Szkolenie: Design Thinking

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/design-thinking-69918

Informacje o szkoleniu

  • Design Thinking


    ID szkolenia: 69918
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Marketing i PR
  • Adres szkolenia:

    Centrum Konferencyjne at The Tides - Ms. Mermaid
    ul. Wioślarska 8
    Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 21-22.03.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    12
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

„Ponad 60% CEO stawia myślenie w kategoriach innowacji na liście najbardziej pożądanych kompetencji w 10-letniej perspektywie biznesowej… badania mówią że 30% najbardziej kreatywnych ludzi generuje dla swoich firm 50% dochodów. Sukcesy wielu firm pokazują, że wdrożenie idei „Designe Thinking” nie tylko daje szansę na rozwój w nowym kierunku, generuje wzrost finansowy, ale że zwycięstwo możliwe jest w każdej gałęzi gospodarki. To właśnie wykorzystanie „Design Thinking” łączy takich potentatów jak: Google, Virgin, Tesla, LinkedIn, Lego.

Szkolenie skierowane jest do:

--

Program szkolenia:

Dzień I – 21 marca 2018 r.


MENTALNOŚĆ LIDERA DESIGN THINKING, POBUDZNIE POTENCJAŁU ZESPOŁU, KSZTAŁTOWANIE POSTAW LUDZI WOBEC INNOWACJI, LIDER W MODELU DESIGN THINKING - ekspert: dr Paweł Fortuna



9.30-10.00 Rejestracja i powitalna kawa

10.00 Rozpoczęcie szkolenia



„CREATIVE DESIGN THINKING” –Dlaczego najlepsze efekty zaczynają osiągać firmy i liderzy wspierający kulturę innowacji?

Jak zmieniają się wymagania rynku na przestrzeni lat?
Niespodziewane trendy i globalne przyspieszenie?
Jak wyłaniają się nowi liderzy?
Jak małe innowacje stają się przyczyną wielkiego sukcesu całej organizacji?
Nowe pokolenia jako wyzwanie dla innowacyjności menedżerów.


TRANSFER PRZEZ ANALOGIĘ JAKO NARZĘDZIE „DESIGN THINKING” - Na czym polega myślenie przez analogie i jakie są jego zasady?

Metafora, a analogia – podobieństwa i różnice
Jak dobierać nośne metafory? Skąd brać trafne analogie?
Siła analogii w komunikacji wewnętrznej – przykład TUiR Allianz
Zasady (ekologia) stosowania metafor i analogii w praktyce biznesowej.


POBUDZANIE POTENCJAŁU INNOWACJI W ZESPOLE/ORGANIZACJI - Jak wyzwolić zdolności twórcze w organizacji i budować wytrwałość w ich osiąganiu i pomnażaniu?

Psychologiczny model kształtowania intencji działań innowacyjnych
Konieczność odrębnego opracowania oddziaływania na postawy pracowników, normy i spostrzeganie trudności /wykonalności zadania
Wykorzystanie analogii do wdrażania modelu w życie
Projektowanie zmian w firmie z wykorzystaniem transferu przez analogię
Wykorzystanie analogii w procesie rozwiązywania problemów


KSZTAŁTOWANIE POZYTYWNYCH POSTAW PRACOWNIKÓW WOBEC INNOWACYJNOŚCI - Jak tworzyć modę na innowacyjność?

Jak przełamywać sztywność myślenia i stereotypowe spostrzeganie sytuacji?
Jak dostrzec walory pozornie zbędnych i nieadekwatnych elementów, cech, ludzi i zadań?
Od myślenia jednowymiarowego do wielowymiarowego
Dokładność, perfekcjonizm, a podejmowanie ryzyka


KSZTAŁTOWANIE NORMY INNOWACYJNOŚCI/MODY NA INNOWACYJNOŚĆ - Jak tworzyć, utrzymywać i odświeżać klimat kultury kreatywności?

Dlaczego i w jaki sposób wspierać proces grupowy w zespole, aby zwiększyć potencjał twórczy?
Co to są biznesowe „toksyny” i jak działają na każdym etapie realizacji planu?
Skąd pracownicy czerpią wzorce zachowań?
Norma formalna, a norma nieformalna – jak działać w różnych wariantach korelacji norm?
Jakie czynniki blokują wdrożenie mody na innowacyjność?
Jak sobie radzić z mechanizmami obronnymi i strategiami defensywnymi?


UŁATWIANIE GENEROWANIA POMYSŁÓW I WDRAŻANIA INNOWACJI W FIRMIE - Jak ułatwiać Pracownikom realizację postulatów innowacji?

Dlaczego pracownikom trzeba ułatwiać innowacyjność?
Co to jest transfer negatywny i jak wpływa na wdrażanie nowych nawyków?
Jak eliminować zjawisko „próżniactwa społecznego”?
Zarządzanie dynamiką komplementarności - „Godzenie” różnorodnych postaw
Jak wykorzystywać napięcie pomiędzy rolami zespołowymi?
Komunikacja konstruktywnego konfliktu – wymiana opinii i ocen w duchu „kultury kreatywnej”


BIZNESOWA WYKONALNOŚĆ - TRZY ROLE LIDERA INNOWACYJNOŚCI - Jaką elastycznością powinien się wykazać lider, by przewodzić procesowi innowacyjności w firmie?

Lider jako mentor – Pobudzanie entuzjazmu, zapalanie do pomysłu
Lider jako model do naśladowania – Chcesz wiedzieć jak pracować? Patrz na mnie!
Lider jako coach – Wspieranie procesu zamiast zastępowania i wyręczania
Wdrażanie nowych projektów: strategie defensywne stosowane na każdym etapie
Radzenie sobie z oporem podwładnych
Przechodzenie od entuzjazmu do rozczarowania i od rozczarowania do wytrwałości
Psychologiczne znaczenie świętowania sukcesu
16.30 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia


Dzień II – 22 marca 2018 r.


JAK POPROWADZIĆ PROCES WDROŻENIA DT W ORGANIZACJI – TWORZENIE GRUP PROJEKTOWYCH – ROZDAWANIE RÓL – MODERATOR DESIGN THINKING - ekspert: Edyta Paul



8.30-9.00 Rejestracja i powitalna kawa

09.00 Rozpoczęcie szkolenia



GDZIE I KIEDY FIRMY SKUTECZNIE WYKORZYSTUJĄ DESIGN THINKING

Design Thinking: What is? What if?
What wows? What works?
Do czego możemy go użyć Design Thinking ?


„TAK, CHCĘ WPROWADZIĆ DESIGN THINKING DO SWOJEJ FIRMY…” I CO DALEJ?

Jak tworzyć grupy projektowe w firmach?
Jaka jest rola moderatora Design Thinking?
Jak wprowadzać Design Thinking w firmie?
Persony innowacji, czyli jakie role przydatne są w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji
Jakie są zagrożenia i co może nie wypalić?


JAK W PRAKTYCE PRZECHODZIĆ PRZEZ WSZYSTKIE ETAPY

Empatyzacja – nie pytaj klientów, czego potrzebują…
Definiowanie problemu – czy zadajemy właściwe pytania?
Generowanie pomysłów - czy burza mózgów działa?
Budowanie prototypów – upadaj szybko…
Testowanie – dlaczego warto zabijać ukochane pomysły…


Z DZIENNIKA PRAKTYKA - CASE STUDY

Jakich błędów unikać we wdrażaniu Design Thinking w firmach w poszczególnych etapach procesu?
Dlaczego zdarza się, że Design Thinking nie działa?
Przykładowe case – ucz się na błędach innych


WARSZTAT NARZĘDZIOW

Trendhunting/mapa trendów
Shadowing, service safari
Mapa interesariuszy, mapa empatii
Mobile etnography, dark horse
Persona, ścieżka klienta, storyboard
Burza mózgów, role playing, prototypowanie
Service blueprint i inne
16.00 Zakończenie szkolenia

Informacje o prelegentach:

dr Paweł Fortuna
Doradca zarządów i Menedzerów HR, trener o nieschematycznych metodach pracy, innowator. Jak sam mówi o sobie: „Pojawiam się tam, gdzie nie jest łatwo, gdzie standardowe sposoby nie są wystarczające i gdzie trzeba myśleć „out of the box…[..].. Moje doświadczenia pokazują, że nie ma sytuacji bez wyjścia, a im trudniejsze wyzwanie, tym lepiej smakuje sukces.“
Prowadzi niestandarowe, pomysłowe, innowacyjne i energetyzujące szkolenia i warsztaty w obszarach: białej perswazji, przywództwa, kreatywności, rozwoju osobistego, zarządzania zespołami, przeprowadzania i zarządzania zmianami w firmach. Podczas szkoleń i prelekcji stosuje sztukę performatywną z elementami teatru improwizacji.
Prawdopodobnie najlepszy psycholog wśród artystów i najlepszy artysta wśród psychologów. Jest kompozytorem i autorem tekstów, członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Muzyka jest dla niego przestrzenią eksperymentów, wolności twórczej i zabawy, którą przekłada na inne swoje działania i aktywności. Twórca międzynarodowej Konferencji Aktualności Psychologicznych AKTUALIA, która w 2013 roku miała już XX edycję. Inicjator akcji „Nić przyjaźni” między Instytutem Psychologii KUL i UMCS. Fundator polsko-ukraińskiej Fundacji na Rzecz Rozwoju, twórca Szkoły Trenerów Biznesu w Lublinie.
Stworzył i zrealizował oryginalne projekty szkoleniowe dla takich instytucji jak Volvo Truck Corporation, Stock Spirit, czy Agora. Wykładowca KUL oraz Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju osobistego.
W ciągu ostatnich 5 lat napisał książki: Metafory i analogie w szkoleniach (2013, wraz z M. Urbanem); Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryny zrobić lemoniadę (2012, nagroda Teofrasta); Pasja żonglowania/ Passion for juggling (2011, wraz z M. Urbanem); Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia (2011); Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych (2010); Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu (2009, z M. Łaguną). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne (2009, z M. Torój); Obrona przed wpływem telewizji (2007).

Edyta Paul
W Polsce zajmuje się Design Thinking od 11 lat. Menadżer innowacji w firmie REHAU SP. Z O.O. Współtworzyła 8 firm, opracowując ich modele biznesowe i wprowadzając je na rynek z użyciem Design Thinking. Wszystkie działają obecnie na rynku, z dobrymi wynikami finansowymi. Na rynku jest co najmniej 17 produktów i usług, współtworzonych przez jej zespoły z wykorzystaniem Design Thinking.
Przygotowała do pracy 43 moderatorów Design Thinking przez ostatnie 3 lata. Co roku szkoli ponad 700 osób. Przez ostatnie 5 lat prowadziła ponad 180 szkoleń, warsztatów i wykładów z zakresu design thinking i kultury innowacji. Sama co roku bierze udział w co najmniej 3 międzynarodowych szkoleniach z obszaru Design Thinking.
Obecnie w REHAU międzynarodowej firmie produkcyjnej zajmuje się obszarem innowacji. Koordynuje projekty związane z tworzeniem nowych usług i produktów, budowaniem innowacyjnych zespołów i zastosowaniem Design Thinking w obszarach sprzedaży i marketingu.
Design Thinking wykorzystuje także w pracy nad efektywnością modeli biznesowych małych i dużych przedsiębiorstw - partnerów firmy REHAU. Pokazuje, że kreatywność nie jest magią i szaleństwem, ale działa w bardzo praktycznym i rzeczowym świecie biznesu. Pomaga dostrzegać nowe możliwości i zmieniać perspektywę.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 2170 - 2470

Cena zawiera:

CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

zgłoszenie do 07.03.2018 - 2 170 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 08.03.2018 - 2 470 PLN + 23% VAT

Szkolenie, kurs: Design Thinking