Szkolenie: DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ I INFORMACJI PRZETWORZONEJ: PRAKTYKA I ORZECZNICTWO - SZKOLENIE POŁĄCZONE Z WARSZTATAMI DLA ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/dostep-do-informacji-publicznej-i-informacji-przetworzonej-praktyka-i-orzecznictwo---szkolenie-polaczone-z-warsztatami-dla-organow-administracji-publicznej-69228

Informacje o szkoleniu

  • DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ I INFORMACJI PRZETWORZONEJ: PRAKTYKA I ORZECZNICTWO - SZKOLENIE POŁĄCZONE Z WARSZTATAMI DLA ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ


    ID szkolenia: 69228
    Typ: Szkolenia
    Branża/temat: Administracja Umiejętności osobiste Prawo Administracja publiczna
  • Adres szkolenia:

    Miejsce zostanie przedstawione uczestnikom łącznie z potwierdzeniem szkolenia
    Miejsce zostanie przedstawione uczestnikom łącznie z potwierdzeniem szkolenia
    Kraków
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 25.09.2017
    Godziny zajęć (czas trwania):
    7
  • Organizator szkolenia:

    Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
    Aleja Warszawska 102
    20-824 Lublin
    woj. lubelskie
    O firmie Inne oferty firmy
Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Cel szkolenia

Uporządkowanie wiedzy, przekazanie rzetelnych informacji dotyczących prawnych aspektów dostępu do informacji publicznej. Przedstawienie w sposób kompleksowy i praktyczny procedury udostępniania informacji publicznej z uwzględnieniem zagadnień najbardziej problematycznych. Objaśnienie prawnych aspektów

Szkolenie skierowane jest do:

Adresaci szkolenia
-Pracownicy jednostek samorządowych,
-Pracownicy administracji publicznej,
-Osoby odpowiedzialne za publikację informacji,
-Osoby zainteresowane powyższą tematyką

Program szkolenia:

1. Dostęp do informacji publicznej - założenia podstawowe

2. Podstawy prawne dostępu do informacji publicznej i rozgraniczenie trybów ich udzielania (inf. o środowisku, inf. Infrastruktury przestrzennej itp.)

3. Pojęcie informacji publicznej

• „Informacja” a „dokument”, „dokument urzędowy”
• każda informacja „o sprawach publicznych”
• Przykłady informacji uznanych za „informacje publiczne” w orzecznictwie sądów administracyjnych

4. Kto jest zobowiązany do gromadzenia i udostępniania informacji publicznej?

• „władze publiczne”
• Organ administracji publicznej,
• Inne podmioty wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym
• Czy sądy, prezydent RP i ciała doradcze mieszczą się w kategorii „władz publicznych”?

5. Forma gromadzenia i udostępnienia informacji publicznej

• Czym jest Biuletyn Informacji Publicznej? (BIP)
• Prowadzenie BIP (częstotliwość aktualizacji danych, obowiązek opatrzenia informacji informacjami)
• Czy istnieją sankcje za nieprowadzenie lub wadliwe prowadzenie BIP dla organu lub dla pracowników?
• Interfejs BIP, metadane, standard WACG 2.0

6. Centralne Repozytorium Informacji Publicznych

• Czym jest CRIP?
• Kto jest zobowiązany dostarczać dane do CRIP?

7. Inne formy udostępnienia informacji publicznych

• Wyłożenie lub wywieszenie informacji publicznej w miejscach ogólnie dostępnych
• zainstalowanie urządzeń umożliwiających zapoznanie się z informacją w miejscach ogólnie dostępnych

8. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek - WARSZTATY połączone z analizą orzecznictwa sądów administracyjnych

• Kiedy udostępnienie następuje na wniosek?
• Kto może złożyć wniosek? (cudzoziemiec, małoletni itp.?)
• Forma wniosku (pisemny, ustny, w wersji elektronicznej)
• Treść wniosku, treść żądania, uzupełnienie wniosku (Czy wniosek musi być podpisany? Czy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych?)
• Forma udostępnienia informacji publicznej (wydruk, skan, kserokopia)

9. Opłata za udostępnienie informacji publicznej - WARSZTATY połączone z analizą orzecznictwa sądów administracyjnych

• Sposób wyliczenia wysokości należnej opłaty (Czy można w opłatę wliczyć wynagrodzenie pracownika? Jak liczyć stawki za przekształcenie informacji w żądaną formę i koszty wysyłki?)
• „Zaliczkowanie” udostępnienia informacji publicznej a dyscyplina finansów publicznych
• Urzędowy „cennik” stawek opłat – niekonstytucyjny?
• Forma prawna określenia wysokości opłaty (postanowienie czy czynność materialno-techniczna?) i możliwości jej zaskarżenia
• Opłata skarbowa, opłata „za zgodność z oryginałem”

10. Bezczynność podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji publicznej

• Pojęcie bezczynności – kiedy organ nie jest bezczynny?
• Środki prawne przysługujące wnioskodawcy i organowi
• Koncepcja „nękania” organu wnioskami i brak ochrony prawnej w krajowym porządku prawnym

11. Terminy na udostępnienie informacji publicznej

• Bez zbędnej zwłoki
• 14 dni, 2 miesiące – termin instrukcyjny czy zawity?
• Czy można zawiesić postępowanie w sprawie udostępniania informacji publicznej?

12. Odmowa udostępnienia informacji publicznej WARSZTATY połączone z analizą orzecznictwa sądów administracyjnych i stanowisk GIODO

• Test „szkody” i test „ważenia interesów”
• Ochrona informacji niejawnych
• Ochrona danych osobowych
• Ochrona praw autorskich
• Inne tajemnice ustawowo chronione
• Koncepcja „dokumentu wewnętrznego”

13. Udostępnianie informacji publicznej przetworzonej
• Sposób rozumienia informacji przetworzonej w dyrektywie „re-use”
• Informacja przetworzona w udip
• Interes publiczny a interes społeczny i jego ocena przez podmiot zobowiązany do udostępnienia informacji
• Kiedy informacja publiczna „prosta” staje się informacją „przetworzoną”? (analiza orzecznictwa sądów administracyjnych)
• Sposób wyceny kosztów udostępnienia informacji publicznej przetworzonej

14.Egzekucja opłat za udostępnienie informacji publicznej prostej i przetworzonej

15.Sankcje za nieudostępnienie informacji publicznej

Informacje o prelegentach:

Atutem naszych szkoleń są wybitni, uznani trenerzy. Do każdego z tematów szkoleniowych wyznaczone zostały osoby z bogatym doświadczeniem i wysokimi kompetencjami, przede wszystkim praktycy.
doktor habilitowany nauk prawnych, praktyk w konsultingu ochrony środowiska, pracownik naukowy Wydziału Prawa KUL. Od 10 lat prowadzi szkolenia z prawa ochrony środowiska, zarówno metodami tradycyjnymi, jak i jako e-szkolenia. Ceniona trenerka ciesząca się uznaniem zleceniodawców i klientów, szkoliła m.in. przedsiębiorców oraz kadry Inspekcji Ochrony Środowiska, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Lasów Państwowych, organów nadzoru budowlanego i urzędników administracji ogólnej z całej Polski.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 500 - zł netto

Cena zawiera:

- materiały szkoleniowe, - serwis kawowy, lunch, - imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, - indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia, - istnieje możliwość rezerwacji zakwaterowania dla uczestnika - ankieta oceniająca szkolenie - test sprawdzający wiedzę (pre i post test)

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, pocztą.

Zgłoszenia znajdują się pod linkiem: http://www.orylion.pl/pliki-do-pobrania,10,48,65.html

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej:

http://www.orylion.pl

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE ! ! !

Wydarzenie: DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ I INFORMACJI PRZETWORZONEJ: PRAKTYKA I ORZECZNICTWO - SZKOLENIE POŁĄCZONE Z WARSZTATAMI DLA ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ