Szkolenie

CONTROLLING STRATEGICZNY DOKONAŃ

O szkoleniu

.
Kto powinien wziąć udział?
.

Program szkolenia

1. Strategiczna analiza zysku operacyjnego (1 godzina):
a) ocena efektywności realizacji strategii firmy za pomocą odchyleń, analiza i zarządzanie niewykorzystanymi zdolnościami produkcyjnymi).
CASE STUDY (analiza zysku operacyjnego firmy z punktu widzenia realizacji jej strategii).

2. Strategiczne zarządzanie kosztami (3 godziny):
a) zarządzanie kosztami łańcucha wartości (value chain analysis) (wprowadzenie do analizy łańcucha wartości, analiza wewnętrznej części łańcucha wartości, analiza relacji z dostawcami, analiza relacji z klientami),
b) zarządzanie kosztami jakości (pomiar kosztów jakości, sprawozdawczość z poziomu kosztów jakości, zarządzanie na podstawie informacji o kosztach jakości),
c) zarządzanie kosztami środowiska (pomiar kosztów środowiska, rozliczanie kosztów środowiska, controlling kosztów środowiska).
CASE STUDY (analiza kosztów łańcucha wartości).

3. Strategiczna karta wyników – Balanced Scorecard – BSC (5 godzin):
a) strategia przedsiębiorstwa a zapotrzebowanie na informacje z systemu rachunkowości zarządczej (potrzeba nowych miar działalności, rodzaje strategii),
b) BSC jako system pomiaru działalności (znaczenie zrównoważonego systemu pomiaru działalności, perspektywa klienta, perspektywa procesów wewnętrznych, perspektywa rozwoju, perspektywa finansowa),
c) BSC jako fundament systemu zarządzania strategicznego (BSC – od narzędzia pomiaru działalności do systemu zarządzania strategicznego, wyjaśnianie wizji i strategii, komunikowanie i koordynowanie, planowanie, sprzężenie zwrotne i uczenie się),
d) wdrażanie BSC (przykłady wdrożeń, narzędzia informatyczne, czynniki wpływające na powodzenie wdrożenia),
e) benchmarking.
CASE STUDY (mapa strategii 1);
CASE STUDY (mapa strategii 2);
CASE STUDY (strategiczna karta wyników 1);
CASE STUDY (strategiczna karta wyników 2).

4. Analiza portfelowa jako narzędzie controllingu strategicznego (2 godziny):
a) analiza SWOT (cele analizy SWOT, metody prowadzenia analizy SWOT, powiązanie analizy SWOT ze strategią),
b) macierz BCG (zasady konstruowania macierzy BCG dla produktów, formułowanie strategii dla produktów w każdym kwadracie, korzyści i ograniczenia macierzy BCG, wykorzystanie macierzy BCG dla klientów),
c) macierz ADL (zasady konstruowania macierzy ADL, rodzaje strategii dla produktów),
d) macierz Mc Kinsey’a (zasady analizy na podstawie macierzy Mc Kinsey’a, wykorzystanie macierzy do analizy porównawczej produktu na tle konkurencji).
CASE STUDY (zastosowanie modeli analizy strategicznej).

5. Organizacja controllingu/rachunkowości zarządczej w firmie (1 godzina):
a) organizacja działu controllingu/rachunkowości zarządczej,
b) zakres zadań działu controllingu.

Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1250 zł + 23% VAT
– dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1190 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, laptop w trakcie trwania zajęć, przerwy kawowe, obiad, certyfikat.

Zajęcia odbywają się:
Dzień I 11.00 – 16.30
Dzień II 9.00 – 15.00

Miejsce zajęć: budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25

Informacje:
Anita Musiał, Norbert Saks
tel. (22) 208 28 28/26
fax (22) 211 20 90, 208 28 30
anita.musial@akademiamddp.pl; norbert.saks@akademiamddp.pl

Czas trwania

Dzień I 11.00 – 16.30
Dzień II 9.00 – 15.00

Prelegenci

Cytat
prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, partner w TG RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 14 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Wykładowca programów prowadzonych pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK) i Certified Institute of Marketing (UK). Autor zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej m.in. dla: PKO BP S.A., TVP S.A., TP S.A., Coca-Cola Beverages Sp. z o.o., ORACLE S.A., TUIR WARTA S.A.

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 listopada 2015
centrum miasta

Warszawa

centrum miasta

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 kwietnia 2014
Zajęcia odbędą się w centrum Warszawy lub w siedzibie Akademii Biznesu MDDP

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39A

woj. mazowieckie

Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!