Szkolenie

Chiny, Japonia, Korea - komunikacja i negocjacje z partnerami z krajów azjatyckich.

O szkoleniu

GŁÓWNYM CELEM WARSZTATÓW JEST:

 Przygotowanie uczestników do prowadzenia biznesu z przedsiębiorcami /pracownikami z Azji i zapoznanie ich z trudnościami wynikającymi z różnic pomiędzy nimi a polską kulturą prowadzenia działalności handlowej.
W czasie warsztatów omawiane będą przypadki osiągnięcia sukcesu w kooperacji pomiędzy firmami polskimi i azjatyckimi, ale także niepowodzeń i nieporozumień na tej płaszczyźnie.

 Przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy, która pomoże ominąć potencjalne zagrożenia, nie dopuścić do nieporozumień i mile zaskoczyć partnerów znajomością ich kultury, niewątpliwie zwiększając szanse na zawarcie korzystnego porozumienia. Umiejętności te pozwolą skuteczniej rozpoznawać intencje partnerów i zrozumieć ich zachowania zarówno podczas spotkań biznesowych jak i w sytuacjach nieformalnych.
Kto powinien wziąć udział?
WARSZTATY SĄ PRZEZNACZONE DLA DWÓCH GRUP ODBIORCÓW:
 Polskich przedsiębiorców, którzy są zainteresowani wejściem na rynek wschodni, szczególnie chiński. Chcą więc poznać chińską kulturę biznesu i metody efektywnej komunikacji w pracy z Chińczykami.
 Polskich przedsiębiorców prowadzących interesy w Azji i mających już doświadczenie we współpracy z azjatyckimi partnerami handlowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę i doskonalić umiejętności komunikacyjne.

Program szkolenia

1. WIEDZA NA TEMAT AKTUALNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ I SPOŁECZNEJ W AZJI KONFUCJAŃSKIEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM CHIN.

- Jak zbudowano fabrykę świata? Geneza i odniesienia do sytuacji gospodarczej Korei i Japonii.
- Globalizacja – wzrastające znaczenie Chin w dzisiejszym świecie.
- Obraz Chin w Polsce. Stereotypy i niepełna wiedza o przemianach w Państwie Środka.
- Społeczeństwa Azji Wschodniej – fale rozwoju. Kultura państw Azji Wschodniej a ich wzrost gospodarczy.
- Chiny – „wschodzące supermocarstwo” a układ sił na świecie.

2. KULTUROWE MODELE ZACHOWAŃ W BIZNESIE - RÓŻNICE W
FUNKCJONOWANIU FIRM POLSKICH I AZJATYCKICH.

- Koncepcja różnic międzykulturowych – wymiary kultury chińskiej a polskiej.
- Praktykowanie różnic międzykulturowych – komunikacja bezpośrednia vs pośrednia.
- Style komunikacji – powściągliwość chińskiej kultury biznesu.
- Przestrzeń interpersonalna. Sytuacje oficjalne i prywatne.
- Niewerbalne zachowania w chińskiej kulturze biznesu. Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
- Tolerancja niepewnych sytuacji w kulturze chińskiej a w kulturze polskiej. Case studies.
- Podejście do czasu: czas monochromiczny vs polichromiczny w Chinach i w Polsce.
- Dystans do władzy/ hierarchia. Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy.
- Asertywność – na ile rozwinięta w Azji?
- Kolektywizm rodzinny i instytucjonalny w Azji Wschodniej i w Polsce.
- Orientacja humanistyczna – bycie sprawiedliwym, altruistycznym, miłym – w Azji Wschodniej i w Polsce.

3. WIEDZA O KULTURZE AZJI KONFUCJAŃSKIEJ W ASPEKCIE BIZNESOWYM.

- Pojęcie zachowań harmonii w chińskim społeczeństwie. Nacisk na relacje vs na zadanie.
- Harmonia jako ważny element w innych społeczeństwach Azji Wschodniej. Teoria oraz praktyka trudnych sytuacji.
- Znaczenie „twarzy” w kulturze chińskiej – omówienie pojęcia, praktyka trudnych sytuacji.
- Pojęcie godności/ honoru w innych społeczeństwach Azji wschodniej.
- Kultura Guanxi – sieci społecznych relacji – teoria oraz praktyka – analiza case studies z udziałem Chińczyków i obcokrajowców.
- Etykietalność/ ceremonialność zachowań w kulturze Azji Wschodniej. Analiza. Case studies.
- Hierarchiczna struktura społeczeństwa chińskiego i innych społeczeństw Azji Wschodniej.
- Propartnerskość oraz wyznaczniki statusu. Analiza. Case studies.

4. NEGOCJACJE Z CHIŃCZYKAMI.

 Specyfika rozwiązywania konfliktów w Chinach: metody konfrontacyjne; metody niekonfrontacyjne, uznawane przez Chińczyków za proaktywne.
 Proces negocjacji charakterystyczny dla partnerów z Państwa Środka: identyfikowanie właściwego interlokutora.
 Taktyki negocjacyjne np. autodeprecjacja, celowe nieporozumienie, sposoby prowokacji, redefiniowanie żądań, itp.
 Taktyki wywierania presji; style argumentacji.
 Dopuszczalne strategie kontra zabronione. Alternatywne taktyki polskiego partnera.

5. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE WIEDZY NA TEMAT NEGOCJACJI Z AZJATAMI (ROZWIĄZYWANIE CASE STUDIES).

- Emmerson Electric Suzhou – leadership/ przywództwo w Chinach.
- Elli Lilly and the company – Personel w Chinach.
- Beijing w Chinach – Relacje w Chinach.

SZKOLENIA ZAMKNIĘTE DLA GRUP JUŻ OD 5 OSÓB – JEŻELI JESTEŚCIE PAŃSTWO ZAINTERESOWANI REALIZACJĄ TEGO SZKOLENIA W SWOJEJ FIRMIE PROSIMY O KONTAKT TELEFONICZNY: 22 853 35 23, kom.: 607 573 053
 Podczas szkoleń zamkniętych istnieje możliwość skoncentrowania się na wybranym kraju (Chiny, Japonia, Korea).
 Szkolenie zamknięte może zostać przystosowane do potrzeb osób zaawansowanych, mających częste kontakty z Azjatami.
 Proponujemy również treningi integracyjne dla wielokulturowych grup pracowników, które pomogą usprawnić komunikację i wzajemne zrozumienie oraz przyczynią się do wzrostu skuteczności ich działań.
 Organizujemy również warsztaty z zakresu współpracy z kontrahentami z Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej.

Szkolenia zamknięte organizowaliśmy dla:
ABB Sp. z o.o., ALSTOM Power Sp. z o.o., ALTADIS POLSKA S.A., ArcelorMittal Refractories Sp. z o.o., Backer OBR Sp. z o.o., Bahlsen Polska Sp. z o.o., Bank Ochrony Środowiska S.A., BARLINEK S.A., BE & K Europe Sp. z o.o., BELL P.P.H.U., Capgemini Polska Sp. z o.o., RADWAR S.A. , Dedra-Exim Sp. z o.o., Dora – Metal Sp. z o.o., Energoserwis S.A., Elektrociepłownie Warszawskie S.A., Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o., Fabryka Porcelany „Wałbrzych” S.A., Famot Pleszew Sp. z o.o., Federal-Mogul Bimet S.A., Federal – Mogul Gorzyce S.A., Grupa Azoty Zakłady Azotowe „Puławy” S.A. Kronospan Polska, Grupa Lotos S.A., Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A., Huta Zawiercie S.A., Huta Pokój S.A., „HOLDING-ZREMB” Gorzów S.A., IMPEL S.A., INCO-VERITAS S.A., International Paper-Kwidzyn Sp. z o.o., KAN Sp. z o.o. Kompania Piwowarska S.A., Kongskilde Polska Sp. z o.o., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., MAN Trucks Sp. z o.o., Maersk Polska Sp. z o.o., Marsh Sp. z o.o., Merck Sp. z o.o., Metalpol Węgierska Górka Sp. z o.o., Neapco Europe Sp. z o.o., Opel Polska Sp. z o.o., OBR Centrum Techniki Morskiej S.A. w Gdyni, ORLEN OIL Sp. z o.o., PCC Rokita S.A., Philips Lighting Poland S.A., PKN Orlen S.A., POCH S.A., Polcotton Sp. z o.o., PORTA KMI Poland Sp. z o.o., Przemysłowe Centrum Optyki S.A., Przedsiębiorstwo Materiałów Ogniotrwałych „KOMEX” Sp. z o.o., PP „Porty Lotnicze”, PFLEIDERER GRAJEWO S.A., PFLEIDERER PROSPAN S.A., RADMOR S.A., Ryłko Sp. z o.o., Sanitec Koło Sp. z o.o., Siemens Sp. z o.o., STOMIL S.A., Tedrive Poland Sp. z o.o., TI Poland Sp. z o.o., TZMO S.A., Valvex S.A., VOLVO Polska Sp. z o.o., Winterhalter Gastronom Polska Sp. z o.o., Wood-Mizer Industries Sp. z o.o., Wrigley Poland Sp. z o.o., Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne Polfa S.A., Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A., Wrocławskie Zakłady Zielarskie „Herbapol” S.A. Südzucker Polska S.A., ZAK S.A., ZENTIS POLSKA Sp. z o.o.

Czas trwania

10.00-17.00 I dnia, 9.00-16.00 II dnia.

Prelegenci

Cytat
Dr Karolina Mazurowska – psycholog międzykulturowy, trenerka, tłumacz języka chińskiego, specjalista ds. interkulturowej psychologii biznesu i organizacji miedzykulturowych. Pracownik SWPS w Warszawie. Prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych, różnic międzykulturowych, warsztaty kulturowe dla polskich biznesmenów współpracujących z partnerami azjatyckimi. Jako reprezentant i tłumacz firm polskich w Chinach zdobyła szerokie doświadczenie w negocjacjach z Chińczykami. Zorganizowała i prowadziła wiele misji gospodarczo-edukacyjnych do Chin.

Dr Monika Biłas- Henne – psycholog międzykulturowy. Prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych, różnic międzykulturowych, warsztaty i treningi kulturowe dla środowisk biznesowych i naukowych.

Gdzie i kiedy

Zakopane 16 - 17 czerwca 2016
Hotel Belvedere Resort & Spa****

Zakopane

ul. Droga do Białego 3

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 17 - 18 grudnia 2015
Hotel Wersal ***

34-500 Zakopane

ul. Tetmajera 14 A

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
Promocyjna dla osób zgłoszonych do dnia 7.12.2015
1290 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 2
po okresie promocji, bez zakwaterowania
1490 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 3
Cena promocyjna z pokojem 2-os.
1450 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się
Cena 4
Cena promocyjna z pokojem1-os.
1490 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Zapisz się

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena promocyjna bez zakwaterowania wynosi: 1290 zł. netto + 23% VAT
Cena promocyjna z zakwaterowaniem wynosi: pokój 2-os. 1450 zł. netto, pokój 1-os. 1490 zł. netto + 23% VAT
Istnieje możliwość dodatkowego zakwaterowania dzień przed szkoleniem (prosimy o kontakt).
Cena po okresie promocji: dopłata 200 zł. netto + 23% VAT
Cena szkolenia obejmuje: wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe a także 1 nocleg z kolacją i śniadaniem (dla osób korzystających z zakwaterowania).

RABATY PRZY ZGŁOSZENIU: 2 OSÓB – 10%, 3 OSÓB – 15%, 4 OSÓB – 20%.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!