O szkoleniu
Na szkoleniu poznasz różne aspekty mające wpływ na budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, sprawne komunikowanie się z pracownikami i współpracownikami w sytuacjach trudnych oraz zaangażowanie podwładnych:
- dowiesz się jakie postawy/zachowania mają wpływ na budowanie autorytetu u podległego zespołu
- zrozumiesz jakie narzędzia, którymi dysponujesz możesz wykorzystać do motywacji indywidualnej i zespołowej
- poznasz zasady skutecznej komunikacji, które są niezbędne do sprawnego funkcjonowania w zespole
- zdobędziesz wiedzę, która pozwala kształtować w pracownikach zachowania proaktywne
- dowiesz się, jak zarządzać energią grupy podczas prezentacji swoich pomysłów/wyników
- poznasz metodologię, która umożliwia sprawnie prowadzić trudne rozmowy z pracownikami
- zdobędziesz wiedzę na temat narzędzi, które można wykorzystać podczas udzielania informacji zwrotnej
- zrozumiesz znaczenie swoich emocji i emocji innych ludzi w jaki sposób na poziomie świadomym i podświadomym wpływają na sprawną komunikację
- nauczysz się, jak radzić sobie z postawami agresywnymi ze strony pracowników i współpracowników
- zrozumiesz jakie zachowania sprzyjają tworzeniu i zaostrzaniu się sytuacji konfliktowych
- poznasz na warsztatach jakie postawy/zachowania/komunikaty sprzyjają zwiększeniu motywacji pracownika do działania
Zdobędziesz umiejętności, dzięki którym komunikowanie się z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi będzie łatwiejsze:
- Skuteczniej będziesz budował autorytet u pracowników
- Lepiej przygotujesz argumenty, które będą przemawiać do słuchaczy podczas prezentacji/rozmowy
- Zwiększysz poziom wywierania wpływu podczas prezentacji/rozmowy
- Skuteczniej będziesz ich motywował do efektywnego działania
- Sprawniej będziesz reagował w przypadku gdy u pracowników pojawią się niepożądane zachowania
- Wzmocnisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem poprzez zadawanie pytań
- Łatwiej będziesz przydzielał zadania i egzekwował ich realizację
- Nauczysz się udzielać informacji zwrotnej w sposób jak najbezpieczniejszy dla słuchacza
- Zaczniesz zamieniać negatywną informację zwrotną na obszary do sprawdzenia lub wzmocnienia
- Lepiej będziesz budował postawy proaktywne u pracowników
- Zrozumiesz motywy postaw agresywnych u swoich pracowników
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania postaw asertywnych w trudnych sytuacjach
Nauczysz się, jak sprawnie funkcjonować w trudnych sytuacjach:
- Poznasz trzy techniki pomagające budować zaangażowanie pracownika do realizacji celów
- Podczas ćwiczeń nauczysz się jakie metody można wykorzystać w celu zachowania spokoju podczas agresywnych postaw rozmówców
- Wzmocnisz się w zakresie przyjmowania postaw asertywnych w sytuacjach roszczeniowych postawach podwładnych
- Rozwiniesz u siebie umiejętność w sytuacjach konfliktowych skupiania się na poszukiwaniu rozwiązań a nie człowieku
Warsztat skierowany jest do dyrektorów, kierowników, mistrzów produkcji.
Program szkolenia
I moduł – Rola lidera, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników produkcyjnych
Wprowadzenie
- Przedstawienie celu i programu szkolenia
- Ustalenie indywidualnych potrzeb rozwojowych
Rola menedżera w organizacji produkcyjnej
- Cechy, umiejętności i zadania lidera zespołu produkcyjnego
- Style przewodzenia
Autorytet menedżera
- Czym jest autorytet w pracy lidera
- Kompetencje niezbędne w budowaniu autorytetu
- Wizualne czynniki autorytetu
Dawny kolega, obecny Szef – jak skutecznie wyznaczać i dbać o właściwe granice w relacjach z pracownikami produkcyjnymi
- Co to są zdrowe relacje szef & pracownik
- Określanie relacji:
- mapa moich relacji
- rozpoznawanie zdrowych relacji szef & pracownik
- wzmacnianie u siebie nowych postaw i zachowań w stosunku do pracowników
Motywacja indywidualna i zespołowa
- Co motywuje pracowników produkcyjnych
- Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej
- Osobowość pracownika a motywatory
- Motywacja finansowa
- Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego
- Chwalenia i doceniania
- Główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników.
II moduł – Rozwiązywanie problemów i udzielanie informacji zwrotnej
Techniki i metody sprawnej komunikacji
- Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
- Budowanie świadomości pracowniczej
- Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami
Narzędzia rozwiązywania problemów
- Metody analizy problemów
- Narzędzia poszukiwania rozwiązań
Pozytywna komunikacja z pracownikiem
- Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
- Pozytywne komunikaty
III moduł – Udzielanie informacji zwrotnej
Feedback – informacja zwrotna
- Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
- Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
- Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
- Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna
Metodologia
- Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
- Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
- Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
- Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
- Różnica między feedbackiem “na bieżąco” a rozmową okresową
Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?
- 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
- Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
- Parafrazowanie i zadawanie pytań ( kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku
IV moduł – Trudne rozmowy z pracownikami produkcyjnymi
Postawy agresywne ze strony pracowników
- Przyczyny postaw agresywnych
- Metody reakcji ze strony menedżera
- Budowanie zasobów odpornościowych własnych na postawy agresywne ze strony pracowników
Trudne sytuacje na produkcji – wykorzystanie techniki i narzędzi poznanych na warsztatach
- Pracownik odmawia wykonania polecenia
- Pracownik nie realizuje celów produkcyjnych
- Pracownik obgaduje przełożonego i podburza zespół
- Pracownik nie przestrzega przepisów BHP
- Pracownik nie stosuje się do norm obowiązujących w zespole
- Delegowanie zadań i ich egzekwowanie
- Motywowanie pracownika w sytuacjach trudnych
- Budowanie postaw proaktywnych u pracowników
- Inne sytuacje przygotowane pod potrzeby firmy
Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji
- Nie uleganie presji pracowników
- Przedstawianie swojego stanowiska
- Mówienie „nie”
- Przyjmowanie krytyki
Czas trwania
drugi dzień: 9:00 – 16:00
Prelegenci

trener Effect Group
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 450 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
