O szkoleniu
Mamy receptę na poprawę Twojej skuteczności w zarządzaniu pracownikami działów produkcji!
Przygotowaliśmy wyjątkowe warsztaty dla brygadzistów, team leaderów, mistrzów, kierowników, czyli szefów z pierwszej linii, które usprawnią komunikację w zespole, podniosą siłę i autorytet szefa, zmobilizują pracowników do pracy z większym zaangażowaniem, poprawią atmosferę pracy i relacje w zespole.
Bez stresu pogodzisz realizację codziennych zadań produkcyjnych z kierowaniem pracownikami!
Możesz liczyć na sporą dawkę inspiracji, przykładów, wskazówek i praktycznych rozwiązań, które zmotywują Cię do natychmiastowego działania i zmian!
Zapewniamy atmosferę sprzyjającą pogłębianiu wiedzy i kreowaniu nowych pomysłów oraz rzetelną wiedzę przekazaną w atrakcyjny sposób!
jak budować autorytet i czego unikać, by nie stracić go w pięć minut?
jak przekonująco argumentować decyzje?
jak stawiać oczekiwania, delegować zadania i obowiązki?
jak komunikować trudne informacje?
jak w porę zauważyć i zapobiec spadkowi wydajności, jakości?
jak kontrolować i rozliczać ludzi z wykonywanej pracy?
jak motywować pracowników i wyzwalać ich potencjał?
jak chwalić za dobrze wykonane zadania i zaangażowanie?
Jak radzić sobie z doświadczonymi pracownikami, starszymi wiekiem?
jak budować dobrą atmosferę i pozytywne relacje w zespole?
jak przeprowadzać ludzi przez zmiany, jak z nimi rozmawiać, jak ich wspierać w najtrudniejszych momentach?
jak dawać profesjonalny feedback menedżerski?
co zrobić gdy pracownicy odmawiają wykonania zadań?
jak reagować na niewłaściwe zachowanie pracownika?
jak prowadzić rozmowy dyscyplinujące?
jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? (spadek motywacji, absencje i odejścia z pracy, zastępstwa, konieczność pracy w nadgodzinach, lekceważenie poleceń szefa, nieprzestrzeganie zasad bhp na stanowisku pracy)
Szkolenie prowadzi charyzmatyczny trener, autorka Akademii lidera technicznego, w ramach której przeszkoliła kilka tysięcy kierowników produkcji i utrzymania ruchu największych firm produkcyjnych w Polsce.
Wśród przebadanej w Polsce grupy 3500 menedżerów sektora firm produkcyjnych aż 93% stwierdziło, że widzą konieczność doskonalenia umiejętności zarządzania i kierowania zespołem. Dlatego przygotowaliśmy cykl treningów interpersonalnych skierowanych do produkcji i utrzymania ruchu
Szkolenie Trudne sytuacje i konflikty w dziale produkcji i utrzymania ruchu, koncentruje się na najważniejszych narzędziach lidera usprawniających proces zarządzania zespołami produkcyjnymi i wspomagających osiąganie wysokiej wydajności, optymalne wykorzystanie zasobów, poprawę terminowości, zachowanie ciągłości produkcji, jak też utrzymanie niskiej absencji pracowników.
brygadzistów, team liderów, mistrzów zarządzających pracownikami produkcji
kierowników produkcji
szefów zmian
Program szkolenia
Rola mistrza, team lidera, brygadzisty w zarządzaniu zespołem – odpowiedzialność za realizację zadań, jakość, bezpieczeństwo, rozwój ludzi i relacje w zespole.
Jakie cele wyznaczam sobie jako lider?
Jakim liderem chciałbym być?
Jak to jest zarządzać młodymi pracownikami?
Jak dawać sobie radę z doświadczonymi pracownikami zwłaszcza starszymi wiekiem?
Jakie trudności stają przed osobą awansującą z funkcji współpracownika na szefa zespołu?
Jakich błędów unikać?
Jak działać, aby zespół zaakceptował nową rolę dawnego współpracownika?
Jak spełnić oczekiwania przełożonych nie niszcząc wzajemnych relacji z pracownikami?
Organizacja i nadzorowanie pracy podległego zespołu pracowników
Eksperyment Hawthorn. Model McGregora. Menedżer X I Y.
Ćwiczenie: Poznaj siebie. Jakim jesteś liderem? Autodiagnoza.
Ćwiczenie: Zachowania budujące i rujnujące autorytet lidera produkcji.
Ćwiczenie: Przypadek Irka i Marka.
Co buduje autorytet lidera: awans czy działanie? Z czego wynika autorytet i jak go budować?
Dlaczego autorytet jest konieczny do efektywnej pracy zespołu. Jak budować autorytet na początku ścieżki menedżerskiej. Kluczowe błędy nowych menedżerów – jak ich unikać.
Rola mistrza, brygadzisty w delegowaniu zadań. Tworzenie zaangażowania i odpowiedzialności.
Dlaczego nowi szefowie wolą robić wszystko sami i jak to wpływa na zespół?
Jak i kiedy delegować zadania pracownikom?
Komu i jakie zadania można delegować?
Rozróżnienie pomiędzy poleceniem a delegowaniem.
Jak zapewnić wysoką jakość realizowania zadań?
Co może blokować delegowanie zadań?
Jak radzić sobie z odmową wykonania zadania?
Jak udzielać feedbacku?
Metody udzielania informacji zwrotnej. Przykłady kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej.
Dialog motywacyjny jako nowe narzędzie komunikacji nie tylko z młodymi członkami zespołu.
Co warto, a co trzeba komunikować?
Dlaczego informacja po wykonaniu zadania jest potrzebna?
Kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej na temat wykonania zadania?
Sztuka stawiania granic i egzekwowania konsekwencji. Korygowanie niewłaściwych zachowań. Co zrobić gdy pracownicy odmawiają wykonania zadań?
Jak reagować na niewłaściwe zachowanie pracownika?
Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
Z życia kierownika… Oko w oko z trudnym pracownikiem:
Dlaczego JA? Niech to zrobi ktoś inny.
To jest bez sensu – podważanie autorytetu szefa
A co mi zrobisz? (Zwolnisz mnie?!!) – próba szantażu
Brak przestrzegania zasad BHP
Brak jakości pracy – praca poza standardem błędy, braki, lekceważenie, odmowa pracy na stanowisku, brak zaangażowania i pomocy w rozwiązywaniu problemów…
Nieterminowe wykonanie zadania (Nie pali się – niech zrobią na 2 zmianie)
Absencja – wolne na telefon
Prywatne rozmowy prze telefon, samowolne wyjścia i rozmowy
Brak komunikacji miedzy zmianami, działami…
Odmowa godzin nadliczbowych
Za takie pieniądze nie mam zamiaru się spinać!..a kiedy podwyżka?!
Praca z pokoleniem Z, Y,X – czyli stary i młody pracownik
Kiedy i jak lider powinien naciskać i zachęcać, a kiedy ustąpić.
Metody dyscyplinowania pracowników – przykłady skutecznych komunikatów.
Ćwiczenie: trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem. Niestosowanie się do zasad BHP; unikanie poleceń szefa; krytyka polityki firmy, brak współpracy z kolegami z zespołu.
Case study. Odmowa wykonania zadania.
Metody radzenia sobie z oporem i odmową.
Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika.
Ufaj i kontroluj. Kontrola zadań – odpowiedzialność szefa.
Jak kontrolować aby nie naruszać praw pracownika?
Skuteczne metody komunikowania i motywowania pracowników na stanowiskach podstawowych/fizycznych.
Rola kierownika, mistrza, brygadzisty w komunikowaniu się z zespołem pracowników. Podstawowe zasady efektywnej komunikacji z zespołem, czyli komu, kiedy, co i jak należy mówić?
Jak nauczysz, tak będziesz miał – onboarding nowych pracowników.Lider, brygadzista mistrzem motywacji
Jak motywować i budować zaangażowanie pracowników?
Pieniądze to nie wszystko.
Przykłady motywacji pozafinansowej dla zespołów pracowników na stanowiskach fizycznych.
Co motywuje i demotywuje pracowników?
Jakie jest poczucie satysfakcji z pracy. Od czego zależy poczucie satysfakcji.
Ćwiczenie. Żeby motywować, trzeba poznać. Co wiesz o swoim współpracowniku? Podejście indywidualne.
Czas trwania
Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-15:30.
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
Szkolenie zaplanowane jest na 8 godzin dydaktycznych.
Prelegenci
Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales. Posiada wieloletnie doświadczenie w szkoleniu kadry kierowniczej działów produkcji i utrzymania ruchu. Wspiera brygadzistów, mistrzów, team liderów w doskonaleniu kompetencji miękkich.
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.
Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
można zainstalować aplikację jak i zalogować się przez stronę www (wszystko będzie w e-mailu organizacyjnym, w tym link do platformy).
Szkolenie odbywa się blokami tematycznymi, po każdym z nich można zadać wykładowcy pytania poprzez chat lub mikrofon.
Potrzebujemy komputer/tablet/telefon oraz dobre łącze internetowe.
Można korzystać z kamery, ale nie jest to obowiązkowe, jeżeli nie mamy mikrofonu też można sobie poradzić i bez niego (zadać pytania przez chat).
Słuchawki z telefonu również mogą posłużyć nam jako mikrofon.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 3 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- udział w szkoleniu z ćwiczeniami
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie
- Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
- Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
- Kod pocztowy: 44-100
- Miejscowość: Gliwice
- Numer NIP: 6311399987