O szkoleniu
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO:
Zapoznać uczestników z najnowszą wiedzą na temat metody design thinking.
Wyposażyć w narzędzia pozwalające przeprowadzić sesję design thinking w wybranym przez słuchacza obszarze i temacie.
Dostarczyć informacji na temat czynników facylitujących oraz hamujących twórczy proces rozwiązywania problemów.
Pokazać możliwości biznesowego wykorzystania metody design thinking.
Po ukończeniu zajęć uczestnik:
- Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
- Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
- Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.
Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu biznesowego. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem.
Szkolenie dla kadry średniego i wyższego szczebla.
Program szkolenia
- Myślenie twórcze i design thinking
- Czym jest design thinking?
- Kluczowe kroki metody design thinking.
- Zastosowanie design thinking.
- Elementy psychologii twórczości - kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
- Co zabija twórczość? - inhibitory procesu twórczego.
- Design thinking - krok 1 - empatyzacja
- Jak wejść w skórę odbiorcy?
- Jakie dane analizować?
- Narzędzia empatyzowania:
- persony
- mapa empatii
- badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 2 - definiowanie problemu
- Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
- Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
- Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 3 - generowanie rozwiązań i pomysłów
- Zasady twórczego generowania pomysłów.
- Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
- Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 4 - prototypowanie
- Dlaczego prototypy są tak ważne?
- Narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 5 - testowanie
- Dlaczego warto testować?
- Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
- Środowisko testowania.
- Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Altkom Akademia S.A.
- Ulica i nr: ul. Chłodna 51
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1880008391