Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

O szkoleniu

Dobra rozmowa jest tak stymulująca jak czarna kawa i tak samo trudno po niej zasnąć.
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).

Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy

Dlaczego warto wziąć udział?

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności przepływu informacji w organizacji
  • wzrost satysfakcji pracowników
  • budowanie kultury zaufania w organizacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • sprawny przebieg spotkań i zebrań
  • otwarta komunikacja
  • przepływ wiedzy pomiędzy zespołami
Kto powinien wziąć udział?
  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

Program szkolenia

1. Skuteczna komunikacja

  • Techniki aktywnego słuchania
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Podsumowania

2. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
  • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
  • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy Aktywne słuchanie i aktywne mówienie

3. Style społeczne

  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych
    • Wódz,
    • Błyskawica,
    • Analityk,
    • Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym

Czas trwania

2 dni, 10.00-14.00

Prelegenci

OLGA HOŁOGA

Od sprzedaży przez konsulting do szkoleń, tak w skrócie można opisać jej drogę zawodową. Jako Field Manager w firmie handlowej, przez 4 lata zarządzała zespołem kilkudziesięciu sprzedawców. W czołowej polskiej firmie konsultingowej pełniła kolejno stanowiska: konsultanta, starszego konsultanta i managera zespołu Centrum Rozwoju Kadr. Była kierownikiem kilku projektów szkoleniowych i koordynowała pracę zespołów odpowiadających za przygotowanie i realizację wieloletnich programów, których celem był rozwój kapitału ludzkiego całych firm. Od ponad 6 lat przybliża studentom Uniwersytetu Ekonomicznego tajniki fundrasingu i zarządzania projektami.  Ukończyła także Studium Podyplomowe Zarządzanie Projektami na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada certyfikat konsultanta EXTENDED DISC®. Wie, jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrz firmową korespondencję oraz udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem.

ANNA KOZAKOW

Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Wie, jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrz firmową korespondencję oraz udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska. 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 29-30 sierpień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 300
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!