O szkoleniu
- pełna analiza przyczyn źródłowych problemu i generowanie skutecznych rozwiązań,
- nauczenie praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów w oparciu o stosowane metodologie i dobre praktyki w dziedzinie zarządzania jakością,
- definiowanie faz i optymalizacja procesu rozwiązywania problemów,
- poprawa skuteczności rozwiązywania problemów poprzez prawidłową aplikację narzędzi,
- przedstawienie ról poszczególnych szczebli zarządzania w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów Effective Problem Solving (EPS),
- określenie adekwatności narzędzi do poszczególnych faz procesu rozwiązywania problemów,
- implementacja procesu zapobiegania powstawania problemom, przypisane role.
Uczestnik nauczy się:
- Przekładać kulturę organizacji na proces skutecznego rozwiązywania problemów z przypisaniem do faz PDCA.
- Przypisywać odpowiedzialność za proces skutecznego rozwiązywania problemów za pomocą narzędzia RASIC (odpowiedzialny, akceptuje, wspiera, jest informowany, konsultuje).
- Realizować na swoim poziomie zarządzania proces skutecznego rozwiązywania problemów.
- Pozna podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów.
- Realizować metody 5 Why - EOS, Diagram Ishikawy, Analiza Multi-Vari.
- Przeciwdziałać aby problem nie dostał się do procesu produkcji i klientów.
Uczestnik dowie się:
- Jak pokonywać trudności w analizie problemu i wprowadzaniu działań korygujących.
- Czym różnią się narzędzia problem solving jak burza mózgów, diagram Ishikawy, 5Why-EOS, Multi-Vari, wykres korelacji.
- Jak mierzyć efektywność podejmowanych działań?
- Jak wykorzystywać doświadczenie rozwiązywania problemu do tworzenia dobrych praktyk (Lessons Learned).
ADRESACI:
- właściciele projektów,
- zespół interdyscyplinarny zaangażowany w realizację nowego projektu w ramach organizacji (zakupy, logistyka, jakość, kontakt z klientem, produkcja, serwis, technologia, konstrukcja, planowanie),
- pracownicy odpowiedzialni za skuteczne i efektywne rozwiązywanie problemów jakościowych.
Program szkolenia
1. Zasada PDCA i kroki prowadzące do rozwiązania / zapobiegania problemom.
2. Odpowiedzialność za działania w zakresie rozwiązywania problemów na różnych szczeblach organizacji.
3. Kierowanie organizacją i planowanie strategiczne w zakresie skutecznego rozwiązywania problemów.
4. Kompleksowy przebieg procesu rozwiązywania problemu:
- identyfikacja problemu,
- proces korekty,
- analiza rodzaju wady,
- analiza przyczyny źródłowej,
- działania korygujące,
- działania zapobiegawcze.
5. Prawidłowa aplikacja narzędzi rozwiązywania problemów z wykorzystaniem matrycy (narzędzie / faza procesu).
6. Podstawowe narzędzia rozwiązywania problemów:
- Diagram Ishikawy,
- diagram koncentracji,
- matryca decyzji,
- statystyczny opis populacji,
- Error-Proofing / Mistake Proofing,
- Flow Chart,
- analiza Multi-Vari,
- przenoszenie działań na podobne wyroby i/lub procesy,
- projektowanie wyrobu/procesu odporne na zmienność – Taguchi,
- Wykres Pareto,
- karty przebiegu / kontrolne,
- wykres korelacji,
- histogram.
7. Zastosowanie narzędzi i list kontrolnych do prawidłowego zdefiniowania:
- problemu (5W/2H, arkusz kontrolny, histogram, analiza Multi-Vari, Jest/Nie Jest, diagram koncentracji),
- korekty (MSA, Containment Worksheet- plan korekty),
- wady (FMEA, plan kontroli),
- przyczyny źródłowej (5Why-EOS Escape/Occurence/ Systemic, Diagram Ishikawy, najlepsze z najlepszych BOB, najgorsze z najgorszych WOW, diagram koncentracji, TRIZ),
- działań korygujących (Error-Proofing, plan kontroli procesu, Lessons Learned),
- działań zapobiegawczych (Action Plan & Review Data).
8. Zapobieganie / minimalizacja prawdopodobieństwa błędu za pomocą Poka-Yoke, Error-Proofing, Mistake-Proofing. Ćwiczenia:
- Listy kontrolne do faz procesu rozwiązywania problem.
- Analiza Jest / Nie Jest.
- Technika zastosowania metody 5 Why – EOS.
- Technika zastosowania Diagram Ishikawy.
- Implementacja analizy Multi-Vari.
- Zastosowanie Poka-Yoke, Error-Proofing, Mistake-Proofing w wyrobie / procesie produkcyjnym.
- Przeszkody na drodze do skutecznego rozwiązywania problemów.
- Raportowanie procesu skutecznego rozwiązywania problemów.
Czas trwania
Prelegenci

Trener TQMsoft
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-231 Kraków
Bociana 22A
woj. małopolskie
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
