie oferty )
· negocjacyjny ( chwila zawarcia umowy, odpowiedzialność za nielojalne negocjacje)
wzorce umowne
· przetarg (aukcja)
· stosowanie procedur zamówień publicznych w firmie prywatnej
3. Kształtowanie treści umowy i jej modyfikacje
· kategorie klauzul kontraktowych na przykładowych dokumentach
– zastrzeżenie prawa własności
– zastrzeżenie prawa pierwokupu i odkupu
– klauzule waloryzacyjne
– umowne prawo odstąpienia
· klauzule renegocjacyjne
– klauzula konkurencyjna
· warunek i zastrzeżenie terminu
· nietypowe klauzule kontraktowe
· wykładnia umowy
– język umowy
– prawo rządzące umową (wybór prawa)
– klauzula salwatoriańska
– rygor zachowania formy
– metody wykładni postanowień umownych
4. Zabezpieczenie realizacji kontraktów handlowych
· kary umowne
· wymagalność roszczeń pieniężnych a przedawnienie
· opóźnienie a zwłoka w realizacji kontraktu i ich skutki
· hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, poręczenie,
· poręczenie bankowe, przewłaszczenie na zabezpieczenie,
· weksel, ubezpieczenie kredytu kupieckiego
· potrącenie, cesja wierzytelności
· dobrowolne poddanie się egzekucji
5. Rozwiązywanie umów i ich skutki
· zasady rozwiązywania kontraktów
· ustawowe i umowne prawo odstąpienia
· nieważność umowy
· zasady wypowiadania umów
· wzajemne roszczenia kontrahentów w przypadku
· rozwiązania umowy
1. Negocjacje – istota problemu
definicje i pojęcia podstawowe
różnice miedzy pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad
(korzyści i straty)
techniki kreatywnego myślenia
2. Ocena partnera negocjacyjnego
przewidywanie motywów zachowań i celów negocjacyjnych partnera
odkrywanie słabych stron partnera negocjacyjnego – określenie płaszczyzn
wywierania wpływu i przekonywania do swoich racji
ocena stylu negocjacyjnego partnera – sposoby postępowania
zmiana taktyki w zależności od działań drugiej strony
podłoże zachowań ryzykownych partnera
zniekształcenia i błędy w spostrzeganiu rzeczywistości
3. Specyfika negocjacji handlowych
formułowanie oferty, ocena ofert
strefa porozumienia w negocjacjach handlowych
ceny graniczne partnerów a wstępna oferta cenowa
odpieranie obiekcji i zastrzeżeń
4. Przygotowanie do negocjacji handlowych
opracowanie scenariusza rozmów
źródła wiedzy o partnerze
rozpoznanie rynku i klienta
przygotowanie oferty cenowej
5. Wywieranie wpływu na partnera negocjacyjnego
zasady budowy perswazyjnej wypowiedzi – sztuka argumentowania
dobór technik perswazyjnych i narzędzi wywierania wpływu adekwatnych do
osobowości partnera
techniki i strategie wywierania wpływu
obustronne korzyści jako podstawowa strategia wywierania wpływu
budowanie wiarygodności poprzez dopasowywanie języka ciała do słów
6. Style prowadzenia negocjacji
twardy i miękki styl negocjowania (korzyści i straty)
styl efektywny
strategie negocjacyjne
style rozwiązywania sporów negocjacyjnych
7. Przebieg negocjacji handlowych
rozpoczęcie negocjacji
prezentacja ofert
negocjacje właściwe
zawarcie umowy
8. Techniki negocjacyjne
technika ustępstw cenowych
argumenty poza cenowe w negocjacjach
dostosowanie argumentów i sposobów działania do osobowości i charakteru partnera
negocjacyjnego
stopniowe przekonywanie do swoich racji
zdobywanie sympatii drugiej strony – strategia komplementowania
9. Zespół negocjacyjny
cechy dobrego negocjatora – diagnoza własnego stylu negocjowania
dobór zespołu i podział ról
współpraca z doradcami, konsultantami
analiza cech osobowości i nawyków wyznaczających nasze zachowanie w procesie
negocjacji
10. Uwarunkowania w negocjacjach
miejsce
czas
informacje
uwarunkowania międzykulturowe
11. Rozpoznawanie manipulacji w negocjacjach
manipulacje samooceną
manipulacje emocjami
manipulacje czasem
zasady przeciwstawiania się manipulacjom
12. Konflikt negocjacyjny
źródła, dynamika i konsekwencje konfliktu
trudny partner w negocjacjach
sposób zachowania się w sytuacji konfliktowej
unikanie, rywalizacja, akomodacja, kompromis, współpraca
działania integrujące
sprawność w rozwiązywaniu konfliktów
13. Zakończenie negocjacji
zasady budowy kontraktu
elementy kontraktu
kontrakt negocjacyjny – unikanie pułapek
II ZAWIERANIE UMÓW HANDLOWYCH
1. Podstawowe zagadnienia z zakresu umów handlowych
· sposoby składania oświadczeń woli, ich skuteczność oraz wady oświadczeń woli,
granice zasady swobody umów
· rodzaje umów (typowe i nienormatywne, umowy przedwstępne, umowy ramowe) i
kryteria doboru rodzaju umowy
· właściwa reprezentacja kontrahenta przy zawieraniu umów gospodarczych poufność
informacji
2. Tryby zawierania umów gospodarczych
· ofertowy ( złożenie, związanie ofertą, odwołanie oferty )
· negocjacyjny ( chwila zawarcia umowy, odpowiedzialność za nielojalne negocjacje)
wzorce umowne
· przetarg (aukcja)
· stosowanie procedur zamówień publicznych w firmie prywatnej
3. Kształtowanie treści umowy i jej modyfikacje
· kategorie klauzul kontraktowych na przykładowych dokumentach
– zastrzeżenie prawa własności
– zastrzeżenie prawa pierwokupu i odkupu
– klauzule waloryzacyjne
– umowne prawo odstąpienia
· klauzule renegocjacyjne
– klauzula konkurencyjna
· warunek i zastrzeżenie terminu
· nietypowe klauzule kontraktowe
· wykładnia umowy
– język umowy
– prawo rządzące umową (wybór prawa)
– klauzula salwatoriańska
– rygor zachowania formy
– metody wykładni postanowień umownych
4. Zabezpieczenie realizacji kontraktów handlowych
· kary umowne
· wymagalność roszczeń pieniężnych a przedawnienie
· opóźnienie a zwłoka w realizacji kontraktu i ich skutki
· hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, poręczenie,
· poręczenie bankowe, przewłaszczenie na zabezpieczenie,
· weksel, ubezpieczenie kredytu kupieckiego
· potrącenie, cesja wierzytelności
· dobrowolne poddanie się egzekucji
5. Rozwiązywanie umów i ich skutki
· zasady rozwiązywania kontraktów
· ustawowe i umowne prawo odstąpienia
· nieważność umowy
· zasady wypowiadania umów
· wzajemne roszczenia kontrahentów w przypadku
· rozwiązania umowy
Czas trwania
48 godzin, zajęcia będą odbywać się 1-2 razy w tygodniu po 8h w dni robocze i/lub w weekendy
Prelegenci

I. Praktycy, negocjatorzy, trenerzy biznesu. Doradcy i konsultanci biznesowi. Eksperci w
zakresie negocjacji, sprzedaży, organizacji przedsiębiorstw i zarządzania. Autorzy szeregu
ekspertyz organizacyjnych, kierownicy i wykonawcy projektów doradczych.
II. Prawnik, właściciel kancelarii prawnej specjalizującej się w zagadnieniach prawa
gospodarczego. Prowadzi praktykę w zakresie kompleksowej pomocy prawnej dla podmiotów
gospodarczych. Autor wielu publikacji w czasopismach prawniczych oraz doświadczony
szkoleniowcem.
zakresie negocjacji, sprzedaży, organizacji przedsiębiorstw i zarządzania. Autorzy szeregu
ekspertyz organizacyjnych, kierownicy i wykonawcy projektów doradczych.
II. Prawnik, właściciel kancelarii prawnej specjalizującej się w zagadnieniach prawa
gospodarczego. Prowadzi praktykę w zakresie kompleksowej pomocy prawnej dla podmiotów
gospodarczych. Autor wielu publikacji w czasopismach prawniczych oraz doświadczony
szkoleniowcem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Masters CSB
Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
szkolenie bezpłatne
b.d.
Cena zawiera:
- udział w zajęciach, profesjonalne materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje,obiady i serwis kawowy
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Do projektu mogą być zakwalifikowani Uczestnicy, którzy spełniają następujące warunki:
◦Przedsiębiorcy sektora mikroprzedsiębiorstw prowadzący działalność na terenie woj.lubelskiego oraz posiadający na terenie tego województwa siedzibę oddział lub inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną. Kwalifikator MŚP: http://www.parp.gov.pl/index/index/72
◦Osoby będące pracownikami ww. przedsiębiorstw wykonujące pracę w ramach struktur organizacyjnych znajdujących się w woj. lubelskim, zatrudnione na podstawie umowy o pracę jak również przedsiębiorcy (w tym samozatrudnieni), właściciele pełniący funkcje kierownicze, wspólnicy, udziałowcy prowadzący regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiący z tego tytułu korzyści finansowe
•Przedsiębiorcy /Przedsiębiorstwa, które mogą ubiegać się o pomoc de minimis
Priorytetowo będą kwalifikowane mikroprzedsiebiorstwa które w latach 2007-12 nie korzystały ze wsparcia w postaci szkoleń w ramach konkursów z Poddzialania 8.1.1. i 8.1.2 ogloszonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
◦Przedsiębiorcy sektora mikroprzedsiębiorstw prowadzący działalność na terenie woj.lubelskiego oraz posiadający na terenie tego województwa siedzibę oddział lub inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną. Kwalifikator MŚP: http://www.parp.gov.pl/index/index/72
◦Osoby będące pracownikami ww. przedsiębiorstw wykonujące pracę w ramach struktur organizacyjnych znajdujących się w woj. lubelskim, zatrudnione na podstawie umowy o pracę jak również przedsiębiorcy (w tym samozatrudnieni), właściciele pełniący funkcje kierownicze, wspólnicy, udziałowcy prowadzący regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiący z tego tytułu korzyści finansowe
•Przedsiębiorcy /Przedsiębiorstwa, które mogą ubiegać się o pomoc de minimis
Priorytetowo będą kwalifikowane mikroprzedsiebiorstwa które w latach 2007-12 nie korzystały ze wsparcia w postaci szkoleń w ramach konkursów z Poddzialania 8.1.1. i 8.1.2 ogloszonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
szkolenie współfinansowane ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach