O szkoleniu
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pozwalających w optymalny sposób wykorzystać możliwości programu MS Excel na potrzeby controllingu.
Korzyści dla uczestników:
• Rozwijanie umiejętności wykorzystania arkusza MS Excel w pracy
• poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel
• pozyskanie umiejętności rozwiązywania problemów z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania
• poznanie sposobów tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych niezbędnych w realizacji zadań controllingu
• nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych oraz poznanie sposobów ich konsolidacji
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach
Wraz ze zgłoszeniem udziału prosimy o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie notebooka z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym.
Korzyści dla uczestników:
• Rozwijanie umiejętności wykorzystania arkusza MS Excel w pracy
• poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel
• pozyskanie umiejętności rozwiązywania problemów z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania
• poznanie sposobów tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych niezbędnych w realizacji zadań controllingu
• nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych oraz poznanie sposobów ich konsolidacji
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach
Wraz ze zgłoszeniem udziału prosimy o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie notebooka z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenia skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników działów finansowo-księgowych, controllerów i finansistów.
Program szkolenia
Część I. Zakres stosowania arkusza kalkulacyjnego w controllingu
Celem tej części szkolenia jest syntetyczna prezentacja funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego w kontekście zadań stawianych przez controllingiem w przedsiębiorstwie.
Zagadnienia poruszane w części I:
1. Klasyfikacja zadań controllingu wg FEI
2. Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel pod kątem wykorzystania w realizacji zadań controllingu
3. Sposoby doskonalenia warsztatu pracy controllera przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel
4. Prezentacja istotnych ograniczeń stosowania aplikacji MS Excel w pracy controllingu
Część II. Kierunki i sposoby doskonalenia warsztatu controllera przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
Celem tej części szkolenia jest prezentacja takich rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, które umożliwią usprawnienie pracy controllera.
Zagadnienia poruszane w części II:
1. Baza informacyjna controllingu
• Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym – typowe błędy, prawidłowe rozwiązania
• Importowanie danych z różnych źródeł i baz danych przedsiębiorstwa, w tym systemu FK - jak automatyzować pobieranie danych z innych plików, baz SQL, stron WWW
• Skuteczna agregacja zbiorów danych finansowo-księgowych
• Możliwości walidacji danych – jak ustrzec się przed błędami podczas wprowadzania danych do arkusza
• Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych z dużych systemów klasy ERP – jak doprowadzić dane do postaci czytelnej dla controllera
• Unikanie problemów obsługi olbrzymich zbiorów danych w arkuszu
2. Budżetowanie przychodów i kosztów w arkuszu
• Tworzenie arkuszy budżetowych, w tym arkuszy budżetów projektów – jak zabezpieczać arkusze przez przypadkowych uszkodzeniem, jak usprawnić ich działanie
• Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym – tworzenie i zarządzanie scenariuszami
• Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
• Konsolidacja budżetów cząstkowych przy pomocy funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
• Automatyzacja tworzenia sprawozdań finansowych pro forma
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
3. Przeszukiwanie dużych zbiorów danych problemów obliczeniowych w arkuszu – odwołania względne i bezwzględne, funkcje arkuszowe podstawowe i dodatkowe, udokumentowane i nie udokumentowane, formuły zwykłe i tablicowe
4. Prowadzenie analiz danych kosztowych na potrzeby podejmowania decyzji – analiza progów rentowności oraz analiza wrażliwości wyników firmy na zmiany parametrów cenowo-kosztowych
5. Analiza i ocena funkcjonowania centrów odpowiedzialności – tworzenie funkcji użytkownika na potrzeby prowadzenia nietypowych obliczeń
6. Tworzenie arkuszy raportowania – wykorzystanie zaawansowanych formuł tablicowych w automatyzacji raportu, jak podnieść jakość estetyczną raportu przy wykorzystaniu zaawansowanych formatów komórek
7. Wielowymiarowa analiza danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania przy pomocy tabel przestawnych
8. Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym – sposoby identyfikacji przyczyn odchyleń przy zastosowaniu funkcji arkuszowych
4. Prowadzenie złożonych obliczeń i kalkulacji na potrzeby controllingu
• Prezentacja przykładów zastosowania zaawansowanych formuł obliczeniowych z wykorzystaniem odwołań względnych i bezwzględnych, udokumentowanych i nie udokumentowanych funkcji arkuszowych, formuł zwykłych i tablicowych
• Złożone operacje obliczeniowe na datach
• Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych przy wykorzystaniu narzędzia Solver
5. VBA – nowe możliwości dla controllingu
• Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr na ogromnych zbiorach danych.
• Tworzenie interaktywnych arkuszy raportów przy wykorzystaniu kontrolek
Pobieranie danych z z zamkniętych skoroszytów xls.
Celem tej części szkolenia jest syntetyczna prezentacja funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego w kontekście zadań stawianych przez controllingiem w przedsiębiorstwie.
Zagadnienia poruszane w części I:
1. Klasyfikacja zadań controllingu wg FEI
2. Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel pod kątem wykorzystania w realizacji zadań controllingu
3. Sposoby doskonalenia warsztatu pracy controllera przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel
4. Prezentacja istotnych ograniczeń stosowania aplikacji MS Excel w pracy controllingu
Część II. Kierunki i sposoby doskonalenia warsztatu controllera przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
Celem tej części szkolenia jest prezentacja takich rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, które umożliwią usprawnienie pracy controllera.
Zagadnienia poruszane w części II:
1. Baza informacyjna controllingu
• Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym – typowe błędy, prawidłowe rozwiązania
• Importowanie danych z różnych źródeł i baz danych przedsiębiorstwa, w tym systemu FK - jak automatyzować pobieranie danych z innych plików, baz SQL, stron WWW
• Skuteczna agregacja zbiorów danych finansowo-księgowych
• Możliwości walidacji danych – jak ustrzec się przed błędami podczas wprowadzania danych do arkusza
• Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych z dużych systemów klasy ERP – jak doprowadzić dane do postaci czytelnej dla controllera
• Unikanie problemów obsługi olbrzymich zbiorów danych w arkuszu
2. Budżetowanie przychodów i kosztów w arkuszu
• Tworzenie arkuszy budżetowych, w tym arkuszy budżetów projektów – jak zabezpieczać arkusze przez przypadkowych uszkodzeniem, jak usprawnić ich działanie
• Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym – tworzenie i zarządzanie scenariuszami
• Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
• Konsolidacja budżetów cząstkowych przy pomocy funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
• Automatyzacja tworzenia sprawozdań finansowych pro forma
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
3. Przeszukiwanie dużych zbiorów danych problemów obliczeniowych w arkuszu – odwołania względne i bezwzględne, funkcje arkuszowe podstawowe i dodatkowe, udokumentowane i nie udokumentowane, formuły zwykłe i tablicowe
4. Prowadzenie analiz danych kosztowych na potrzeby podejmowania decyzji – analiza progów rentowności oraz analiza wrażliwości wyników firmy na zmiany parametrów cenowo-kosztowych
5. Analiza i ocena funkcjonowania centrów odpowiedzialności – tworzenie funkcji użytkownika na potrzeby prowadzenia nietypowych obliczeń
6. Tworzenie arkuszy raportowania – wykorzystanie zaawansowanych formuł tablicowych w automatyzacji raportu, jak podnieść jakość estetyczną raportu przy wykorzystaniu zaawansowanych formatów komórek
7. Wielowymiarowa analiza danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania przy pomocy tabel przestawnych
8. Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym – sposoby identyfikacji przyczyn odchyleń przy zastosowaniu funkcji arkuszowych
4. Prowadzenie złożonych obliczeń i kalkulacji na potrzeby controllingu
• Prezentacja przykładów zastosowania zaawansowanych formuł obliczeniowych z wykorzystaniem odwołań względnych i bezwzględnych, udokumentowanych i nie udokumentowanych funkcji arkuszowych, formuł zwykłych i tablicowych
• Złożone operacje obliczeniowe na datach
• Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych przy wykorzystaniu narzędzia Solver
5. VBA – nowe możliwości dla controllingu
• Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr na ogromnych zbiorach danych.
• Tworzenie interaktywnych arkuszy raportów przy wykorzystaniu kontrolek
Pobieranie danych z z zamkniętych skoroszytów xls.
Czas trwania
21 godzin
Prelegenci

Adiunkt w Katedrze Rachunkowości i Controllingu Przedsiębiorstw. Konsultant i współpracownik firm doradczych. Ceniony wykładowca z bardzo dużym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla przedsiębiorstw różnej wielkości. Specjalizuje się w przygotowywaniu i wdrażaniu projektów gospodarczych z zakresu controllingu i rachunkowości zarządczej oraz wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS EXCEL w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Hotel WERSAL***
34-500 Zakopane
Tetmajera 14 a
woj. małopolskie
Hotel WERSAL***
34-500 Zakopane
Tetmajera 14 a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
zł netto + 23% VAT
1 960
zł
Cena zawiera:
- pobyt: od 7.10.1012 r. (kolacja) do 10.10.2012 r.(obiad), zakwaterowanie w pokojach 2-os., do pok. 1-os. dopłata 300 zł + VAT (ograniczona ilość), pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, imprezę integracyjną w karczmie góralskiej
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
• Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
• Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
• Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
• W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
• Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
• Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
• Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
• W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
• Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na równorzędny standardem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
Powiadomienia o nowych terminach