Szkolenie

Controlling w sprzedaży

O szkoleniu

2014.02.27 - 2014.02.28 Warszawa (SOM 14078)

2014.02.27 - 2014.02.28 Gdańsk (SOM 14079)

2014.03.13 - 2014.03.14 Poznań (SOM 14080)

2014.03.13 - 2014.03.14 Wrocław (SOM 14081)

2014.04.10 - 2014.04.11 Warszawa (SOM 14082)

2014.04.10 - 2014.04.11 Gdańsk (SOM 14186)

Celem szkolenia jest przedstawienie Uczestnikom nowoczesnego podejścia do controllingu jako systemu wspierającego proces podejmowania decyzji zarządczych w dziale sprzedaży oraz zapoznanie ich z narzędziami controllingu, tak aby skutecznie wpierali Oni swoje przedsiębiorstwa w realizacji strategii i osiąganiu celów operacyjnych.

Zajęcia prowadzone będą metodą warsztatową w tym: ćwiczenia, dyskusje, analizy przypadków i symulacje.
Kto powinien wziąć udział?
*

Program szkolenia

I Dzień

Cechy i narzędzia controllingu z uwzględnieniem specyfiki obszaru sprzedaży:
orientacja na cele – zasady skutecznego stawiania celów, najczęściej spotykane błędy i ich konsekwencje,
orientacja na „wąskie gardła” – znaczenie analizy „wąskich gardeł” w planowaniu,
sprzężenie wyprzedzające – planowanie, rodzaje planowania, planowanie a prognoza, analiza odchyleń i jej znaczenie,
koncentracja na rachunkowości zarządczej – zasady tworzenia informacji do podejmowania decyzji,
koncentracja na aspektach personalnych – planowanie współuczestniczące, motywowanie pracowników do udziału w pracach budżetowych, zasady komunikowania się w procesie budżetowania.
Zagadnienia rachunkowości zarządczej (analiza przypadku):
nowe ujęcie progu rentowności,
pokrycie finansowe (marża brutto),
ocena rentowności produktów i usług,
klasyfikacja kosztów na potrzeby controllingu,
kalkulacja kosztów standardowych,
wykorzystanie krzywej życia produktów i analizy portfelowej w controllingu.
Symulacja procesu budżetowania (ćwiczenie):
rozwiązywanie problemów budżetowych,
konferencja budżetowa,
zastosowanie zarządzania przez cele

II Dzień

Zasady budżetowania i ocena pracowników sprzedaży w oparciu o budżetu.
Systemy motywacyjne – zasady premiowania.
Tworzenie struktur sprzedażowych:
wielostopniowy rachunek pokryć finansowych,
zasady tworzenia centrów odpowiedzialności z uwzględnieniem obszaru sprzedaży,
mierniki dla centrów odpowiedzialności,
rozliczanie świadczeń wewnętrznych.
Balanced Scorecard a obszar sprzedaży.
Przygotowanie budżetu sprzedaży (ćwiczenie).

Czas trwania

9:30 – 16:30

Prelegenci

Cytat
dr hab. Ryszard Kłeczek – profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, doświadczony trener i doradca w zakresie strategicznego zarządzania marketingowego, zarządzania działem sprzedaży, marketingu business-to-business. Stypendysta i wykładowca na wielu uczelniach amerykańskich, belgijskich i holenderskich. Członek rad nadzorczych: PCC Rokita (firma prywatna, kapitał niemiecki, Brzeg Dolny) 2004- 2007, Telefonia Dialog S.A. od 2008-2011, Columb Technologies S.A. od 2008 (firma prywatna, internetowe usługi controllingu i zarządzania). Członek rady programowej miesięcznika Marketing i Rynek. Autor ponad 60 publikacji dotyczących problemów zarządzania marketingowego, m. innymi współautor książek: 1. Strategiczne planowanie marketingowe. PWE Warszawa 1996, 1997, 1999, 2000. 2. Zarządzanie marką. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006. 3. Kreacja w reklamie. Wolters Kluwer business, Kraków 2007. Prowadził szkolenia dla wielu firm w Polsce, między innymi z zakresu controllingu sprzedaży i zarządzania rentownością sprzedaży.

Piotr Skrzyniarz - doświadczony trener w zakresie budżetowania i controllingu, doradca przedsiębiorstw w zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradców Organizacji, Członek Rady Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. Kierował bądź uczestniczył w projektach wdrożenia systemów budżetowania i controllingu oraz Balanced Scorecard m.in. w: Górnośląskiej Spółce Gazownictwa oraz Mazowieckiej Spółce Gazownictwa (PGNiG), Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk, Dolnośląskiej Spółce Inwestycyjnej (KGHM), PKS Wejherowo, Raiffpol, Atext. Ponadto realizował różnego rodzaju audyty i analizy dla: Expom Kwidzyn, Sanitec Koło, Południowego Koncernu Energetycznego, Zakładów Chemicznych „Police”, Krakowskiej Fabryki Armatur, Torfarm, Energa-Operator, SM Maćkowy. Przeprowadził ok. 400 projektów szkoleniowych dla ponad 100 przedsiębiorstw m.in.: Bertelsmann, Brau Union, Daimler Chrysler Automotive, Generali, Impel, Orbis, KGHM, Orkla Presss, PKO Bank Polski, Ista. Autor publikacji w tematyce budżetowania i controllingu m.in. w „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” i „Przegląd Organizacji”.

*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 - 28 lutego 2014
sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub w hotelu w centrum miasta. (informacja dotycząca dokładnego miejsca zajęć zostanie wysłana Państwu wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 6 dni przed terminem szkolenia)

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39A

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 października 2013
centrum miasta

Warszawa

-

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 26 - 27 września 2013
centrum miasta

Wrocław

-

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 24 - 25 września 2013
centrum miasta

Poznań

-

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 19 - 20 września 2013
centrum miasta

Warszawa

-

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 25 - 26 czerwca 2013
centrum miasta

Warszawa

-

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 26 - 27 września 2012
Siedziba Firmy MDDP Akademia Biznesu, Budynek Horizon Plaza

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39 a, wejście B

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 kwietnia 2012
Centrum szkoleniowe Akademii Biznesu

02-672 Warszawa

ul. Domaniewska 39A

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
Koszt uczestnictwa: jednej osoby 1540 zł + 23% VAT dwóch i więcej osób 1440 zł/os + 23% VAT.
1540 PLN
Cena zawiera:
  • uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność dokonywana jest po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!