Category Management - zarządzanie kategoriami produktów

O szkoleniu

Korzyści ze szkolenia:
  • Uczestnicy dowiedzą się, jak zarządzanie kategorią wpływa na strategię firmy
  • Przeanalizujemy metody budowania kategorii, które maksymalizują zyski i realizują cele zarówno detalistów, jak i producentów.
  • Poznanie reguł doboru asortymentu, wyboru dostawców, ustalania celów sprzedażowych, analizy wyników oraz zwiększania zyskowności.
  • Uczestnicy dowiedzą się, czym kieruje się kupujący i jak powstaje drzewo decyzyjne
  • Zrozumienie znaczenie kluczowych parametrów kategorii produktowej oraz ich wpływ na sprzedaż, w tym szerokość i głębokość asortymentu, pozycjonowanie cenowe oraz parametry ekspozycji
Kto powinien wziąć udział?
DLA KOGO SZKOLENIE?
  • Właścicielom i kierownikom oraz pracowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  • Przedstawicieli sieci handlowych i merchandiserów
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów taki sektorów, jak: FMCG, Elektro, DIY
  • Specjalistom ds. trade marketingu i zarządzania kategorią

Program szkolenia

1. Zarządzanie kategorią
  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i producenta
2. Strategia kategorii
  • Struktura kategorii
  • Role kategorii
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
3. Drzewo decyzyjne – budowanie asortymentu
  • Drzewo decyzyjne – jak klient podejmuje decyzje
  • Cele i zasady budowania drzewa decyzyjnego
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów
4. Merchandising - organizacja powierzchni sklepu i budowanie planogramów
  • Jak wdrażać zasady merchandisingu i prawidłowo zaplanować i zorganizować powierzchnię sklepu
  • Proces budowania ekspozycji sklepu
  • PLANOGRAMY – czym są i jak je tworzyć?
  • Promocje i strefy promocji
  • Półka, asortyment, zapasy półkowe
  • Komunikacja i materiały POS
5. Strategie cenowe
  • Percepcja ceny przez klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii
  • Wpływ cen na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe i wrażliwość na promocje
  • Regionalne zróżnicowanie cen
  • Ceny w sklepie
6. Instrumenty marketingowe w Category Management
  • Zasady 4P
  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
7. Narzędzia do zarządzania kategorią
  • Analiza konkurencji
  • Analiza SWOT dla kategorii
  • Analiza produktów ABC
  • Analiza koszyka zakupowego
  • Rotacja produktowa
8. Wskaźniki KPI w Category Management
  • Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w zarządzaniu kategoriami
  • Wykorzystanie KPI do optymalizacji strategii kategorii
  • Przykłady KPI w zarządzaniu kategoriami: sprzedaż, marża, rotacja zapasów, udział rynkowy
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

Czas trwania

9-16

Prelegenci

Hanna Adamiak

Ekspert w obszarze sprzedaży, Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii sprzedażowych oraz negocjacji handlowych i technik sprzedaży. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe. Prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy. Z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%. Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych. Pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy. Pracowała jako Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek. W Eurocash S.A. jako Senior Category Manager zarządzała kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami. W ciągu swojej kariery skutecznie opracowywała i wdrażała strategie marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Była też odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi. Od wielu lat pracuje jako szkoleniowiec, dzieląc się swoją bogatą wiedzą i doświadczeniem praktycznym z uczestnikami szkoleń: category management, negocjacje handlowe, zarządzanie produktem oraz techniki sprzedaży.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 231
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 300 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 4.35% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 6.52% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Możliwe dwie opcje płatności: na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, a po szkoleniu otrzymasz fakturę vat, ale jeśli w Twojej firmy / instytucji procesowanie faktur trwa dłużej i potrzebujesz fakturę po szkoleniu z 2-tygodniowym terminem płatności, jest to też możliwe. Daj nam po prostu znać.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
44 profesjonalne szkolenia z Marketingu, Digital Marketingu, Social Mediów, Sprzedaży (w tym Trade Marketing i Category Management) , AI w biznesie i CX oraz Szkolenia Interpersonalne / Rozwój Osobisty. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy prz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!