O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do efektywnej współpracy w zespole poprzez ćwiczenia stosowania narzędzi komunikacji, przekonywania, znajomość ról grupowych oraz wiedzę z zakresu psychologii emocji oraz sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej.
Sposób pracy podczas szkolenia:
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
- pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne problemy i rozwiązania z różnych branż,
- prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie prezentacji,
- przygotowujemy i zachęcamy do udziału w ćwiczeniach symulacyjnych,
- zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem i moderujemy dyskusje grupowe,
- prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
- uczestnicy mogą się zdiagnozować wypełniając kwestionariusze.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
Szkolenie jest skierowanie dla osób, które pracuję w stałym zespole lub różnych grupach zadaniowych/ projektowych i pełnią różne funkcje. To szkolenie dla osób, które chcą poznać efektywne sposoby komunikacji i współpracy, wiedzieć jak skutecznie przekonywać innych do swoich pomysłów oraz jak zachować się w sytuacjach sterowych lub konfliktowych.
Program szkolenia
DIAGNOZA POTRZEB:
Przed szkoleniem kierujemy do uczestników ankietę zawierającą program zajęć, z prośbą o zaznaczenie tematów i zagadnień, które są najbardziej interesujące oraz przedstawienie swoich oczekiwań względem szkolenia. Dzięki temu trener będzie mógł lepiej dopasować treść i ćwiczenia, które będą omawiane podczas szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Zasady skutecznej komunikacji czyli co robić, aby być właściwie rozumianym
- zasady skutecznej komunikacji,
- analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.
MODUŁ II
Narzędzia komunikacji
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- komunikat „Ja”,
- zadawanie pytań,
- parafrazowanie,
- podsumowywanie,
- technika FUKO.
MODUŁ III
Narzędzia efektywnej współpracy
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań – przekładanie celów na zadania,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań,
- pobudzanie kreatywności w procesie poszukiwania rozwiązań,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ IV
Role grupowe
- system ról przejawiających się w grupach zadaniowych,
- korzyści i zagrożenia związane z pełnieniem określonych ról,
- autodiagnoza – jakie rolę najczęściej pełnię,
- diagnoza zespołu – mocne strony i deficyty wynikające z systemu ról grupowych.
MODUŁ V
Umiejętność przekonywania w pracy grupowej
- przygotowanie argumentacji,
- właściwy dobór argumentów w zależności od sytuacji,
- umiejętne forsowanie swoich racji,
- podstawowe różnice pomiędzy asertywnością, a agresją
w rozmowie, - perswazja jako narzędzie wywierania wpływu na innych,
- podstawy negocjacji.
MODUŁ VI
Emocje i stres w pracy grupowej
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- radzenie sobie z negatywnymi emocjami współpracowników,
- naturalne wzorce reakcji na stres – atak/obrona,
- zachowania agresywne i bierno-agresywne,
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres,
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu,
- radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników.
MODUŁ VII
Asertywność
- asertywne wyrażanie myśli,
- obrona swoich praw w relacjach z pracownikami,
- taktowne odmawianie,
- asertywne radzenie sobie z krytyką i atakiem.
MODUŁ VIII
Gdy pojawi się konflikt w zespole
- style reakcji na konflikt - podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej,
- konsekwencje określonych zachowań w sytuacji konfliktowej – skutki rywalizacji, nadmiernego łagodzenia czy unikania,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- konstruktywne sposoby zachowania w sytuacji konfliktowej.
Uwaga! Treść merytoryczna może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia w związku z potrzebami Uczestników i przebiegiem zajęć.
Czas trwania
9:00 - 16:00
Prelegenci
Autorka projektów rozwojowych dla menedżerów, mentorów, trenerów wewnętrznych i talentów. Ekspert w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację na styku działów oraz współpracę
w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- przeprowadzenie zajęć przez trenerkę z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie
- diagnozę potrzeb w formie ankiety online skierowanej do uczestników przed szkoleniem
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
Masz pytania? Napisz do nas
