O szkoleniu
Coaching w rękach menedżera jest narzędziem wspierania rozwoju swoich pracowników. Umiejętnie stosowany pozwala podwładnym na realizowanie stawianych przed nimi celów. Coaching powoduje również wzrost wewnętrznej motywacji pracownika do działania, ponieważ w procesie coachingu sam poszukuje nowe i efektywne rozwiązania.
Szkolenie, prowadzone w formie warsztatów, przeprowadzi uczestników przez wszystkie etapy coachingu. Zaproponowane podczas zajęć symulacje rzeczywistych sesji pozwolą uświadomić uczestnikom wagę dobrego przygotowania oraz opracowania strategii coachingowej.
Ważne jest to, że po ukończeniu szkolenia menedżer będzie posiadał kompetencje do coachowania swoich pracowników zarówno w trakcie codziennej pracy jak i podczas rozmów rozwojowych.
Szkolenie, prowadzone w formie warsztatów, przeprowadzi uczestników przez wszystkie etapy coachingu. Zaproponowane podczas zajęć symulacje rzeczywistych sesji pozwolą uświadomić uczestnikom wagę dobrego przygotowania oraz opracowania strategii coachingowej.
Ważne jest to, że po ukończeniu szkolenia menedżer będzie posiadał kompetencje do coachowania swoich pracowników zarówno w trakcie codziennej pracy jak i podczas rozmów rozwojowych.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do wszystkich menedżerów, którzy chcieliby nauczyć się pracować ze swoimi podwładnymi metodą coachingu.
Program szkolenia
1. Coaching jako narzędzie zarządzania
- Definicja coachingu – czym coaching nie jest?
- Coaching menedżerski a coaching sprzedażowy
- Menedżer w roli coacha
- Autorytet menadżera a coaching
- Coaching rozwojowy a coaching sprzedażowy
- Cechy dobrego coacha
2. Coaching a poziom dojrzałości pracownika – w świetle koncepcji Blanchard’a
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi wspierających rozwój do poziomu dojrzałości pracownika
- R1-wspieram i oczekuję
- R2-wspólna analiza i wyznaczenie celów
- R3-coaching i odpowiedzialność
- R4-mentoring i różnorodność
3. Umiejętności komunikacyjne coacha
- Umiejętności aktywnego słuchania
- Asertywność podczas coachingu
- Komunikacja niewerbalna
- rozpoznawanie i interpretowanie sygnałów niewerbalnych
- rozpoznawanie oporu i negacji
- dystans psychologiczny
- praca głosem
4. Prowadzenie rozmowy coachingowej
- Zasady rozmowy coachingowej
- Umiejętności zadawania pytań
- Rola pytań w coachingu
- Rodzaje pytań i ich zastosowanie
- Konstruowanie pytań ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa mogącego budzić opór
5. Udzielanie informacji zwrotnych
- Zastosowanie informacji zwrotnych w coachingu
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna, jako motywator
-Asertywne wyrażanie opinii
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
6. Radzenie sobie z oporem w trakcie coachingu
- zaprzeczanie faktom
- usprawiedliwianie się
- agresja
- bierność i lekceważenie
- manipulacja
7. Kiedy coaching a kiedy postawa dyrektywna – poligon umiejętności
- coaching a dyrektywność – omówienie zasad
- pracownik podważający autorytet przełożonego
- pracownik prowokujący
- pracownik ze słabymi wynikami
- pracownik negujący wszystko
- pracownik wchodzący w konflikt z innymi pracownikami zespołu
- pracownik z problemami osobistymi
- pracownik nieterminowy i niesystematyczny
- pracownik rywalizujący z przełożonym
8. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię za sobą – zostawiam stare niedziałające techniki za sobą
- Definicja coachingu – czym coaching nie jest?
- Coaching menedżerski a coaching sprzedażowy
- Menedżer w roli coacha
- Autorytet menadżera a coaching
- Coaching rozwojowy a coaching sprzedażowy
- Cechy dobrego coacha
2. Coaching a poziom dojrzałości pracownika – w świetle koncepcji Blanchard’a
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi wspierających rozwój do poziomu dojrzałości pracownika
- R1-wspieram i oczekuję
- R2-wspólna analiza i wyznaczenie celów
- R3-coaching i odpowiedzialność
- R4-mentoring i różnorodność
3. Umiejętności komunikacyjne coacha
- Umiejętności aktywnego słuchania
- Asertywność podczas coachingu
- Komunikacja niewerbalna
- rozpoznawanie i interpretowanie sygnałów niewerbalnych
- rozpoznawanie oporu i negacji
- dystans psychologiczny
- praca głosem
4. Prowadzenie rozmowy coachingowej
- Zasady rozmowy coachingowej
- Umiejętności zadawania pytań
- Rola pytań w coachingu
- Rodzaje pytań i ich zastosowanie
- Konstruowanie pytań ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa mogącego budzić opór
5. Udzielanie informacji zwrotnych
- Zastosowanie informacji zwrotnych w coachingu
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna, jako motywator
-Asertywne wyrażanie opinii
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
6. Radzenie sobie z oporem w trakcie coachingu
- zaprzeczanie faktom
- usprawiedliwianie się
- agresja
- bierność i lekceważenie
- manipulacja
7. Kiedy coaching a kiedy postawa dyrektywna – poligon umiejętności
- coaching a dyrektywność – omówienie zasad
- pracownik podważający autorytet przełożonego
- pracownik prowokujący
- pracownik ze słabymi wynikami
- pracownik negujący wszystko
- pracownik wchodzący w konflikt z innymi pracownikami zespołu
- pracownik z problemami osobistymi
- pracownik nieterminowy i niesystematyczny
- pracownik rywalizujący z przełożonym
8. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię za sobą – zostawiam stare niedziałające techniki za sobą
Czas trwania
9-17 (16h)
Prelegenci

Doświadczeni trenerzy biznesu
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Warszawa
al. Solidarności
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
cena netto (należy dodać 23% VAT)
1 300
zł
Cena zawiera:
- Materiały szkoleniowe, ćwiczenia, testy, arkusze odpowiedzi, certyfikaty, przerwy kawowe, wyżywienie (obiad)
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa
ul. Rakowiecka 33/25
woj. mazowieckie
4skills Centrum Rozwoju Biznesu
- Inspirujemy do poszukiwania własnych rozwiązań i wychodzenia poza schematy.
- Wspieramy firmy i instytucje w wypracowywaniu skutecznych działań.
- Wdrażamy wyłącznie sprawdzone i skuteczne rozwiązania.
Reali...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
opłacenie faktury/rachunku
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Adeptia Centrum Szkoleń
02-519 Warszawa
ul. Rakowiecka 33/25
Powiadomienia o nowych terminach