Efektywna komunikacja w biznesie

O szkoleniu

Efektywna komunikacja to prawdziwe wyzwanie. Każda osoba jest inna, każda ma inne oczekiwania i potrzeby, które dotyczą preferowanego stylu komunikacji. Zrozumienie różnic między ludźmi jest fundamentalne dla skutecznej komunikacji w zespole. Kiedy w grę wchodzą czynniki utrudniające proces wymiany myśli – takie jak np. presja czasu, stres, duża odpowiedzialność – to klarowne i precyzyjne wyrażanie oczekiwań oraz opinii staje się kluczowe.

Szkolenie otwarte „Efektywna komunikacja w biznesie” pozwoli poznać techniki usprawniające kontakt z drugim człowiekiem w biznesowym kontekście. Warsztatowy charakter szkolenia ułatwia przełożenie nabywanej wiedzy na działanie i wytwarzanie nawyków, które przełożą się na zwiększenie efektywności przyszłych rozmów z kolegami, przełożonymi i podwładnymi.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
  • Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
  • Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
  • W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
  • Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
  • Zadania poszkoleniowe
  • E-mentoring z trenerem do 60 dni
    po zakończeniu szkolenia
  • Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
Kto powinien wziąć udział?

Dyrektorzy, menadżerowie, kierownicy, liderzy

Program szkolenia

Teoria typów osobowości Carla Gustava Junga

  • Osobowościowe postawy (introwersja i ekstrawersja) oraz funkcje racjonalne
  • Typologia osobowości C.G. Junga – wprowadzenie
  • Charakterystyka typów osobowości
  • Mocne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
  • 2 punkty widzenia – jak nas widzą inni i jak my widzimy siebie?

Jak rozpoznać typy osobowości?

  • Metody detekcji cech osobowościowych
  • Istotne pytania, które powinniśmy zadawać
  • Parametry ułatwiające rozpoznanie dominującej energii kolorystycznej
  • Najczęstsze błędy i zagrożenia
  • W jaki sposób sprawdzić, czy jestem we „właściwej ćwiartce”?

Efektywna komunikacja – jak skutecznie rozmawiać z rozmówcą o danym typie osobowości?

  • 4 energie dominujące – jak prowadzić rozmowy z osobami reprezentującymi każdy z typów
  • W jaki sposób skutecznie się dostosować?
  • Fundament efektywnej komunikacji - świadomość różnic
  • Czego powinniśmy unikać podczas rozmowy z inną energią?
  • „Z Czechem po czesku, z Francuzem po francusku” – dopasowanie komunikacyjnego stylu do typu rozmówcy

Koncepcja kolorowych zespołów

  • Typologia osobowości – w jaki sposób wykorzystać ją by budować skuteczny zespół?
  • Zaufanie i wartości w pracy zespołowej
  • Efektywne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
  • Wyzwalanie potencjału poszczególnych członków zespołu – jak to zrobić?
  • Jakie są role lidera w kolorowym zarządzaniu?
  • Komunikacja wspierająca efektywność – crossowo, a nie silosowo
  • Typy osobowości a motywacja – „Każdego kręci coś innego”
  • Jak zadbać o dobrą integrację?

Skuteczna komunikacja w trudnych sytuacjach

  • Typologia osobowości w kontekście konfliktów
  • Wpływ stresu na komunikację – w jaki sposób rozpoznać emocje i nad nimi zapanować?
  • Typ antagonistyczny – z kim najtrudniej się rozmawia (i jak temu zaradzić)?
  • Znajdywanie porozumienia, gdy różni nas praktycznie wszystko
  • Narzędzia i techniki wychodzenia z konfliktów
  • Zapobieganie trudnym sytuacjom – lepiej zapobiegać niż leczyć

Nastawienie – zacznij od przyjrzenia się sobie

  • Rozwijanie własnej osobowości
  • Komunikacyjne samodoskonalenie – jak zacząć, dokąd iść?
  • Co mogę „zaczerpnąć” od innych energii, by być jeszcze lepszą wersją siebie?
  • Wykorzystywanie własnego potencjału – nie ma lepszych ani gorszych
  • Proces poznania nadaje naszej komunikacji sens – instrukcja obsługi siebie (samej/samego)

Komunikacja zewnętrzna

  • Jak precyzyjnie formułować oczekiwania i zadania
  • Przydzielanie zadań a typologia osobowości (oraz doświadczenie i zaangażowanie)
  • Konstruktywny feedback – jak dobrze pracować z informacją zwrotną?
  • „To nie moja sprawa” – niby osobno, ale jednak gramy do wspólnej bramki
  • Jak pogodzić cele indywidualne i zespołowe?

Podsumowanie szkolenia

  • Ćwiczenia praktyczne
  • Sesja Q&A

Czas trwania

2 dni (2x6h)

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Dostępne zniżki:
  • 15% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa
Pszenickiego 5
woj. mazowieckie
Certes sp. Z o.o. jest firmą szkoleniowo-doradczą świadczącą usługi z zakresu szkoleń, również dofinansowywanych przez unię europejską, coachingu oraz organizacji imprez integracyjnych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Słowo "Certes" ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Certes Sp. z o.o.
00-707 Warszawa Pszenickiego 5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!