Szkolenie: Controlling marketingowy i ROI w marketingu

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/controlling-marketingowy-i-roi-w-marketingu-49598-id14964

Informacje o szkoleniu

  • Controlling marketingowy i ROI w marketingu


    ID szkolenia: 49598
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Marketing i PR
  • Adres szkolenia:

    Atrium Centrum
    al. Jana Pawła II 27
    00-867 Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 11-12.06.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 - 17:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji

Szkolenie skierowane jest do:

Menedżerów i dyrektorów marketingu
Menedżerów produktów i marek
Specjalistów z działów marketingu
Specjalistów z działów controllingu, odpowiedzialnych za ocenę wyników marketingu

Program szkolenia:

Moduł 1. Poziomy pomiaru efektów marketingu

Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
Kaskada efektów – potencjał rynkowy – wyniki rynkowe – wyniki finansowe
Efekty dotyczące potencjału rynkowego
Efekty finansowe
Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów

Moduł 2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych
1. Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
2. Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
3. Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
4. Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski

Moduł 3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?
1. Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?

Świadomość i wizerunek marki
Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
Lojalność klientów
Dostępność i pozycja produktów w sklepie

2. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?
Analiza sprzedaży i udziałów rynku
Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)

3. Wskaźniki efektów finansowych
Koszty i efekty marketingowe
Rentowność sprzedaży
Rachunek rentowności klienta
Metoda progu rentowności
Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

Moduł 4. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
rozliczaniu i kontroli planu
ustalenie ROI działań marketingowych
korekta działań marketingowych

Moduł 5. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?

1. Controlling wartości klienta
Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
2. Controlling wartości marki
3. Marketingowa karta wyników
4. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)
Audyt strategii
Audyt procesów planowania marketingowego
5. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie

Informacje o prelegentach:

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Wydarzenia towarzyszące:

Planowanie i strategie marketingowe

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1590 - netto

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe, catering (przerwy kawowe i obiad)

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia można dokonać przez formularz dostępny na stronie internetowej www.szkoleniaatrium.pl

Szkolenie, kurs: Controlling marketingowy i ROI w marketingu