E-commerce w praktyce. Kampanie sprzedażowe od strategii do realizacji

O szkoleniu

Zapraszamy na dwudniowe szkolenie online, na którym przedstawione zostaną zagadnienia z zakresu: customer journey, komunikacji marketingowej oraz planowania kampanii sprzedażowych. Zachęcamy do zapoznania programu szkoleniu.

Dlaczego warto wziąć udział?

CZEGO DOWIESZ SIĘ PODCZAS SZKOLENIA?

  • Jak zaprojektować karty produktowe, kategorie i stronę główną sklepu
  • Jak zaprojektować checkout w sklepie online i uzyskać wysokie konwersje
  • Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, jak uniknąć błędów w momencie zakupu
  • Jak używać SEO i content marketing sklepie internetowym
  • Jak generować leady i czym jest lead nurturing
  • Jak poprawnie zaprojektować landing page
  • Jakich systemów transakcyjnych użyć
  • Jak mierzyć i analizować efektywność sprzedaży
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów marketingu i promocji
  • Wszystkich zainteresowanych tematem

Program szkolenia

1. Jaki jest polski e-konsument

  • Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
  • Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
  • Efekt ZMOT, ROPO, CJ i marketing rekomendacji w praktyce
  • Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
  • Ewolucja platform e-commerce i trendy: mobile shopping, social shopping, conversational commerce, etc.

Ćwiczenie praktyczne: Mapowanie punktów styku na ścieżce decyzyjnej klienta - customer journey map

2. Projektowanie sprzedaży online

  • Specyfika projektowania e-commerce i serwisów transakcyjnych
  • Projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
  • Projektowanie procesów sprzedażowych i check-out w sklepie online
  • Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, najczęściej popełniane błędy 
  • Jak uzyskiwać wysokie konwersje ze sprzedaży
  • Checklista sklepu online – TOP10 kluczowych elementów mających wpływ na sprzedaż online
  • Content marketing w sklepie internetowym – efektywne tytuły, dobre opisy, słowa kluczowe
  • Psychologia zachowań konsumentów online – skuteczny wpływ na motywacje klienta i nakłanianie do zakupu

Ćwiczenie praktyczne – analiza lejków sprzedażowych

3. Platformy sklepów internetowych

  • własna czy dzierżawiona?
  • Jak wybrać optymalną platformę e-commerce
  • Kryteria wyboru: licencje, abonament, prowizje

3. Obsługa klienta w e-commerce

  • skuteczna i szybka komunikacja z klientem
  • logistyka: terminowe dostawy, zwroty towarów przez klienta
  • komunikacji i obsługi posprzedażowa
  • zdobywanie zaufania klienta w sklepie internetowym

4. Promocja i reklama sklepu internetowego

  • W jaki sposób generować jakościowy ruch w serwisach sprzedażowych? – praktyki rynkowe liderów
  • Przegląd pro-sprzedażowych kanałów e-commerce (performance marketing)
  • SEO i Content Marketing w e-commerce
  • Promocja online - direct response, e-mail marketing, marketing automation
  • Promocja sklepu internetowego w Google Ads: wyszukiwarka, Google Merchant Center, retargeting i Google Display Network

Ćwiczenie: audyt sklepu internetowego pod kątem SEO

5. Dobór taktyki i narzędzi reklamowych w zależności od wielkości sklepu i budżetu

  • niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-commerce
  • platformy i narzędzia do pomiaru działań i analizy konkurencji online

Przykłady aktywności – Polska i benchmarki zagraniczne dla wybranych branż

DZIEŃ 2

Generowanie leadów - pozyskiwanie klientów i zapytań 

1. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać klientów

  • Leady marketingowe i sprzedażowe: identyfikowanie przypadkowych i obiecujących wizyt, rozpoznawanie zainteresowania, transformacja potencjalnego nabywcy w realnego klienta
  • Modele generowania leadów
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. Landing page i systemy transakcyjne

  • jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
  • strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu landing page
  • sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www
  • formularz kontaktowy - najlepsze wzorce i typowe błędy
  • zapytania klientów, Q&A - jak projektować by zwiększać konwersję?
  • motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online

Ćwiczenie praktyczne: landing page i formularze - projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – mierzenie sprzedaży, analiza, optymalizacja sprzedaży

  • monitoring i optymalizacja działań e-commerce
  • kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
  • kluczowe parametry mierzenia efektywności sklepu internetowego: od generowania ruchu do sprzedaży
  • narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co i kiedy mierzyć, jak interpretować dane?

Szkolenie skierowane jest do osób, które mają podstawową lub średniozaawansowany wiedzę w zakresie e-commerce

Czas trwania

2 dni, 10:00-17:00

Prelegenci

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy CLICKMEETING.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 348
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 7.19% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 10.07% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!