O szkoleniu
Masz ambicję być CX liderem? Ten kurs jest dla Ciebie!
Z pewnością sporo już wiesz o sprzedaży, marketingu, obsłudze Klienta. Masz za sobą pewne mniejsze lub doświadczenie w zwiększaniu Waszej firmowej sprawności pozyskiwania klientów, doskonalenia serwisu i jakość obsługi Klienta. Pewnie korzystasz lub sam prowadzisz badania Waszych klientów. Może inicjujesz i koordynujesz projekty, które pozwalały zmieniać się firmie po to by lepiej dbać o Waszych klientów ale czujesz i wiesz, że te działania są częściowe, fragmentaryczne i brakuje im systematyczności i kompleksowości projektów klasy Customer Experience Management.
Stań się silnym liderem CX w Twojej firmie i skutecznie przekształcaj organizację w klientocentryczną właśnie teraz!
Co wyróżnia kurs CEM MASTER?
- Program merytoryczny realizowany w sesjach. Przejdziesz w nim, krok po kroku, przez wszystkie etapy wdrożenia i utrzymania Customer Experience Management (CEM).
- Praktyczne zadania do wykonania (np. badanie jakościowe głosu klienta), które omówimy podczas kolejnych sesji.
- Konsultacje indywidualne (Ty decydujesz jakiego wsparcia potrzebujesz).
- Kurs jest interaktywny i różnorodny – będziesz mieć zarówno bezpośredni kontakt z prowadzącymi jak i dostęp do materiałów w różnych formach (video, PDF, linki do źródeł itp.).
- Miejsce i czas do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami kursu – przez cały czas jego trwania i po nim.
- Różnorodne grono prowadzących – praktyków biznesu i senior konsultantów – razem mamy już ponad 50 lat doświadczenia w CEM.
W kompleksowym kursie CEM Master dostarczamy wiedzę, umiejętności i kształtujemy postawę w zakresie CEM
Poznasz i będziesz znać:
- Mechanizmy rządzące doświadczeniem klienta
- Niezbędne i przydatne kompetencje
- Możliwe strategie i etapy wdrożenia – wraz z rekomendacją od ProOptima
- Typowe problemy i błędy związane z wdrożeniem oraz rozwiązania
- Znaczenie lojalności i jej korzyści dla pracowników i biznesu
- Korzyści z zaspokajania potrzeb klientów w obsłudze i sprzedaży w kontekście nowoczesnej ekonomii
- Kluczowe KPI
- Całą baterię narzędzi i metodyk
- Praktyczne doświadczenia innych praktyków
- Priorytety w budowaniu CEM w realiach polskich firm
Nauczysz się i będziesz potrafił/a:
- Opracować:
-
- ogólny plan wdrożenia
- szczegółowo (kolejne) etapy wdrożenia
- silne argumenty do przekonania Zarządu i właścicieli biznesu do inwestowania w CEM
- Określić zapotrzebowanie na badania oraz to czy realizować je wewnętrznie czy z pomocą partnerów zewnętrznych
- Interpretować wyniki badań jakościowych i ilościowych, które były, są i będą realizowane (wewnętrznie czy z partnerami zewnętrznymi)
- Zestawiać badania z danymi operacyjnymi
- Zastosować kroki wdrożenia zaleceń płynących z głosu klienta (VoC)
- Opracować i wdrożyć KPI jakościowe – tak by móc zarządzać doświadczeniem Klienta operacyjnie
- Określić silne i słabe strony standardów obsługi i sprzedaży
- Wybrać z kafeterii narzędzi i metodyk te, które są możliwe do zastosowania w realiach Twojego biznesu
- Prowadzić (liderować) projekty CEM w sposób, który burzy silosy, motywuje do współpracy inne zespoły w firmie
Będziesz świadoma/y:
- Własnego wpływu na rezultaty zmiany
- Na jakim etapie ewolucji CEM jest Twoja firma, dokąd i jak powinna w związku z tym zmierzać by skutecznie zarządzać CX
- Zakresu zadań czekających Ciebie i zespół CX dla efektywnego wdrożenia CEM.
- Wyzwań jakie wiążą się z budowaniem klientocentrycznej kultury organizacyjnej
- Konieczności zaangażowania decydentów z wielu obszarów i pozyskania ich do pomysłu a potem do wdrożenia zmian
- Konieczności ciągłej pracy nad doskonaleniem funkcjonowania organizacji bo CEM to w istocie rozwój biznesu a nie projekt obok niego
Obiecujemy takie rezultaty jaku efekt udziału w obu częściach kursu: w fundamentach i zaawansowanym.
OK, brzmi dobrze więc co będzie efektem Kursu CEM MASTER Fundamenty?
- Postawisz samodzielnie diagnozę (gdzie jest Twoja firma na drabinie proklienckości). Przeprowadzisz wstępny bilans otwarcia: aktualnie generowanych doświadczeń klienta w kontekście działań firmy i będziesz wiedzieć czy projekt klasy CEM jest dla Was.
- Zbudujesz Ramowy Road map wdrażania CEM w Twojej firmie. Opiszesz założenia do strategii CEM w dokumencie, który umożliwi dalsze rozmowy w firmie w o inwestycji w CEM.
- Oszacujesz wartość utraconych Klientów i możliwy wzrost obrotów z poleceń – by dostarczyć biznesowi argumentów za wdrożeniem CEM.
- Samodzielnie zweryfikujesz jakość prowadzonych do tej pory badań i ich wartość dla wzrostu biznesu. “Świeżym okiem” ocenisz jakość badań kupowanych na zewnątrz badań i to czy warto je kontynuować.
- Samodzielnie będziesz mógł prowadzić poprawnie kluczowe badania np NPS.
- Będziesz potrafił opracować system wczesnego ostrzegania przed utratą klienta. Będziesz widzieć jak patrzeć na wyniki badań i KPI, gdzie szukać i reagować na odkryte sygnały zagrożenia utraty klientów.
- Będziesz mógł dobrać wstępnie oprogramowanie IT, które może wspierać CEM w Twojej organizacji
- Specjaliści, menagerowie
- Liderzy
- HR managerowie i HR Business Partnerzy
- Osoby, które szukają pomysłu na nowy zawód
Program szkolenia
Fundamenty CEM (poziom podstawowy) to 2 miesiące pracy w cyklu 8 spotkań trwających 2 godziny każdy raz w tygodniu. Łącznie 16 godzin.
- Wstęp, czyli wprowadzenie w świat CX i CEM
- Skrzynka narzędziowa CEM – jaki sprzęt musisz mieć na tej wyprawie?
- Zarządzanie “wdrażaniem” CEM
Ad. 1 Wstęp, czyli wprowadzenie w świat CX i CEM
- Ewolucja podejścia do Klienta na świecie i w Polsce.
- Czym jest CX a czym CEM, czyli psychologia doznań klienta i zarządzanie nimi.
- Filozofia ProOptima – jak podchodzimy do CEM w ProOptima i dlaczego ewolucja jest lepsza by zmieniać kulturę organizacyjną.
- Jak przekonać organizację do zmiany podejścia? Które badania potwierdzają, że CEM ma niezły ROI i jakie argumenty warto wykorzystać by przekonywać do CEM własną organizację (innych menedżerów)?
Ad 2. Skrzynka narzędziowa CEM – jaki sprzęt musisz mieć na tej wyprawie?
- Dane i badania – co, jak i kiedy mierzyć? Od Insights po VoC.
- Jak zarządzać danymi w organizacji, czyli co i jak analizować by wykorzystać do CEM, czyli CtL w praktyce?
- Mapowanie podróży klientów (Customer Journej Map) – ładny obrazek czy dashboard umożliwiający CEM?
- Jak zaprojektować doświadczenie klienta, czyli Design Thinking, CJM TO BE, Usprawnianie w praktyce?
- Jak wdrożyć CEM? Road map wdrażania CEM:
- Jak przeprowadzić zmianę w organizacji (wprowadzenie do ADKAR i inne metodyki)?
- Jak rozwijać i utrzymać zdolność do dostarczania pożądanych doświadczeń klienta?
Ad. 3 Zarządzanie “wdrażaniem” CEM
- 4 nieśmiertelne funkcje przy zarządzaniu CX: planowanie, organizowanie, monitorowanie, kontrolowanie
- Strategia CEM – od celi biznesowych po KPI i operacyjne zarządzanie. Mechanizm wzrostu.
- CX a EX – pracownik, który generuje CX.
- Współpraca z silosami (dobre praktyki, przykłady).
- Oprogramowanie IT, które wspiera CEM.
- Przepis na porażkę przy wdrażaniu CEM (błędy, których nie warto popełniać, case study).
- Historie sukcesu – przykłady firm z różnych branż, które wygrały wdrażając CEM.
Na koniec kursu: Konsultacja indywidualna z każdym uczestnikiem nt. potrzeb przemyśleń, wniosków, problemów.
Czas trwania
Prelegenci
Tomasz Kras - senior konsultant, trener i coach. Założyciel i CEO ProOptima. Od 18 lat inspiruje menedżerów do stawania się lepszymi ludźmi dla swoich zespołów, współpracowników, Klientów czy bliskich. Pomaga im wyzwalać ich niewykorzystany potencjał, zmieniać nawyki i postawy. Jest partnerem dla zarządów i menedżerów, mających ambicje zmieniać swoje firmy, struktury czy zespoły. Projektuje i lideruje złożonymi procesami rozwojowymi, które realizuje ProOptima.
Anna Mikołajczyk - doświadczony ekspert od zarządzania jakością i doświadczeniami klientów, konsultant biznesowy
Iwona Matuszewska - ekspert ds. jakości obsługi i zarządzania doświadczeniami klientów z ponad 20-letnim doświadczeniem w spółkach o rozproszonej strukturze sprzedaży i obsługi.
Marcin Supranowicz - konsultant, trener i coach. Ekspert w zakresie doskonalenia procesów obsługi Klienta. Wykorzystuje biegłą znajomość zagadnień Lean Management do usprawniania procesów zarządzania procesami, działem, firmą.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
2. Zoom i Miro
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Pro Optima Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Grzegórzecka 10B/205
- Kod pocztowy: 31-530
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6751356692