O szkoleniu
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
Rozpoznawanie stylu społecznego innych
Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
Sprawnej komunikacji interpersonalnej
Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
GRUPA DOCELOWA:
Pracownicy – Specjaliści
Kierownicy liniowi
Kadra specjalistyczna
Osoby, które chciałyby wzmocnić kompetencje komunikacyjne
Program szkolenia
1. Skuteczna komunikacja
- Co to jest komunikacja
- Zasady komunikacji
- Rodzaje komunikacji
- Bariery w komunikacji – jak sobie z nimi radzić
- Falbany językowe – elevator speech
- Komunikacja Bez Przemocy
2. Pozycje słuchania
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Odzwierciedlanie
- Słuchanie „zerowe”
3. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
4. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wódz,
- Błyskawica,
- Analityk,
- Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
5. Informacja zwrotna
- Intencje w informacji zwrotnej
- Fakty czy hipotezy
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Techniki feedbacku
6. Rzeczowo czy kontekstowo
- Kwadrat Von Thuna
- Płaszczyzny przekazu
- Komunikacja asertywna
- asertywna prośba
- asertywna odmowa
Czas trwania
18.12.2024 10:00-14:00
19.12.2024 10:00-14:00
Prelegenci
Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Skuteczność szkolenia opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania). Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 300 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Gamma
- Ulica i nr: Farysa 64
- Kod pocztowy: 01-971
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132690108