Szkolenie

E-commerce w praktyce. Kampanie sprzedażowe od strategii do realizacji

O szkoleniu

Zapraszamy na 2-dniowe szkolenie online, na którym przedstawione zostaną zagadnienia z zakresu: customer journey, komunikacji marketingowej oraz planowania kampanii sprzedażowych. Zachęcamy do zapoznania programu szkoleniu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów marketingu i promocji
  • Wszystkich zainteresowanych tematem

Program szkolenia

Dzień 1
Customer journey w sklepie internetowym

1. Customer journey map w praktyce – identyfikacja touchpointów i projektowanie ścieżki zakupowej klienta

  • Strategia STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie online w praktyce
  • W jaki sposób identyfikować grupę docelową w sklepie internetowym? – badania, narzędzia, praktyka
  • Segment vs Persona – jak zobrazować optymalnego odbiorcę?
  • Jak identyfikować punkty styku (touchpoints) dla wybranego produktu/usługi?
  • Od płatnych przez własne po pozyskane - kanały komunikacji POEM w praktyce
  • Customer journey online – jak projektować mapę podróży klienta?
  • 3 determinanty sukcesu w customer experience w sklepie internetowym

Ćwiczenie praktyczne – planowanie customer journey dla wybranych branż

2. Komunikacja marketingowa sklepu internetowego

  • Ile wydawać i jak alokować budżet marketingowy w digital marketingu?
  • Formy i narzędzia w e-marketingu – jak dzielić budżet w zależności od skali budżetu?
  • Planowanie kampanii internetowej – od KPI i celów przez dobór formatów i mediów po mierniki sukcesu i modele rozliczeń
  • Kampanie typu branding i direct response – dobór formatów reklamy internetowej: od wizerunku do sprzedaży
  • Jak planować powierzchnię reklamową w sieci?  Kluczowe modele emisji i rozliczeń
  • Jak wybrać i z kim współpracować przy projektach online? 
  • Kampanie reklamowe z ograniczonym budżetem – możliwości i przykłady aktywności
  • Integracja kanałów online i offline w praktyce – case studies

3. Przegląd narzędzi reklamy internetowej

  • SEO w praktyce - jak optymalizować serwisy i pozyskiwać linki by zwiększać pozycje w Google?
  • Jak planować kampanie AdWords 
  • E-mailingi i newslettery – skuteczne kreacje wizerunkowo-sprzedażowe 
  • Display, wideo i mobile – jak precyzyjnie docierać do TG? Od mediów do kreacji
  • Programmatic i RTB 
  • Content marketing w pigułce – jak marketing treści zmienił model komunikacji z kientami
  • Podstawy strategii social media w 5 kluczowych platformach (LinkedIn, blog, Facebook, Twitter, Slideshare)
  • Pozostałe formy e-marketingu  – ePR, sponsoring, viral marketing, influencerzy

Ćwiczenie praktyczne – projektowanie i ocena kreacji reklamowych

 

Dzień 2
Kampanie sprzedażowe i direct response - pozyskiwanie klientów na produkty i usługi w internecie

1. Planowanie kampanii sprzedażowych online – direct response i generowanie leadów w praktyce

  • Generowanie leadów – jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
  • Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy
  • Jak budować bazę odbiorców – e-mail, SMS, dane z social media?
  • Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
  • Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta
  • Model generowanie leadów  w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online?
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Narzędzia online, które zapewniają najwyższą konwersję
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce
  • Wykorzystanie marketing automation do identyfikacji i pozyskiwania klientów
  • Segmentacja, scoring i dynamiczne treści
  • Performance marketing i afiliacja 
  • Własne programy partnerskie online – czym motywować klientów, by rekomendowali nasze usługi i produkty?

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. WWW, która sprzedaje i skuteczne landing page

  • Jak zaprojektować i zoptymalizować skuteczną stronę produktową?
  • Jak projektować efektywne strony www zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
  • Landing page – treść, layout, formularz
  • Strategiczny trójkąt sprzedażowej www – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
  • Sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
  • Projektowanie formularza kontaktowego – najlepsze wzorce i typowe błędy
  • Dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
  • Wnioski internetowe i checkout w e-commerce – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)

Ćwiczenie praktyczne – WWW LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?

  • Monitoring i optymalizacja działań 
  • Jak interpretować dane w procesie lead generation
  • Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez lead po klienta
  • Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?

Czas trwania

2 dni, 9:00 - 15:00

Prelegenci

Cytat

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.

Gdzie i kiedy

Online 4 - 5 października 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1350 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.

Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platformy ClickMeeting.com


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!