O szkoleniu
Główny nacisk na szkoleniu będzie położony na coaching.
Podstawową barierą w rozwijaniu ludzi jest osobisty opór pracowników przed zmianą. Częstą reakcją pracownika na klasyczną informację zwrotną jest obrona. W konsekwencji pracownik zamiast poświęcić energię na analizę swojego zachowania i planowanie działań naprawczych koncentruje się na usprawiedliwieniu swojego zachowania. Narzędziem eliminującym opór pracownika jest coaching managerski, który z założenia buduje w pracowniku motywację wewnętrzną, osobistą do zmiany. Podczas szkolenia uczestnicy nabędą konkretne umiejętności związane z prowadzeniem sesji coachingowych.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Stosowanie instruktażu jako formy wprowadzania pracownika w nowe obowiązki
- Stosowanie treningu jako formy pracy z bardziej dojrzałym pracownikiem
- Korzystanie z mentoringu we współpracy z dojrzałym pracownikiem
- Rozwijanie pracowników poprzez coaching
- Kontrolowanie przebiegu rozmowy z pracownikiem
- Definiowanie celu, celów rozmowy coachingowej (w oparciu o diagnozę sytuacji)
- Stosowanie w coachingu modelu GROW
- Praca na poziomie wartości osobistych pracownika
- Wykorzystywanie prac domowych do rozwoju pracownika pomiędzy sesjami coachingowymi
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- optymalizacja zasobów ludzkich – maksymalne wykorzystanie kompetencji pracowników
- z jednoczesnym wzrostem ich zaangażowania / motywacji
- oszczędności finansowe – awanse poziome zamiast zatrudniania nowych osób
- na rynku pracy opinia pracodawcy stawiającego na rozwój pracowników (zaufanie, stabilizacja)
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- umiejętność optymalnego dopasowania stylu pracy do poziomu kompetencji osoby coachowanej
- wzrost kompetencji menedżerskich - elastyczność stosowania narzędzi motywacyjnych w rozwoju pracownika
- oszczędność czasu – szczególnie ważna przy natłoku innych zadań (multitasking)
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- wzrost odpowiedzialności za realizowane zadania / stawiane cele u coachowanych pracowników (jakość i terminowość zadań)
- minimalny wkład czasu i energii w rozwój pracownika z maksymalnym zyskiem (wzrost efektywności)
- rozwój pracowników – możliwość powierzania odpowiedzialniejszych zadań
- skuteczniejsze zarządzanie zmianą
GRUPA DOCELOWA:
- menedżerowie
- osoby zajmujące wdrażaniem pracowników
- pracownicy działu HR
Program szkolenia
1. Podstawy zarządzania rozwojem
- Osobiste przekonania
- Umiejętności społeczne
- Techniki wspierania rozwoju
- Instruktaż
- Trening menedżer-pracownik
- Mentoring
- Coaching – definicja i różnice
2. Zarządzanie rozwojem pracowników wg modelu dojrzałości pracownika Blancharda
- R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja
- R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja
- R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja
- R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja
3. Instruktaż – dzielenie się wiedzą z pracownikiem w fazie R1
- Definicja instruktażu
- Przykładowy instruktaż
- Tworzenie komunikatów w formule instruktażu
- Trudne sytuacje związane z instruktażem
4. Trening – dzielenie się wiedzą z pracownikiem w fazie R2
- Różnice pomiędzy instruktażem a treningiem
- Formuła treningu
- Czas – 5-10 min
- Definiowanie sytuacji dla osoby przyjmującej wiedzę
- Definiowanie swojej roli
- Trudne sytuacje w treningu
5. Mentoring i coaching – dzielenie się wiedzą z pracownikiem na R3 i R4
- Definiowanie roli
- Budowanie wizerunku coacha lub mentora
- Ustalanie celów
- Kontrolowanie przebiegu rozmowy (nie przenikanie się ról)
- Trudne sytuacje
6. Narzędzia i ćwiczenia przydatne w pracy coacha
- Arkusz coachingowy GROW
- Analiza SWOT w odniesieniu do celu głównego i celów pośrednich
- Ćwiczenie „wizualizacja celu i cofanie w czasie” jako sposób budowania motywacji
- Ćwiczenia „koło życia” i „koło wartości”
- Pytanie Kartezjańskie
- Mapa Empatii
7. Podsumowanie szkolenia
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop - jakich zachowań pozbywamy się
- Continue - jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym
Czas trwania
Prelegenci
ANNA KAZAKOW
Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspertka w dziedzinie zarządzania pokoleniami, konfliktów pokoleniowych oraz employer brandingu w kontekście generacyjnym. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska . Mówca motywacyjny i inspiracyjny.
ANETTA WRÓBLEWSKA
Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą. Ekspert z zakresu czynników motywacyjnych w kontekście generacyjnym. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Decathlon, Dachser, Atlas, Rhenus Data Office Polska, DUKA, czy Dentsu Aegis Network Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
