O szkoleniu
Skuteczna komunikacja to klucz do sukcesu i szybszego osiągania celów. Prezentujemy różne style zachowania i różne temperamenty i w różny sposób reagujemy na sytuacje stresowe. Z uwagi na wiele subiektywnych czynników nie da się wziąć odpowiedzialności za to, jak ostatecznie nasz komunikat zostanie odebrany.
To, za co możemy i warto wziąć odpowiedzialność, to dołożenie starań, byśmy zostali zrozumiani zgodnie z naszymi intencjami, a także by nasze porozumiewanie się pomagało nam realizować nasze zawodowe cele. Wiedza z zakresy różnic stylów zachowania i zasad komunikacji interpersonalnej, pomaga nam porozumiewać się sprawniej i lepiej współpracować z ominięciem wielu konfliktów po to, aby wspólna praca przynosiła satysfakcję i angażowała nas do kreatywnej współpracy.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:
• Umiejętność komunikowania swoich potrzeb, oczekiwań oraz poleceń.
• Umiejętność mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym.
• Umiejętność radzenia sobie z trudnymi rozmówcami podczas spotkań firmowych, spotkań z klientami, obsługi reklamacji.
• Nabycie wiedzy na temat wyzwań oraz wiodących trendów w komunikacji interpersonalnej.
• Rozwinięcie kompetencji planowania strategicznego i definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych.
• Poznanie założeń, metod i narzędzi efektywnej komunikacji interpersonalnej.
• Poszerzenie wiedzy w zakresie właściwych sposobów komunikowania.
Zapoznanie się z licznymi praktycznymi przykładami rozwiązań komunikacyjnych.
,.
Program szkolenia
CELE SZKOLENIA/WARSZTATU:
• Zrozumienie własnego koloru według modelu DISC i idących za tym swoich mocnych stron charakteru.
• Poszerzenie zakresu komunikacji, która pozwoli na lepszą i bardziej efektywna
współpracę opartą o szacunek i zrozumienie.
• Zwiększenie efektywności zawodowej w kontaktach interpersonalnych
z różnymi typami osobowości.
• Nabycie umiejętności dostosowywania sposobów i narzędzi komunikacji do typów osobowości.
• Umiejętność mówienia, w taki sposób, aby być usłyszanym i zrozumianym.
• Umiejętność słuchania, w taki sposób, aby naprawdę zrozumieć intencje
i przekaz naszego rozmówcy.
• Udoskonalenie współpracy.
PROGRAMY SZKOLENIA/WARSZTATU
Rozpoczęcie, omówienie celów szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz potrzeb uczestniczek.
I MODUŁ – KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – wprowadzenie
• Jedna sytuacja – różne zachowania
• Co nas różni co łączy?
• Rola komunikacji w budowaniu relacji i współpracy w zespole.
• Skąd się biorą „bariery” komunikacyjne.
• Elementy procesu komunikacji,
• Style DISC – D (czerwony), I (żółty), S (zielony) oraz C (niebieski).
• Kombinacje przeciwności w modelu DISC.
• Omówienie indywidualnych raportów.
II MODUŁ - RÓŻNICE W KOMUNIKACJI WEDŁUG MODELU DISC
• Model DISC – szczegóły każdego stylu – określenia, zasady identyfikacji, styl komunikacji, czynniki motywujące, unikanie, idealny przełożony, styl podejmowania decyzji, silne strony, reakcja na stres oraz obszary do pracy nad sobą.
• Różnice i podobieństwa komunikacji według modelu DISC.
• Postawy określonych kolorów a komunikacja w praktyce.
• Co motywuje a co demotywuje określone kolory.
• Kody dostępu do określonych kolorów - właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej.
• Zastosowanie modelu DISC w praktyce, czyli jak motywować, jak delegować, jak rozwijać osoby o określonej kolorystyce.
III MODUŁ – KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Z MODELEM DISC – zarządzanie potencjałem
• Model DISC – szczegóły każdego stylu – określenia, zasady identyfikacji, styl komunikacji, czynniki motywujące, unikanie, idealny przełożony, styl podejmowania decyzji, silne strony, reakcja na stres oraz obszary do pracy nad sobą.
• Model DISC – szczegóły każdego stylu, - określenia, zasady identyfikacji, styl komunikacji, czynniki motywujące, unikanie, styl podejmowania decyzji, silne strony.
• Podejmowania decyzji, silne strony, reakcja na stres oraz obszary do pracy nad sobą.
Moduł IV. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Z MODELEM DISC – radzenie sobie w trudnych sytuacjach
• Zachowanie czterech kolorów w obliczu niepowodzeń.
• Jak cztery kolory/model DISC wpływa na zdolność adaptacji.
• Bank trudnych sytuacji (praca na przykładach).
• Reakcje na emocje, napięcie, stres.
• Model DISC versus stres – jak zarządzać emocjami i stresem określonych kolorów? (omówienie przykładów).
• Stres - obszary do pracy nad sobą.
MODUŁ V: STYLE DISC W ŻYCIU
• Gdy nadużywamy swoich mocnych stron, nasza siła zmienia się w słabość.
• Rozwiń skrzydła – cztery style – zdecydowanie orła (D/czerwony), entuzjazm papug (I/żółty), emaptia gołębi (S/zielony) i dokładność sów (C/niebieski).
• Jak maksymalnie wykorzystać swój potencjał.
• DISC w wybierze stanowiska oraz ścieżki kariery i kreowania życia zawodowego.
• Planowanie działań z użyciem DISC
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Managerka z ponad 20 letnim doświadczeniem. Posiada wieloletnie korporacyjne doświadczenie w Public Relations i Marketingu, w budowania wizerunku firmy i marki osobistej. Na swojej zawodowej drodze obejmowała wiele stanowisk: Marketing Managera, Managera Komunikacji Marketingowej i Managera Public Relations oraz Właścicielki Agencji Public Relations. Prowadziła wykłady z Public Relations dla Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i Wyższej Szkole Handlu i Prawa w lata 2008-2010 obecnie z Coachingu w Wyższej Szkole w Bydgoszczy.
Autorka książek z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety: „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” oraz „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” i wielu artykułów z zakresu budowania marki, etykiety w biznesie, komunikacji interpersonalnej oraz Public Relations.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Cena nie zawiera Badania MAXIE DISC
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042