Data storytelling - jak profesjonalnie prezentować dane

O szkoleniu

Współcześnie dane dla wielu pracowników to codzienność. Nie tylko ich analiza, ale przede wszystkim ich prezentacja.  Niestety w wielu przypadkach prezentacje o danych są nie tylko nudne, ale również niezrozumiałe. Mimo wielu godzin siedzenia nad prezentacją  efekty są co najmniej niezadowalające. Na szczęście są sposoby, aby ten problem rozwiązać. 

Data storytelling wraz z wieloma dobrymi praktykami wizualizacji danych to klucz do tego, aby nie tylko pokazywać dane w sposób przejrzysty, ale również w taki, który oczaruje odbiorców i będzie dla nich zrozumiały.

Data storytelling to praktyczne podejście do budowania narracji i wizualnego zobrazowania suchych danych tak, by w sposób łatwy i przystępny przekazać odbiorcom znaczenie informacji zawartej w tych danych. Siła data storytellingu tkwi w jego atrakcyjności dla końcowego odbiorcy poprzez ubranie form liczbowych w formę opowieści, która potrafi być bardzo przekonująca i skuteczna w swoim przekazie.

Chcesz:

  • skutecznie docierać do zarządu?
  • skutecznie docierać do inwestorów?
  • skutecznie docierać do współpracowników?
  • skutecznie docierać do klientów?
  • skutecznie oddziaływać informacjami?
  • skutecznie angażować odbiorców?
Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie pozwoli Ci:

  • zgłębić koncepcję storytellingu jako świadomie stosowanej techniki i angażowania odbiorców.
  • dowiesz się co wpływa na skuteczność storytellingu. 
  • poznasz najważniejsze zasady budowania historii, które służą ich celom 
  • dostaniesz konkretną instrukcję krok po kroku jak ze zwykłego slajdu z wykresem zrobić Data storytelling.
Kto powinien wziąć udział?

Na szkolenie zapraszamy: 

  • Prezesów firm
  • Członków zarządów firm
  • Kadrę kierowniczą
  • Szefów działów finansowych
  • Szefów działów controlingu 
  • Szefów działów marketingu
  • Szefów działów HR
  • Szefów działów sprzedaży
  • Specjalistów działów finansowych, controllingu, marketingu, sprzedaży, HR
  • Osoby tworzące i pracujące z danymi 

Program szkolenia

09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Naucz się sztuki storytellingu i rozwiń umiejętność tworzenia inspirujących opowieści w świecie danych

Filip Werstler, Trener prezentacji i wystąpień biznesowych

  • Klątwa wiedzy – czym jest i jak jej uniknąć w prezentacji danych?
  • Od danych do sensu, czyli jak konstruować wnioski w oparciu o dane
  • Dopasowanie treści do odbiorców prezentacji
  • Struktura prezentacji opartej na danych – jak budować prezentację opartą na danych
  • Sekrety mistrzów TEDa – jak najlepsi mówcy na świecie prezentują dane biznesowe
  • Jak zaciekawić odbiorców danymi? Techniki narracyjne w prezentacji danych 
  • Duże liczby, duży kłopot – czyli jak przedstawiać duże wartości liczbowe w łatwy do zrozumienia i ciekawy sposób?
  • Wprowadzenie do zasad wizualizacji danych biznesowych 

Dzięki tej części uczestnik:

  • Wie, jak dopasować dane do grupy docelowej
  • Potrafi zbudować historię na podstawie posiadanych danych
  • Potrafi tworzyć angażujące i interesujące prezentacje biznesowe
  • Wie, jak przekazywać dane w łatwy i przystępny sposób

12:30

Przerwa

12:45

Data Storytelling – jak dobrze wizualizować dane w PowerPoint?

Adam Zadrożny, Certyfikowany trener biznesu i psycholog

  • Najczęstsze błędy w wizualizacji danych, czyli jak uniknąć chaosu?
  • Triki, które przyspieszą twoją pracę w PP
  • Jak tworzyć przejrzyste tabele i wykresy?
  • Współczesne trendy w wizualizacji danych
  • Jak dopasować slajdy do wymagających odbiorców (trudni klienci, zarząd, czy współpracownicy)
  • Esencja przekazu  - jak pokazać najważniejszy wniosek?
  • Efekt wow – jak przykuć uwagę odbiorców?
  • Jak zwizualizować historię o danych? Tworzenie slajdów krok po kroku
  • Analiza prezentacji uczestników (dla chętnych)

Dzięki tej części uczestnik:

  • Pozna praktyczne sposoby na przyspieszenie pracy w PowerPointcie
  • Zobaczy jakie są współczesne trendy w wizualizacji danych
  • Dostanie konkretną instrukcję krok po kroku jak ze zwykłego slajdu z wykresem zrobić Data storytelling z prawdziwego zdarzenia
  • Dowie się jak uatrakcyjniać nudne dane, aby wywołać efekt wow u odbiorców
  • Zobaczy jak unikać największych błędów w wizualizacji danych na slajdzie

15:45

Koniec

Każdy uczestnik ma możliwość skonsultowania swoich slajdów z prowadzącym w ciągu 6 miesięcy podczas półgodzinnej konsultacji online.

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Filip Werstler

Trener prezentacji i wystąpień biznesowych

Prowadzi szkolenia dla międzynarodowych firm, instytucji. Do jego klientów należą takie firmy jak Orange Polska, ABB, UBS, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Polpharma, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie czy Comarch. W swoich szkoleniach szerzy autorską koncepcję zorientowania wystąpień na publiczność (audience-centrism), do której zainspirowała go filozofia firmy Amazon. Jest prelegentem, występującym na konferencjach spod znaku TEDx a także mówcą nagradzanym na wielu konferencjach marketingowych. Podczas swojego pierwszego wystąpienia na TEDxie opowiada drogę, jaką przeszedł od jąkania się do bycia trenerem wystąpień publicznych. Co roku przygotowuje kilkudziesięciu prelegentów na najważniejsze wydarzenia branżowe w Polsce (m.in. InternetBeta, Infoshare, Forum IAB, I Love Marketing) jak i na świecie (E3 Expo, Collision Conference). Sam zdobywał czołowo lokaty na konferencjach marketingowych i technologicznych, takich jak Infoshare czy iDesign. Prywatnie wielbiciel dalekich podróży, bliskich spotkań z literaturą faktu i oddany fan FC Barcelony.

 

Adam Zadrożny

Certyfikowany trener biznesu i psycholog

Specjalizuje się w tematach: Wystąpienia biznesowe, storytelling oraz tworzenie prezentacji w PowerPoint. Mentor startupów w Demium.
Podczas szkoleń kładzie szczególny nacisk na praktyczność rozwiązań oraz dobrą atmosferę. Uważa, że trening należy dokładnie dostosować do kompetencji Klienta, aby przyniósł on największe efekty. Prowadził sesje indywidualne zarówno na poziomie dyrektorskim jak i CEO. Największą motywacją dla niego jest to, że wystąpienia nad którymi pracuje mają wpływ zarówno na klientów jak i innych pracowników w firmie.
Specjalista od Power Pointa. Tworzy sprzedażowe i inwestorskie prezentacje na zamówienie. Tworzenia prezentacji uczył pracowników różnych branż w tym: ubezpieczeniowej, IT, czy finansowej.
W tematach psychologicznych występował w radio Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24, Chilli Zet oraz w Dzień dobry TVN.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
przy zgłoszeniu do 2 stycznia
1 350
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
1 550
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
00-838 Warszawa
Prosta 51
woj. mazowieckie
„Rzeczpospolita” organizuje rocznie kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń poruszających najbardziej aktualne zagadnienia biznesowe i prawne. Naszym głównym założeniem jest użyteczność przekazywanej wiedzy: prezentujemy case studies, praktyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
  2. Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).

Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
00-838 Warszawa Prosta 51
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!