Coaching Fundamentals Certificate (CFC)

O szkoleniu

Kurs coachingu CFC, z międzynarodową certyfikacją, prowadzony przez doświadczonych coachów. Pozwala nabyć wiedzę i umiejętności coachingowe, niezbędne w pracy w organizacji lub w charakterze coacha.

Uczestnicy otrzymują szeroki zestaw materiałów szkoleniowych, będących podstawą indywidualnej pracy z dedykowanym mentorem. Kurs CFC jest pierwszym etapem ścieżki rozwoju coachingowego i stanowi bardzo dobrą, usystematyzowaną bazę teoretyczno-praktyczną w kontynuacji kształcenia dla przyszłych zawodowych coachów.

Celem kursy jest budowanie warsztatu coacha poprzez nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności coachingowych oraz uzyskanie certyfikatu, który jest początkiem drogi zdobywania wiedzy o coachingu w trakcie kolejnych etapów ścieżki rozwoju coacha – Practitioner Coach Diploma,  Certificate in Workplace Coaching i wyżej.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników i organizacji

  • Niezbędne podstawy w zakresie wiedzy i umiejętności coachingowych w firmie lub pozwalające na pracę w charakterze niezależnego coacha
  • Program jest dostępny w języku angielskim
  • Międzynarodowe certyfikaty, przyznawane przez Noble Manhattan Coaching, Institute of Leadership & Management  oraz International Authority for Professional Coaching & Mentoring
  • Bogaty zestaw materiałów szkoleniowych: podręcznik, przewodnik, publikacje książkowe.
  • Trening praktyczny
  • Praca indywidualna z dedykowanym mentorem
Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu indywidualnego (personal/life/executive coaching)
  • Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu korporacyjnego (corporate/managerial/executive coaching)
  • Coachowie
  • Psycholodzy
  • Menedżerowie
  • Kierownicy zespołów
  • Sprzedawcy
  • Studenci i absolwenci podyplomowych studiów coachingowych zainteresowani międzynarodową akredytacją

Program szkolenia

I dzień. Prowadzenie rozmowy i słuchanie

  • Coaching konwersacyjny
  • Sztuka prowadzenia rozmów
  • Jak wygląda dobra rozmowa?
  • Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
  • Uczestnicy rozmowy
  • Rola mówcy
  • Dobry słuchacz
  • Informacja zwrotna
  • Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
  • Otrzymywanie informacji zwrotnej
  • Radzenie sobie z informacją zwrotną
  • Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
  • Jak dobrze umiemy słuchać?
  • Poziomy słuchania w coachingu
  • Różne rodzaje słuchania
  • Kim jest dobry słuchacz?
  • Tworzenie przestrzeni wewnętrznej u siebie i innych
  • Coaching a elementy osobiste coacha
  • Wykorzystanie ciszy
  • Emocje i odczucia
  • Przekonania
  • Poufność
  • Ograniczenia w coachingu

 

II dzień – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW

  • Czym jest pytanie?
  • Struktura pytania
  • Pytania a uwarunkowania społeczne
  • Wykorzystanie głosu
  • Typy pytań
  • Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
  • Pytania z prośbą o doprecyzowanie
  • Pytania, które wymuszają działanie
  • Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
  • Pytania, które zmieniają sposób myślenia
  • Wykorzystanie presupozycji
  • Pytania problemowe
  • Inne techniki zadawania pytań
  • Schematy językowe
  • Ćwiczenie Koło Życia
  • Model TGROW
  • Temat
  • Cel
  • Fakty/Rzeczywistość
  • Możliwości/Opcje
  • Plan działania
  • Zalety modelu T-GROW

 

III dzień – wartości i coaching w miejscu pracy

  • Czym są wartości?
  • Wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
  • Określanie własnych głównych wartości
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
  • Coaching w organizacji
  • Coach zewnętrzny wobec organizacji
  • Coach wewnętrzny w organizacji
  • Warunki stosowania coachingu w organizacji
  • Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
  • Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
  • Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
  • Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
  • Menedżer jako coach
  • Coaching jako narzędzie zarządzania
  • Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
  • Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
  • Analiza wyzwań coachingowych menedżera
  • Wdrażanie coachingu w codziennym życiu menedżera

 

CZĘŚĆ EKSTERNISTYCZNA

Podręczniki do samodzielnej nauki

Seria rozbudowanych podręczników do samodzielnej nauki, obejmująca następujące zakresy tematyczne:

  • Umiejętność aktywnego słuchania
  • Umiejętność zadawania pytań
  • Umiejętności konwersacyjne
  • Wartości
  • Model TGROW
  • Coaching w środowisku pracy

 

Podręcznik główny

Książka  „Coaching koaktywny” autorstwa Laury Whitworth, Henry’ego Kimsey-House i Phila Sandahla prezentuje cenny wgląd w metody i modele coachingu oraz pozwala zapoznać się z zestawem umiejętności coachingowych, na przykładach ich zastosowania jako kontekstów coachingu koaktywnego.

 

Sesje mentorskie

  • Sesje mentorskie mają za zadanie ugruntować wiedzę oraz dać uczestnikowi sposobność przedyskutowania swoich refleksji i pytań z doświadczonym coachem – mentorem.
  • Trzy indywidualne sesje mentorskie dają bezcenną możliwość przećwiczenia umiejętności coachingowych w bezpiecznym środowisku, otrzymując pomoc, wsparcie i wskazówki w postaci natychmiastowej informacji zwrotnej ze strony coacha-mentora. To doświadczenie jest jedną ze składowych intensywnego procesu uczenia się poprzez indywidualną uwagę ze strony doświadczonego coacha.
  • Ocena praktyki coachingowej odbywa się podczas ostatniej sesji. Dedykowany  coach-mentor ocenia działania coachingowe w odniesieniu do wyszczególnionych kryteriów i w jakim stopniu opanowane zostały wymagane poziomy umiejętności.
  • W trakcie trwania kursu zadaniem każdego uczestnika jest również przeprowadzenie i udokumentowanie 10 godzin sesji coachingowych z wybranymi przez siebie innymi studentami lub coachingu indywidualnego w dowolnie wybranym środowisku.

 

Prace pisemne

Podczas kursu uczestnicy proszeni są o przedstawienie prac pisemnych: recenzji książki „Coaching  koaktywny” oraz eseju opisującego wybrany temat w ramach jednego z sześciu modułów z podręcznika głównego. Prace te mają stanowić pisemny dowód wiedzy i poglądów na coaching. Prace pisemne można przedstawić w dowolnym momencie kursu, ale nie później niż w ciągu 3 miesięcy.

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

  • Marta Gabalewicz - coach/ trener
  • Dariusz Jęda - senior trener/ coach
  • Dagmara Kanik-Kłoczko - trener/ coach/ mentor
  • Agnieszka Leleń - coach/ trener/ mentor
  • Kamila Koźbiał - coach/ trener
  • Agnieszka Marczak-Czajka - coach/ praktyk NLP
  • Agata Piekarczyk - trener, coach
  • Maciej Polański - senior trener
  • Beata Ponichtera - coach/ mentor
  • Magdalena Radomska - coach/ trener/ mentor
  • Agnieszka Szwejkowska - mentor/ coach

Gdzie i kiedy

Online 24-26 czerwiec 2022

Gdzie i kiedy

Online 29-31 lipiec 2022

Gdzie i kiedy

Online 26-28 sierpień 2022

Gdzie i kiedy

Online 23-25 wrzesień 2022

Gdzie i kiedy

Online 27-29 maj 2022

Gdzie i kiedy

Online 22-24 kwiecień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
4 500
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa
ul. Panieńska 9
woj. mazowieckie
Instytut jest jedną z czołowych firm doradczo-szkoleniowych na polskim rynku. Działa od 1990 roku. We współpracy z Polską Fundacją Badań nad Zarządzaniem prowadzi także działalność badawczą w zakresie zarządzania organizacją, w szczególności zasobami...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uzyskania certyfikatu przyznawanego przez IBD Business School jest obecność na minimum 80% zajęć.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IBD Business School Sp. z o.o.
03-704 Warszawa ul. Panieńska 9
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!