Dobre praktyki podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2014-2020 -2-dniowe warsztaty szkoleniowe.
O szkoleniu
Grupa docelowaDo udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
-pracowników administracji publicznej;
-głównych księgowych;
-kierowników działów finansowo księgowych;
-członków zespołów projektowych;
-osoby odpowiadające za realizację projektów unijnych;
-pracowników podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE;
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.
Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej.
Cel szkolenia
Szkolenie zostało zaprojektowane w taki sposób aby Uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności stosowania dobrych praktych podczas realizacji projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2014-2020. Zakres merytoryczny szkolenia obejmuje zagadnienia:
-skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
-udzielania zamówień w trybie innym niż PZP
-promocji projektów unijnych
-wyodrębnionej ewidencji księgowej -rozliczania środków unijnych
-monitorowania efektów projektu
-przygotowanie do kontroli projektu
Uczestnicy poznają również przykłady uchybień i działań naprawczych.
Korzyści dla uczestników
-Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uzyskania specjalistycznej wiedzy, dokonania analizy praktycznych przykładów oraz skorzystania z indywidualnych konsultacji.
-Szkolenie unijne będzie dla osób uczestniczących kompleksowym kompendium dobrych praktych podczas realizacji projektów unijnych w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020.
-Każdy z uczestników otrzyma komplet interesujących materiałów szkoleniowych.
-Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
-Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Metodologia
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1.Zasady skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie w kontekście zobowiązań nakładanych Umową dotacyjną
Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
Dobre praktyki w obszarze zarządzania projektem.
2.Dobre praktyki w zakresie udzielania zamówień w trybie innym niż PZP
Zasady szacowania wartości zamówienia
Procedura rozeznania rynku
Zasada konkurencyjności
Przykłady naruszeń wymogów programowych w zakresie procedur zawierania umów.
3. Właściwa promocja projektów unijnych
Nowe wymogi w zakresie promocji projektu
Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych.
4. Dobre praktyki w zakresie wyodrębnionej ewidencji księgowej
Zasady wyodrębniania operacji związanych z realizacją projektu
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów prowadzących pełną księgowość
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów prowadzących uproszczoną księgowość
Wyodrębniona ewidencja w przypadku podmiotów nieprowadzących księgowości
Przykłady poprawnych zapisów Polityki rachunkowości, Zakładowego Planu Kont oraz księgowań.
5. Skuteczne rozliczanie środków unijnych
Obowiązki w zakresie sporządzania rozliczeń projektu
Zasady i terminy sporządzania Wniosków o płatność
Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
Warsztaty - Studium przypadku
-Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
-Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
-Ustalanie finalnej wysokości kosztów kwalifikowanych i wysokości należnego dofinansowania.
6. Dobre praktyki w zakresie monitorowania efektów projektu
Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
Przykłady w zakresie monitorowania efektów projektu w projektach inwestycyjnych oraz szkoleniowo-doradczych
7. Właściwe przygotowanie do kontroli projektu
Obowiązek poddania się Beneficjenta czynnościom kontrolnym
Obszary poddawane kontroli
Zasady realizacji czynności kontrolnych prawa i obowiązki stron
Właściwe przygotowanie dokumentacji projektu na potrzeby kontroli
Zasady postępowania w przypadku wykrycia uchybień i nieprawidowości
Przykłady uchybień i działań naprawczych.
Informacje organizacyjne Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
- szkolenie trwa 2 dni (16h)
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
- ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
- w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia
Prelegenci


Konsultant i autor kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych dla firm i jednostek samorządu terytorialnego. Absolwent studiów magisterskich Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Integracja europejska i polityka regionalna. Posiada także licencjat z Ekonomii oraz ukończone Studia Podyplomowe z zakresu Rachunkowości i Kontroli finansowej. Z tematyką funduszy strukturalnych związany jest od początku ich funkcjonowania w Polsce. W swoim dorobku wykazać się może doświadczeniem w zakresie takich programów pomocowych jak PHARE, SAPARD, SPO WKP, ZPORR, INTERREG oraz Mechanizmy Finansowe EOG (w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2004-2006), a także 16 Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), POKL, POIG, POIIŚ oraz PROW w ramach perspektywy finansowej na lata 2007-2013. Pracował w największych i w najskuteczniejszych firmach konsultingowych w Polsce na stanowiskach Dyrektora Regionalnego, Kierownika Oddziału, Kierownika Działu Projektów Finansowych i Project Managera. Wybitny ekspert i trener w zakresie Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020. Prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia obejmujące tematykę kompleksowej realizacji projektów unijnych.
Weź udział
- Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
