Szkolenie

Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2014-2020 -2-dniowe warsztaty szkoleniowe.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowaDo udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
-pracowników administracji publicznej;
-głównych księgowych;
-kierowników działów finansowo €“ księgowych;
-członków zespołów projektowych;
-osoby odpowiadające za realizację projektów unijnych;
-pracowników podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE;
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.

Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej.

Cel szkolenia

Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób aby Uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności stosowania dobrych praktych podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2014-2020. Zakres merytoryczny szkolenia obejmuje zagadnienia:
-skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
-udzielania zamówień w trybie innym niż PZP
-promocji projektów unijnych
-wyodrębnionej ewidencji księgowej -rozliczania środków unijnych
-monitorowania efektów projektu
-przygotowanie do kontroli projektu
Uczestnicy poznają również przykłady uchybień i działań naprawczych.

Korzyści dla uczestników

-Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uzyskania specjalistycznej wiedzy, dokonania analizy praktycznych przykładów oraz skorzystania z indywidualnych konsultacji.
-Szkolenie unijne będzie dla osób uczestniczących kompleksowym kompendium dobrych praktych podczas realizacji projektów unijnych w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020.
-Każdy z uczestników otrzyma komplet interesujących materiałów szkoleniowych.
-Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
-Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.

Metodologia

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie €“ ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

1.Zasady skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie w kontekście zobowiązań nakładanych Umową dotacyjną
Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
Dobre praktyki w obszarze zarządzania projektem.
2.Dobre praktyki w zakresie udzielania zamówień w trybie innym niż PZP
Zasady szacowania wartości zamówienia
Procedura rozeznania rynku
Zasada konkurencyjności
Przykłady naruszeń wymogów programowych w zakresie procedur zawierania umów.
3. Właściwa promocja projektów unijnych
Nowe wymogi w zakresie promocji projektu
Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych.
4. Dobre praktyki w zakresie wyodrębnionej ewidencji księgowej
Zasady wyodrębniania operacji związanych z realizacją projektu
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów prowadzących pełną księgowość
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów prowadzących uproszczoną księgowość
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów nieprowadzących księgowości
Przykłady poprawnych zapisów Polityki rachunkowości, Zakładowego Planu Kont oraz księgowań.
5. Skuteczne rozliczanie środków unijnych
Obowiązki w zakresie sporządzania rozliczeń projektu
Zasady i terminy sporządzania Wniosków o płatność
Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
Warsztaty - Studium przypadku
-Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
-Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
-Ustalanie finalnej wysokości kosztów kwalifikowanych i wysokości należnego dofinansowania.
6. Dobre praktyki w zakresie monitorowania efektów projektu
Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
Przykłady w zakresie monitorowania efektów projektu w projektach inwestycyjnych oraz szkoleniowo-doradczych
7. Właściwe przygotowanie do kontroli projektu
Obowiązek poddania się Beneficjenta czynnościom kontrolnym
Obszary poddawane kontroli
Zasady realizacji czynności kontrolnych €“ prawa i obowiązki stron
Właściwe przygotowanie dokumentacji projektu na potrzeby kontroli
Zasady postępowania w przypadku wykrycia uchybień i nieprawidowości
Przykłady uchybień i działań naprawczych.

Informacje organizacyjne Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.


Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 €“ przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Czas trwania

2 dni - 16h

Prelegenci

Cytat

Konsultant i autor kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych dla firm i jednostek samorządu terytorialnego. Ab­sol­went stu­diów ma­gi­ster­skich Uni­wer­sy­te­tu Wro­cław­skie­go na kie­run­ku In­te­gra­cja eu­ro­pej­ska i po­li­ty­ka re­gio­nalna. Po­sia­da także li­cen­cjat z Eko­no­mii oraz ukoń­czo­ne Stu­dia Po­dy­plo­mo­we z za­kre­su Ra­chun­ko­wo­ści i Kon­tro­li fi­nan­so­wej. Z te­ma­ty­ką fun­du­szy struk­tu­ral­nych zwią­za­ny jest od po­cząt­ku ich funk­cjo­no­wa­nia w Pol­sce. W swoim dorobku wykazać się może doświadczeniem w zakresie takich programów pomocowych jak PHARE, SAPARD, SPO WKP, ZPORR, INTERREG oraz Mechanizmy Finansowe EOG (w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2004-2006), a także 16 Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), POKL, POIG, POIIŚ oraz PROW w ramach perspektywy finansowej na lata 2007-2013. Pracował w największych i w najskuteczniejszych firmach konsultingowych w Polsce na stanowiskach Dyrektora Regionalnego, Kierownika Oddziału, Kierownika Działu Projektów Finansowych i Project Managera. Wybitny ekspert i trener w zakresie Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020. Prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia obejmujące tematykę kompleksowej realizacji projektów unijnych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 21 - 22 grudnia 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 14 - 15 grudnia 2020
Gdańsk

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 7 - 8 grudnia 2020
Wrocław

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Szczecin 19 - 20 listopada 2020
Szczecin

Szczecin

woj. zachodniopomorskie

Gdzie i kiedy

Poznań 16 - 17 listopada 2020
Poznań

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Kraków 9 - 10 listopada 2020
Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 12 - 13 października 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Katowice 17 - 18 września 2020
Katowice

Katowice

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 10 - 11 września 2020
Wrocław

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 7 - 8 września 2020
Poznań

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 24 - 25 sierpnia 2020
Gdańsk

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Kraków 3 - 4 sierpnia 2020
Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
zł netto
1190 PLN
Cena zawiera:
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a   następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).  


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!