Szkolenie

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE MIĘDZYKULTUROWYM

O szkoleniu

Świat międzynarodowych organizacji to świat kulturowo zróżnicowanych zespołów i ludzi pochodzących z bardzo różnorodnych kręgów kulturowych. Nie tylko mówiących różnymi językami, ale również interpretujących rzeczywistość w różny sposób. Celem szkolenia jest:

zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami funkcjonującymi w obrębie szerokiego obszaru różnic międzykulturowych
przybliżenie realnych problemów występujących w codziennej pracy organizacji międzynarodowych
doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji z klientem w zespole składającym się z osób z różnych kultur.
uwrażliwienie na różnice kulturowe w codziennej współpracy w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?
wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
a. proces komunikacji i jego etapy
b. znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
c. techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
d. Komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory

2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
a. autoanaliza własnego stylu komunikowania się
b. błędy w komunikacji ich korekta i unikanie
c. bariery komunikacyjne
d. etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego

3. Efektywne prowadzenie rozmów
a. kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu
b. asertywne reagowanie na zastrzeżenia na krytykę i pochwałę
c. rozpoznawanie i omijanie barier w komunikacji, aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
d. rozpoznawanie i radzenie sobie czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
e. sztuka zadawania pytań
f. p­sychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu

4. Interkulturowe aspekt komunikacji
a. podstawy proksymiki – dystans w komunikacji
b. formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
c. ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe
d. kulturowe odczytywanie komunikatów
e. kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
f. podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym

5. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej
a. kultury zorientowane na kontakt
b. kultury zorientowane na zasady
c. kultury propartnerskie i protransakacyjne
d. kultury ceremonialne i nieceremonialne
e. kultury monochromiczne i polichroniczne
f. Czy „a” zawsze znaczy „a” ? -ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur

6. „Instrukcja obsługi kontrahenta” - co robić, czego raczej nie i totalne „faux pas”
a. Kultury Europy Zachodniej
b. Kultury arabskie
c. kultura Wschodu

7. Rozumienie i praktyka zarządzania różnorodnością w firmie
a. rekrutacja, zarządzanie wiedzą, równowaga między życiem osobistym i zawodowym
b. elastyczne formy zatrudnienia
c. polityka wynagradzania
d. zarządzanie talentami
e. rozwój pracowników

8. Coaching i mentoring w zarządzaniu różnorodności

Czas trwania

3 dni; około 20 godz.dyd.

Prelegenci

Cytat
Trener biznesu, psycholog, absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Śląskiego ukończył studia podyplomowe z psychoterapii psychodynamicznej oraz terapii systemowej na Uniwersytecie Jagiellońskim i University of Scheffiled oraz z zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Ma doświadczenie jako psychoterapeuta, headhunter, konsultant procesów HR w małych, średnich ale także dużych międzynarodowych firmach. Pracował jako trener wewnętrzny, oraz asesor w projektach Assessment i Development Centre.
Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania zespołem, obsługi klienta, procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wpływu różnic kulturowych na funkcjonowanie człowieka i organizacji. W pracy trenerskiej stara się dać uczestnikom możliwość przeżycia tego, o czym mówi z grupą. Stąd większość czasu na jego zajęciach to praca warsztatowa. Przekazywana wiedza jest komentarzem do doświadczeń i ich uporządkowaniem.

Gdzie i kiedy

Zakopane 10 - 12 czerwca 2013
hotel o wysokim standardzie

34-500 Zakopane

centrum

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
PLN+VAT
1860 PLN
Cena zawiera:
  • zakwaterowanie, pełne wyżywienie, udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, kolację integracyjną, imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Zapisz się

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!