Szkolenie

Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym - warsztat dla dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji

O szkoleniu

Szkolenie „Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym” pomaga menedżerom w sprawnym komunikowaniu swoich potrzeb, efektywnym rozwiązywaniu problemów, skutecznym udzielaniu informacji zwrotnej, sprawnym delegowaniu i egzekwowaniu postawionych celów, motywowaniu pracowników oraz wzmocnieniu postaw asertywnych w trudnych sytuacjach. Warsztat pomaga również wzmocnić autorytet u podległego zespołu jak również działów współpracujących.

Na szkoleniu poznasz różne aspekty mające wpływ na budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, sprawne komunikowanie się z pracownikami i współpracownikami w sytuacjach trudnych oraz zaangażowanie podwładnych:
- dowiesz się jakie postawy/zachowania mają wpływ na budowanie autorytetu u podległego zespołu
- zrozumiesz jakie narzędzia, którymi dysponujesz możesz wykorzystać do motywacji indywidualnej i zespołowej
- poznasz zasady skutecznej komunikacji, które są niezbędne do sprawnego funkcjonowania w zespole
- zdobędziesz wiedzę, która pozwala kształtować w pracownikach zachowania proaktywne
- dowiesz się, jak zarządzać energią grupy podczas prezentacji swoich pomysłów/wyników
- poznasz metodologię, która umożliwia sprawnie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
- zdobędziesz wiedzę na temat narzędzi, które można wykorzystać podczas udzielania informacji zwrotnej
- zrozumiesz znaczenie swoich emocji i emocji innych ludzi w jaki sposób na poziomie świadomym i podświadomym wpływają na sprawną komunikację
- nauczysz się, jak radzić sobie z postawami agresywnymi ze strony pracowników i współpracowników
- zrozumiesz jakie zachowania sprzyjają tworzeniu i zaostrzaniu się sytuacji konfliktowych
- poznasz na warsztatach jakie postawy/zachowania/komunikaty sprzyjają zwiększeniu motywacji pracownika do działania
Dlaczego warto wziąć udział?

Zdobędziesz umiejętności, dzięki którym komunikowanie się z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi będzie łatwiejsze:

  • Skuteczniej będziesz budował autorytet u pracowników
  • Lepiej przygotujesz argumenty, które będą przemawiać do słuchaczy podczas prezentacji/rozmowy
  • Zwiększysz poziom wywierania wpływu podczas prezentacji/rozmowy
  • Skuteczniej będziesz ich motywował do efektywnego działania
  • Sprawniej będziesz reagował w przypadku gdy u pracowników pojawią się niepożądane zachowania
  • Wzmocnisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem poprzez zadawanie pytań
  • Łatwiej będziesz przydzielał zadania i egzekwował ich realizację
  • Nauczysz się udzielać informacji zwrotnej w sposób jak najbezpieczniejszy dla słuchacza
  • Zaczniesz zamieniać negatywną informację zwrotną na obszary do sprawdzenia lub wzmocnienia
  • Lepiej będziesz budował postawy proaktywne u pracowników
  • Zrozumiesz motywy postaw agresywnych u swoich pracowników
  • Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania postaw asertywnych w trudnych sytuacjach

Nauczysz się, jak sprawnie funkcjonować w trudnych sytuacjach:

  • Poznasz trzy techniki pomagające budować zaangażowanie pracownika do realizacji celów
  • Podczas ćwiczeń nauczysz się jakie metody można wykorzystać w celu zachowania spokoju podczas agresywnych postaw rozmówców
  • Wzmocnisz się w zakresie przyjmowania postaw asertywnych w sytuacjach roszczeniowych postawach podwładnych
  • Rozwiniesz u siebie umiejętność w sytuacjach konfliktowych skupiania się na poszukiwaniu rozwiązań a nie człowieku
Kto powinien wziąć udział?

Warsztat skierowany jest do dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji.

Program szkolenia

I moduł – Rola lidera, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników produkcyjnych

Wprowadzenie

  • Przedstawienie celu i programu szkolenia
  • Ustalenie indywidualnych potrzeb rozwojowych

Rola menedżera w organizacji produkcyjnej

  • Cechy, umiejętności i zadania lidera zespołu produkcyjnego
  • Style przewodzenia

Autorytet menedżera

  • Czym jest autorytet w pracy lidera
  • Kompetencje niezbędne w budowaniu autorytetu
  • Wizualne czynniki autorytetu

Dawny kolega, obecny Szef – jak skutecznie wyznaczać i dbać o właściwe granice w relacjach z pracownikami produkcyjnymi

  • Co to są zdrowe relacje szef & pracownik
  • Określanie relacji:
  • mapa moich relacji
  • rozpoznawanie zdrowych relacji szef & pracownik
  • wzmacnianie u siebie nowych postaw i zachowań w stosunku do pracowników

Motywacja indywidualna i zespołowa

  • Co motywuje pracowników produkcyjnych
  • Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej
  • Osobowość pracownika a motywatory
  • Motywacja finansowa
  • Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego
  • Chwalenia i doceniania
  • Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników.

 

II moduł – Rozwiązywanie problemów i udzielanie informacji zwrotnej

Techniki i metody sprawnej komunikacji

  • Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
  • Budowanie świadomości pracowniczej
  • Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami

Narzędzia rozwiązywania problemów

  • Metody analizy problemów
  • Narzędzia poszukiwania rozwiązań

Pozytywna komunikacja z pracownikiem

  • Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
  • Pozytywne komunikaty

 

III moduł – Udzielanie informacji zwrotnej

Feedback – informacja zwrotna

  • Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
  • Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
  • Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
  • Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna

Metodologia

  • Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
  • Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
  • Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
  • Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
  • Różnica między feedbackiem “na bieżąco” a rozmową okresową

Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?

  • 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
  • Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
  • Parafrazowanie i zadawanie pytań ( kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku

 

IV moduł – Trudne rozmowy z pracownikami produkcyjnymi

Postawy agresywne ze strony pracowników

  • Przyczyny postaw agresywnych
  • Metody reakcji ze strony menedżera
  • Budowanie zasobów odpornościowych własnych na postawy agresywne ze strony pracowników

Trudne sytuacje na produkcji – wykorzystanie techniki i narzędzi poznanych na warsztatach

  • Pracownik odmawia wykonania polecenia
  • Pracownik nie realizuje celów produkcyjnych
  • Pracownik obgaduje przełożonego i podburza zespół
  • Pracownik nie przestrzega przepisów BHP
  • Pracownik nie stosuje się do norm obowiązujących w zespole
  • Delegowanie zadań i ich egzekwowanie
  • Motywowanie pracownika w sytuacjach trudnych
  • Budowanie postaw proaktywnych u pracowników
  • Inne sytuacje przygotowane pod potrzeby firmy

Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji

  • Nie uleganie presji pracowników
  • Przedstawianie swojego stanowiska
  • Mówienie „nie”
  • Przyjmowanie krytyki

Czas trwania

pierwszy dzień: 10:00 – 17:00
drugi dzień: 9:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Wrocław 6 - 7 lipca 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Kraków 30 - 31 sierpnia 2021
brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 29 - 30 listopada 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 - 21 grudnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Szkolenie stacjonarne
cena promocyjna dla użytkowników Eventis.pl
1406,50 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • cena ze zniżką 3% od ceny regularnej przy zgłoszeniu przez Eventis.pl
  • Rozwiń

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!