Controlling marketingowy i ROI w marketingu

O szkoleniu

Korzyści i rozwój umiejętności:

Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Zapisz się na szkolenie tutaj:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/controlling-marketingowy-marketing-roi/

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo szkolenie?

  • dla dyrektorów, kierowników marketingu
  • pracowników marketingu
  • osób, które chcą zajmować się marketingiem

Program szkolenia

1. Poziomy pomiaru efektów marketingu

  • Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
  • Kaskada efektów – potencjał rynkowy - wyniki rynkowe - wyniki finansowe
  • Efekty dotyczące potencjału rynkowego
  • Efekty finansowe
  • Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych

  • Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
  • Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
  • Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
  • Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski

3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?

  • Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
  • Świadomość i wizerunek marki
  • Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
  • Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
  • Lojalność klientów
  • Dostępność i pozycja produktów w sklepie

4. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?

  • Analiza sprzedaży i udziałów rynku
  • Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
  • Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
  • Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)

5. Wskaźniki efektów finansowych

  • Koszty i efekty marketingowe
  • Rentowność sprzedaży
  • Rachunek rentowności klienta
  • Metoda progu rentowności
  • Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
  • Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

6. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

  • ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
  • rozliczaniu i kontroli planu
  • ustalenie ROI działań marketingowych
  • korekta działań marketingowych

7. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?

  • Controlling wartości klienta
    Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
    Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
  • Controlling wartości marki
  • Marketingowa karta wyników

8. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)

  • Audyt strategii
  • Audyt procesów planowania marketingowego

9. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie

Czas trwania

2 dni, 10.00-17.00

Prelegenci

Michał Dziekoński

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Clickmeeting
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 309
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 350 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!