O szkoleniu
• przekazanie uczestnikom wiedzy i wypracowanie umiejętności dotyczących współczesnych metod planowania, zarządzania kosztami i rentownością w przedsiębiorstwie
• analiza praktycznych problemów stojących przed kontrolerem
• analiza praktycznych problemów stojących przed kontrolerem
Kto powinien wziąć udział?
• dyrektorzy generalni i finansowi, członkowie zarządu, główni księgowi, analitycy finansowo-księgowi
• wszystkie osoby zajmujące się problemami analizy kosztów oraz szeroko pojętej rachunkowości zarządczej i controllingu
• pracownicy firm produkcyjnych, usługowych, handlowych, firm budowlanych, instytucji publicznych
• wszyscy Ci, którym wiedza o problematyce rachunkowości zarządczej i controllingu jest niezbędna w praktyce
• wszystkie osoby zajmujące się problemami analizy kosztów oraz szeroko pojętej rachunkowości zarządczej i controllingu
• pracownicy firm produkcyjnych, usługowych, handlowych, firm budowlanych, instytucji publicznych
• wszyscy Ci, którym wiedza o problematyce rachunkowości zarządczej i controllingu jest niezbędna w praktyce
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. Rola i zadania kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie:
a) cechy nowoczesnego controllingu,
b) rola i zadania controllingu w firmie,
c) umiejscowienie kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie,
d) wyzwania controllingu w aspekcie długookresowego funkcjonowania firmy.
2. Zarządzanie kosztami i rentownością klientów:
a) analiza przychodów i kosztów klientów,
b) hierarchia kosztów z punktu widzenia klientów (koszty na poziomie jednostki produktu, zamówienia, klienta, kanału dystrybucji i firmy),
c) profile rentowności klientów.
CASE STUDY (analiza kosztów i rentowności klientów w firmie usługowej przy wykorzystaniu rachunku kosztów działań).
3. Zarządzanie kosztami i rentownością produktów, regionów sprzedaży itd.:
a) analiza rentowności produktów (hierarchia produktów, alokacja kosztów na produkty, elementy składowe analizy kosztów produktów, analiza rentowności w cyklu życia produktu),
b) projektowanie rentownych produktów (projektowanie produktów prostszych do dostarczenia i sprzedaży, wspólne platformy produktów, czas wdrożenia a rentowność nowych produktów).
CASE STUDY (zastosowanie rachunku kosztów do zarządzania rentownością produktów, grup produktów, regionów sprzedaży i kanałów dystrybucji).
DZIEŃ II
1. Zarządzanie rentownością produktów i usług:
a) specyfika zarządzania rentownością w różnych branżach,
b) kalkulacje rentowności –najczęstsze błędy i pułapki,
c) raportowanie, analizy i wnioski w procesie zarządzania rentownością .
Zagadnienia sytuacyjne
2. Narzędzia informatyczne w controllingu:
a) stosowanie narzędzi informatycznych w controllingu,
b) zalety i wady narzędzi informatycznych wspomagających pracę kontrolera,
c) charakterystyka procesu wdrażania systemu informatycznego – najczęstsze błędy i pułapki, konsekwencje nieprawidłowego wdrożenia systemu,
Zagadnienia sytuacyjne
3. Planowanie:
a) proces planowania – główne założenia, najczęstsze błędy i pułapki praktyczne problemy,
b) analiza odchyleń w budżecie, wyciąganie wniosków i ich raportowanie – zasady, najczęstsze błędy i pułapki,
c) strategia sprzedaży – wpływ na wyniki finansowe.
Zagadnienia sytuacyjne
4. Zarządzanie płynnością:
a) charakterystyka procesu zarządzania płynnością w zależności od specyfiki prowadzonej działalności,
b) zarządzanie należnościami, zobowiązaniami i zapasami w Spółce,
c) analiza i wnioski na podstawie raportów z przepływów pieniężnych,
d) planowanie należności, zobowiązań i zapasów w budżecie rocznym.
Zagadnienia sytuacyjne
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1290 zł/os + 23%VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.
Godziny zajęć:
Dzień I 11:00-16:30
Dzień II 10:00-16:00
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Informacje:
Norbert Saks, Anita Musiał
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; anita.musial@akademiamddp.pl
1. Rola i zadania kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie:
a) cechy nowoczesnego controllingu,
b) rola i zadania controllingu w firmie,
c) umiejscowienie kontrolera i controllingu w nowoczesnej firmie,
d) wyzwania controllingu w aspekcie długookresowego funkcjonowania firmy.
2. Zarządzanie kosztami i rentownością klientów:
a) analiza przychodów i kosztów klientów,
b) hierarchia kosztów z punktu widzenia klientów (koszty na poziomie jednostki produktu, zamówienia, klienta, kanału dystrybucji i firmy),
c) profile rentowności klientów.
CASE STUDY (analiza kosztów i rentowności klientów w firmie usługowej przy wykorzystaniu rachunku kosztów działań).
3. Zarządzanie kosztami i rentownością produktów, regionów sprzedaży itd.:
a) analiza rentowności produktów (hierarchia produktów, alokacja kosztów na produkty, elementy składowe analizy kosztów produktów, analiza rentowności w cyklu życia produktu),
b) projektowanie rentownych produktów (projektowanie produktów prostszych do dostarczenia i sprzedaży, wspólne platformy produktów, czas wdrożenia a rentowność nowych produktów).
CASE STUDY (zastosowanie rachunku kosztów do zarządzania rentownością produktów, grup produktów, regionów sprzedaży i kanałów dystrybucji).
DZIEŃ II
1. Zarządzanie rentownością produktów i usług:
a) specyfika zarządzania rentownością w różnych branżach,
b) kalkulacje rentowności –najczęstsze błędy i pułapki,
c) raportowanie, analizy i wnioski w procesie zarządzania rentownością .
Zagadnienia sytuacyjne
2. Narzędzia informatyczne w controllingu:
a) stosowanie narzędzi informatycznych w controllingu,
b) zalety i wady narzędzi informatycznych wspomagających pracę kontrolera,
c) charakterystyka procesu wdrażania systemu informatycznego – najczęstsze błędy i pułapki, konsekwencje nieprawidłowego wdrożenia systemu,
Zagadnienia sytuacyjne
3. Planowanie:
a) proces planowania – główne założenia, najczęstsze błędy i pułapki praktyczne problemy,
b) analiza odchyleń w budżecie, wyciąganie wniosków i ich raportowanie – zasady, najczęstsze błędy i pułapki,
c) strategia sprzedaży – wpływ na wyniki finansowe.
Zagadnienia sytuacyjne
4. Zarządzanie płynnością:
a) charakterystyka procesu zarządzania płynnością w zależności od specyfiki prowadzonej działalności,
b) zarządzanie należnościami, zobowiązaniami i zapasami w Spółce,
c) analiza i wnioski na podstawie raportów z przepływów pieniężnych,
d) planowanie należności, zobowiązań i zapasów w budżecie rocznym.
Zagadnienia sytuacyjne
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1290 zł/os + 23%VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.
Godziny zajęć:
Dzień I 11:00-16:30
Dzień II 10:00-16:00
Miejsce zajęć: centrum w/w miasta
Informacje:
Norbert Saks, Anita Musiał
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; anita.musial@akademiamddp.pl
Czas trwania
Dzień I 11:00-16:30
Dzień II 10:00-16:00
Dzień II 10:00-16:00
Prelegenci

prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, partner w TG RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 1990 roku specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Wykładowca programów prowadzonych pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK) i Certified Institute of Marketing (UK). Autor zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej m.in. dla: PKO BP S.A., TVP S.A., TP S.A., Coca-Cola Beverages Sp. z o.o., ORACLE S.A., TUIR WARTA S.A.
Katarzyna Kędziora – biegły rewident, posiadający wieloletnie doświadczenie w audytowaniu Spółek z różnych branż oraz w controllingu w firmach ubezpieczeniowych. Współpracowała z Ministerstwem Finansów w zakresie opracowania przepisów z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości w zakładach ubezpieczeń Współautor książki „Rachunkowość finansowa zakładów ubezpieczeń”.
Katarzyna Kędziora – biegły rewident, posiadający wieloletnie doświadczenie w audytowaniu Spółek z różnych branż oraz w controllingu w firmach ubezpieczeniowych. Współpracowała z Ministerstwem Finansów w zakresie opracowania przepisów z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości w zakładach ubezpieczeń Współautor książki „Rachunkowość finansowa zakładów ubezpieczeń”.
Rejestracja
Wybierz termin:
Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56