Coaching menedżerski. Jak wykorzystywać podejście coachingowe w zarządzaniu?

O szkoleniu

W dobie dynamicznych zmian demograficznych, globalnych i rozproszonych zespołów oraz ewolucji na rynku pracy, każdy menadżer powinien wprowadzać nowoczesne formy zarządzania i współpracy. Coachingowy styl zarządzania odpowiada tym oczekiwaniom i choć nie każdy menadżer musi być coachem, to każdy musi umieć spawanie posługiwać się tym stylem. Styl coachingowy bazuje na wzmacnianiu i wykorzystywaniu potencjału oraz motywacji pracowników, na rozwijaniu ich umiejętności, przeprowadzaniu przez zmiany, stawaniu i realizacji celów, zadawaniu pytań i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań. Podejście coachingowe to też budowanie atmosfery zaufania i współpracy dzięki której uczenie pracowników samodzielności i odpowiedzialności za siebie i swoją pracę daje efekty w lepszych wynikach i wysokim zaangażowaniu.
Dlaczego warto wziąć udział?

Udział w szkoleniu daje szansę uczestnikom na:

  • Rozwinięcie nowych kompetencji menadżerskich wychodzących poza nakazowy i kaskadowy styl zarządzania;
  • Poznanie własnego potencjału – mocnych stron i obszarów do rozwoju w roli menadżera/coacha;
  • Przećwiczenie rozmów coachingowych i ukształtowanie własnego stylu pracy z poznanymi narzędziami;
  • Zdefiniowanie korzyści wypływających wprost ze stosowania coachingu dla pracowników w zespole i dla samego menadżera;
  • Uświadomienie roli coachinu menadżerskiego i jego wpływu na rozwój organizacji i zespołu;
  • Poznanie coachingu, jako narzędzia kontaktów w procesie efektywnej komunikacji w zespole i w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do kadry menadżerskiej z każdego szczebla zarządzania

Program szkolenia

1. Istota coachingu - rola menedżera jako coacha i trenera w procesie rozwoju pracowników
• zadanie menadżerskie „rozwijanie i wspieranie” – różne formy rozwoju
• na czym polega coaching – czym jest i czym nie jest – obalanie mitów, potwierdzanie faktów
• motywacja i zaangażowanie pracowników do uczestniczenia w coachingu – co konkretnie ma na to wpływ i jak sam menadżer może na to wpływać
• warunki ramowe dla coachingu menadżerskiego – autorytet, zaufanie, kompetencje, inspirowanie i motywowanie
• kodeks etyczny coacha wg ICC - International Coaching Community, a budowanie relacji z pracownikami.

2. Model zarządzania sytuacyjnego Blanchard’a i P. Hersay’a - coaching jako styl zarządzania i rozwoju osób dorosłych
• etapy rozwoju pracownika - poziom kompetencji oraz poziom zaangażowania
• czym się charakteryzują etapy rozwoju pracownika i jak je identyfikować
• na którym etapie należy wykorzystywać coachingowy styl zarządzania, a jakie narzędzia zarządzania i rozwoju pracowników wykorzystywać na innych etapach
• jak uczą się osoby dorosłe - co o tym menadżer powinien wiedzieć
• potrzeby rozwojowe pracowników identyfikowane przez menadżera, a potrzeby zgłaszane przez pracowników na każdym etapie rozwoju
• budowanie planu wspierającego proces rozwoju umiejętności pracowników.

3. Profil coacha ,pożądane cechy osobowości ,predyspozycje
• co sprawia, że menadżer jest dobrym coachem – postawy, wartości, przekonania, nastawienia
• kompetencje niezbędne do stosowania coachingowego stylu zarzadzania
• nad czym konkretnie pracować, aby rozwijać kompetencje menadżera coacha
• indywidualne predyspozycje do stosowania różnych form rozwoju pracowników.
• styl funkcjonowania społecznego, a coachingowy styl zarządzania.

4. Kształtowanie procesu coachingowego
• model przebiegu sesji coachingowej – wizja, strategia, determinacja
• kontrakt, relacja i zaufanie jako podstawy sukcesu procesu coachingowego – jak do tego podejść:
• umowa biznesowa, czyli ramy coachingu
• umowa relacji, czyli kontakt i dobra relacja
• umowa treściowa, czyli uzgodnienie celów
• cel - zamiana problemu/trudności na cel
• rzeczywistość i zasoby
• połączenie zasobów z celami, poszukiwanie rozwiązań i plan działania
• podejście holistyczne w coachingu.

5. Narzędzia w pracy menadżera stosującego coachingowi styl zarządzania
• model GROW w pracy coacha
• model Diltsa jako schemat dokonywania zmian i uczenia się
• koło kompetencji – szeroka perspektywa i dokonanie oceny
• reframing – zmiana znaczenia, zmiana kontekstu
• pytania odkrywające horyzont dostępnych możliwości
• skalowanie - GAS (goal attainment scaling) – skalowanie stopnia osiągnięcia celu
• praca z metaforą - spojrzenie na wyzwania z meta poziomu – różne rodzaje metafor
• C5 – retrospektywa
• zmiana perspektywy w 4 krokach oraz pytania kartezjańskie
• wartości – fundament działania i podejmowania decyzji – jak do nich docierać.

6. Komunikacyjne umiejętności menadżera w roli coacha
• aktywne słuchaniem– skupienia się na tym co mówi a czego nie mówi pracownik
• parafraza, klaryfikowanie, ogniskowanie
• bariery i blokady komunikacyjne – usunięcia, zniekształcenia, generalizacja - jak je niwelować i jak nad nimi pracować
• język dyrektywny i niedyrektywny w coachingu
• udzielanie informacji zwrotnej – modele, zasady, rodzaje
• praca na stylach funkcjonowania społecznego.

7. Podsumowanie szkolenia
• indywidualny PDW - Plan działań Wdrożeniowych
• zakończenie szkolenia.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

Wrocław

po

woj. dolnośląskie

Hotel Mercure Poznań Centrum****

60-829 Poznań

Roosevelta 20

woj. wielkopolskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1640 zł.
1 440
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!