O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu dotyczącym wykorzystania metody Design Thinking do opracowywania i wdrażania zmian i innowacji w produktach, procesach i usługach.
Design Thinking to usystematyzowany proces pozwalający koncepcje projektowe (pomysły i propozycje nowych produktów, usług itp.) opracować w sprawny sposób przez zespół współpracujących osób - od projektantów, poprzez osoby zarządzające produktem aż po zespoły projektowe. Celem tej zdobywającej niezwykłą popularność metody jest tworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów, a także rozwiązywanie problemów i udoskonalanie już istniejących produktów poprzez określenie prawdziwych potrzeb użytkownika.
Nasze szkolenie dostępne jest zarówno w formule stacjonarnej, jak też zdalnej, w której zajęcia odbywają się całkowicie online. Zapraszamy do zapoznania się z programem szkoleń i zgłoszenia udziału przez formularz rejestracji dostępny na tej stronie. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu przez formularz kontaktowy.
Korzyści ze szkolenia
- zapoznamy uczestników z poszczególnymi krokami procesu Design Thinking
- przdstawimy narzędzia możliwe do wykorzystania na poszczególnych etapach procesu
- zapoznamy uczestników z metodycznym podejściem do tworzenia założeń nowych rozwiązań
- rozwiniemy umiejętność planowania i przygotowywania procesu tworzenia założeń projektowych
- nauczymy się dobierać narzędzia projektowe odpowiednie do przygotowywanych innowacyjnych rozwiązań
- poznamy metody pobudzana kreatywnego podejścia do tworzenia rozwiązań
- przygotujemy się do skutecznego wdrażania innowacji w firmie
Szkolenie adresujemy do:
- osób, które zajmują się tworzeniem rozwiązań dla użytkowników
- osób, które chcą zaprojektować nową usługę lub proces albo usprawnić istniejące.
- kierowników produktów, projektów, projektantów, pracowników działów Obsługi Klienta
- wszystkich osób odpowiedzialnych za rozwój i innowacje w przedsiębiorstwach
Program szkolenia
-
Design Thinking w pigułce
Design Thinking to proces, który łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne dla odbiorców, bo skoncentrowane na człowieku. Może ono przybrać formę nowego produktu, usługi lub zmiany wewnętrznych procedur danej organizacji.
Sama metoda Design Thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia innowacyjnych rozwiązań. Kroki te to: określ, definiuj, kreuj, prototypuj, testuj, wdrażaj. Praca polega na łączeniu osób w interdyscyplinarne zespoły i pracy nad wyzwaniem. Najpierw kwestia problemowa jest analizowana i badana, następnie generowane są propozycje rozwiązań, które się prototypuje i testuje. -
Co daje zastosowanie metody Design Thinking?
Jeżeli masz obok siebie dwie kawiarnie, które oferują kawę w tej samej cenie, to co decyduje, że wybierasz jedną z nich? Najprawdopodobniej dobrze zaprojektowana usługa.
Pewnie zostało tam wprowadzone coś, co powoduje, że lepiej Ci się korzysta z usług wybranej kawiarni - szczegóły, które powodują, że doświadczenie związane z kupowaniem kawy jest na swój sposób wyjątkowe. W takich sytuacjach nierzadko zdarza się również, że wybieramy kawiarnię z droższą kawą. Zrozumienie zachowania i motywacji klientów oraz zaspokojenie ich potrzeb pozwala dostarczać lepsze usługi. Zastosowanie metody Design Thinking zwiększa szanse na znalezienie dobrze dopasowanych rozwiązań. - Proces Design Thinking:
- wprowadzenie do metody: istota, zastosowanie, założenia, metodologia,
- dobre przykłady wykorzystania DT w Polsce i na świecie.
- Design Thinking w praktyce: budowanie zespołów, warunki, określenie wyzwania projektowego dla zespołów.
- Etap: EMPATHIZE/ EMPATYZACJA Odkrywanie
- wyzwania do pracy zgodnie z metodami
- jako poznać oczekiwania i perspektywę odbiorców (Service Safari, grupy fokusowe, badania jakościowe)
- prowadzenie badań i obserwacji
- Etap: DEFINE/ DEFINIOWANIE PROBLEMU
- zebranie spostrzeżeń
- tworzenie Persony użytkownika
- tworzenie mapy podróży klienta/użytkownika (customer journey map)
- do czego wykorzystać personę/mapy?
- Etap: IDEATE/ GENEROWANIE POMYSŁÓW/Kreowanie
- o jak wygenerować pomysły odpowiadające na problem: burza mózgów i .....?
o jak ocenić i wybrać obiecujące pomysły?
o ak rozwijać wartościowe pomysły?
o inne metody generowania pomysłów w praktyce.
- o jak wygenerować pomysły odpowiadające na problem: burza mózgów i .....?
- Etap: PROTOTYPE/ BUDOWANIE PROTOTYPÓW /Prototypowanie
- możliwości prototypowania produktów i usług,
- zasady dobrego prototypowania,
- tworzenie storyboard,
- papierowe modele, 2D, 3D
- Etap: TEST/Testowanie:
- testowanie z odbiorcami,
- zbieranie informacji zwrotnych, karta oceny,
- dlaczego warto powtarzać procesy?
- wyciąganie wniosków.
- Uszczegółowienie pomysłu i implementacja:
- metody przeobrażenia pomysłu w rozwiązanie do wdrożenia,
- przykłady narzędzi przygotowujących pomysł do wdrożenia,
- metody prezentacji pomysłu.
Czas trwania
2 dni, 09:00 - 16:30
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-870 Warszawa
Wronia 45/129
woj. mazowieckie
00-870 Warszawa
Wronia 45/129
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
