O szkoleniu
CELE SZKOLENIA
- zapoznanie uczestników z podstawami prawnymi dostosowań wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia w spektrum autyzmu;
- przybliżenie sylwetki ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- zapoznanie ze sposobami dostosowań wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia w spektrum autyzmu na różnych przedmiotach, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z tym uczniem.
EFEKTY SZKOLENIA
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:
- umiał wskazać akty prawne regulujące potrzebę dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia w spektrum autyzmu;
- znał cechy charakterystyczne ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- potrafił dostosowywać metody i formy pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia w spektrum autyzmu oraz dostosować dla niego wymagania edukacyjne.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół ogólnodostępnych, zainteresowanych nauczycieli, terapeutów, rodziców.
Program szkolenia
ZAKRES TEMATYCZNY
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych w przepisach prawa oświatowego.
- Charakterystyka ucznia w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
- Przykładowy katalog form i metod pracy z uczniem w spektrum autyzmu na wybranych lekcjach.
- Przykładowe dostosowania wymagań edukacyjnych na poszczególne oceny dla ucznia w spektrum autyzmu.
- Przykłady zadań dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia w spektrum autyzmu.
Czas trwania
Prelegenci
PROWADZĄCA: Iwona Skrzypczyk-Gałkowska – doktor nauk humanistycznych, nauczyciel języka polskiego, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, wykładowca akademicki, doradca metodyczny z 15-letnim stażem, trener TUS. Autorka książki metodycznej, redaktorka książek naukowych, licznych artykułów naukowych, metodycznych i popularyzatorskich, programu nauczania oraz opracowań edukacyjnych w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół metodyki nauczania języka polskiego oraz metodyki nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, głównie w zakresie szeroko pojętego dostosowania wymagań edukacyjnych, form, metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb ucznia.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
