Szkolenie

Design thinking w praktyce biznesowej

O szkoleniu

Podejście odnoszące się do procesów poznawczych, strategicznych i praktycznych, dzięki którym koncepcje projektowe są opracowywane przez ich twórców i/lub zespoły projektowe. Celem tej metody jest rozwiązywanie problemów, stworzenie nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb konkretnego odbiorcy.

CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO:
Zapoznać uczestników z najnowszą wiedzą na temat metody design thinking.
Wyposażyć w narzędzia pozwalające przeprowadzić sesję design thinking w wybranym przez słuchacza obszarze i temacie.
Dostarczyć informacji na temat czynników facylitujących oraz hamujących twórczy proces rozwiązywania problemów.
Pokazać możliwości biznesowego wykorzystania metody design thinking.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończeniu zajęć uczestnik:

  • Potrafi zastosować podejście design thinking do rozwiązywania wybranych problemów biznesowych np. projektowania rozwiązań/ produktów/ usług.
  • Wie jak poprowadzić efektywną sesję design thinking wykorzystując przy tym odpowiednie techniki i narzędzia wspierające twórczy proces.
  • Potrafi zastosować metodę design thinking w różnych obszarach biznesu, np.: marketing, zarządzanie, tworzenie nowych produktów.

Każdy z modułów poświęconych metodzie design thinking podzielony został na dwie części. W pierwszej z nich uczestnicy poznają narzędzia i zasady niezbędne do przeprowadzenia danego kroku design thinking. W drugiej części, wykorzystują poznane narzędzia do analizy konkretnego problemu biznesowego. Problem ten, nie jest znany uczestnikom przed szkoleniem, poznają go dopiero w dniu rozpoczęcia szkolenia. Na zakończenie zajęć, wypracowane przez słuchaczy rozwiązania porównywane są do tych, które zostały wdrożone przez firmę, która wcześniej borykała się z analizowanym problemem.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dla kadry średniego i wyższego szczebla.

Program szkolenia

  1. Myślenie twórcze i design thinking
    • Czym jest design thinking?
    • Kluczowe kroki metody design thinking.
    • Zastosowanie design thinking.
    • Elementy psychologii twórczości - kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
    • Co zabija twórczość? - inhibitory procesu twórczego.
  2. Design thinking - krok 1 - empatyzacja
    • Jak wejść w skórę odbiorcy?
    • Jakie dane analizować?
    • Narzędzia empatyzowania:
      • persony
      • mapa empatii
      • badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
  3. Design thinking - krok 2 - definiowanie problemu
    • Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
    • Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
    • Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
  4. Design thinking - krok 3 - generowanie rozwiązań i pomysłów
    • Zasady twórczego generowania pomysłów.
    • Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
    • Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
  5. Design thinking - krok 4 - prototypowanie
    • Dlaczego prototypy są tak ważne?
    • Narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
  6. Design thinking - krok 5 - testowanie
    • Dlaczego warto testować?
    • Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
    • Środowisko testowania.
    • Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne.
    • Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Altkom Akademia

Gdzie i kiedy

Online 24 - 25 lutego 2022

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1600 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa ul. Chłodna 51
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!