O szkoleniu
Wdrożenie Dyrektywy Omnibus będzie oznaczać istotną zmianę w ochronie praw konsumentów, co spowoduje po stronie przedsiębiorców konieczność odpowiedniego przygotowania się.
Cel szkolenia:
Kompleksowe, szczegółowe i praktyczne omówienie zmian jakie wejdą w życie w roku 2022 w ustawie o prawach konsumenta oraz w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, w związku z postępującą digitalizacją wszelkich aspektów prowadzenia działalności gospodarczej.
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zmieniających się regulacji prawnych, co zwiększy bezpieczeństwo firmy, jej kadry zarządzającej i pracowników oraz zapewni prawne wsparcie w strategicznych i codziennych działaniach biznesowych z udziałem konsumentów.
Uczestnicy dowiedzą się:
- w jaki sposób przedsiębiorcy będą musieli wdrożyć przepisy Dyrektywy Omnibus (oraz powiązanych Dyrektyw: Cyfrowej i Towarowej),
- jak należy dostosować wzorce umowne i formularze dla konsumentów,
- jakie będą nowe zasady prezentowania cen promocyjnych,
- co zmieni się w prawie odstąpienia od umowy i w zasadach rozpatrywania reklamacji,
- jak należy udostępniać i informować o opiniach konsumentów,
- jakie nowe obowiązki będą dotyczyć platform internetowych.
Przedstawiciele sektora e-commerce, w tym pracownicy działów e-commerce, Kadra zarządzająca, kierownicy działów sprzedaży, marketingu, prawnicy wewnętrzni oraz oficerowie compliance.
Program szkolenia
- Kluczowe pojęcia prawne:
- treść cyfrowa a usługa cyfrowa,
- towar, towar z elementami cyfrowymi,
- środowisko cyfrowe, kompatybilność, funkcjonalność, interoperacyjność.
- Ustawa o prawach konsumenta a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – relacje i praktyczne różnice.
- Wyjaśnienie pojęcia „umów opłacanych danymi osobowymi”.
- Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy:
- wymóg przekazania informacji o funkcjonalności, interoperacyjności i kompatybilności dot. treści cyfrowych, towarów z elementami cyfrowymi i usług cyfrowych,
- obowiązek zapewnienia zgodności towaru, treści cyfrowych i usług cyfrowych z umową,
- formy kontaktu z przedsiębiorcą – które są obligatoryjne, a które fakultatywne,
- zmodyfikowany zakres odbieranych przez przedsiębiorcę oświadczeń dotyczących prawa do odstąpienia od umowy,
- informowanie o algorytmicznym ustalaniu cen.
- Zasady prezentowania obniżonych cen towarów i usług sprzedawanych:
- online,
- stacjonarnie.
- Nowe zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów.
- Szczególne zasady dotyczące umów o dostarczenie treści lub świadczenie usług cyfrowych opłacane danymi osobowymi.
- Platformy internetowe – nowe obowiązki, w tym zasady dotyczące plasowania ofert.
- Nowe zasady rękojmi przy sprzedaży konsumenckiej, w tym stosunek do regulacji Kodeksu Cywilnego.
- Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów:
- uprawnienia konsumentów,
- rola i uprawnienia Inspekcji Handlowej,
- rola i uprawnienia Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- sankcje finansowe i niefinansowe.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Ostatnia godzina szkolenia jest przeznaczona na indywidualne konsultacje, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, pomoc w rozwiązaniu sytuacji z praktyki uczestników szkolenia.
Czas trwania
Prelegenci

Ekspert w dziedzinie prawa ochrony konkurencji, nieuczciwej konkurencji, compliance a także gospodarczych sporów sądowych, w tym spraw karno-gospodarczych.
Wieloletnie doświadczenie zdobył we współpracy z wiodącymi zagranicznymi i polskimi kancelariami prawnymi. Doradza podmiotom polskim i międzynarodowym z różnych sektorów, m.in. FMCG, farmaceutycznego, IT oraz mediów.
Tworzy dla klientów skuteczne programy compliance oraz regularnie prowadzi szkolenia w tym zakresie. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych (wyjaśniających i antymonopolowych) przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed Komisją Europejską oraz w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek OIRP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Bierze udział w pracach legislacyjnych w zakresie polskiego prawa ochrony konkurencji.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
