O szkoleniu
W jaki sposób działa i za co odpowiada Helpdesk? Przede wszystkim za pierwszy kontakt z klientem. Klient spodziewa się wysokiego poziomu obsługi. Na podstawie doznań wynikających z jakości kontaktu z Konsultantem, Klient tworzy w swoim umyśle wyobrażenie, opinię o całej firmie. Nowoczesna, sprawna i dająca satysfakcję obsługa Klienta to element strategii firmy wart zainwestowania wysiłku, aby Konsultanci byli ambasadorami marki firmy.
Korzyści dla uczestnika:
- Poznanie zasad efektywnego planowania procesu rekrutacyjnego
- Poznanie najlepszych praktyk rynkowych w zakresie prowadzenia procesów rekrutacyjnych oraz wypracowanie indywidualnego planu działań
- Zwiększenie poziomu kompetencji w zakresie prowadzenia skutecznych rekrutacji
Korzyści dla organizacji:
- Budowanie pozytywnego wizerunku marki pracodawcy
- Wprowadzenie standardów procesu rekrutacyjnego
- Szansa na obniżenie kosztów rekrutacji i zmniejszenie rotacji pracowników poprzez zatrudnianie odpowiednich kandydatów na odpowiednie stanowisk
- Dla pracowników helpdesk w działach IT
Program szkolenia
Nowoczesna praca z klientem Helpdesku
Moduł otwierający rozpoczniemy ćwiczeniem Dziecko płacze, skoncentrowanym na pracy z sytuacją, która umożliwi uwspólnienie doświadczeń uczestników i pozwoli doświadczyć, że zachowanie klienta – również to trudne dla Konsultanta Helpdesku – jest wyrazem zagrożenia realizacji jego potrzeb.
Celem będzie także wykazanie, że budowanie dobrego kontaktu z klientem jest kluczowe i możliwe także w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymaga konieczności rozwijania umiejętności interpersonalnych dla efektywności i komfortu wykonywanej pracy.
Kolejnym elementem w pracy z grupą będzie budowanie świadomości, że jako konsultanci są odpowiedzialni za spójność wizerunku firmy przed klientami. Pomoże nam w tym ćwiczenie Mapa Pozytywnego Nastawienia, które uświadomi konsultantom także rolę pozytywnego nastawienia w podnoszeniu efektywności pracy, oraz pokaże zależność między pozytywnym nastawieniem a wywieraniem dobrego wrażenia na kliencie.
Uczestnicy poznają także metody wzbudzania u siebie i innych pozytywnego nastawienia.
Wybrane zagadnienia:
- Uporządkowanie dotychczasowej wiedzy uczestników na temat obsługi klienta i wymagań klientów
- Klient realizuje potrzeby w kontakcie z Helpdeskiem
- Praktyczne przykłady nowoczesnej, markowej obsługi klienta
- Komunikacja językiem korzyści i rozwiązań ważnych z punktu widzenia klienta
- Postawa w oparciu o model PPK: Pozytywnie, po Partnersku, dając Korzyści
- Pozytywne nastawienie równa się pozytywne wrażenie
Propozycja narzędzi:
- Model PPK
- Mapa pozytywnego nastawienia, metody wzbudzania pozytywnego nastawienia
- Język korzyści
Różnorodność, czyli o typach ludzkich preferencji w komunikacji
W tej części treningu, w angażujących prezentacjach, ćwiczeniach i symulacjach, uczestnicy poznają style komunikacyjno-osobowościowe wg. C. G. Junga oraz typologie klientów wg Guta i Hamana.
Pokażemy, jak wykorzystać tę wiedzę w sytuacjach standardowych i wymagających. Uczestnicy będą trenować dopasowane do stylu/typu klienta skuteczne wzorce zachowań komunikacyjnych.
Wypracujemy także niezbędne zasady zachowania w kontakcie z klientami prezentującymi z swoim zachowaniu niezadowolenie, agresję, etc.
Uczestnicy dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będą rozumieć uwarunkowania różnorodności preferencji komunikacyjnych, i będą potrafili korzystać z niej dla sukcesu w realizacji zadań.
Wybrane zagadnienia:
- Wprowadzenie do stylów komunikacyjno-osobowościowych wg. C. G. Junga
- Typy klientów wg Guta i Hamana
- Jak rozpoznawać preferencje klienta w zakresie charakteru obsługi oraz sposobu komunikacji
- Stosowanie stylów komunikacyjnych dopasowanych do różnych stylów/ typów klientów
Propozycja narzędzi:
- Narzędzie Klasyfikacji
Efektywna komunikacja telefoniczna i pisemna z klientem
W trzecim module skupimy się na efektywnej komunikacji przez telefon oraz na komunikacji pisemnej z klientem.
W obszarze komunikacji telefonicznej wskażemy na problem braku ekonomiki rozmów – wiele rozmów na Helpdesku trwa zbyt długo.
Wynika to z braku umiejętności:
- kontrolowania przebiegu rozmowy
- przejmowania kierunku rozmowy
- niewłaściwym przekazywanie informacji i instrukcji
- niskiego poziomu asertywności
- koncentrowaniu się na ramie problemu a nie celu, czyli umiejętność przekierowywania rozmowy z problemu na rozwiązanie, jako sposób zarządzania rozmową
Zajmiemy się treningiem tych deficytowych umiejętności.
W drugiej części modułu skoncentrujemy się na racjonalnym prowadzeniu korespondencji z klientami, czyli umiejętnością tworzenia komunikatów pisanych (zgłoszenia, maile).
Konsultanci nauczą się właściwego nadawania tytułu maila oraz precyzji, przejrzystości treści, kompletności, zwięzłości, doboru właściwych słów oraz zgodności z netykietą.
Wybrane zagadnienia:
- Komunikacja werbalna i niewerbalna przez telefon
- Kontrolowanie przebiegu rozmowy
- Rola nastawienia na poszukiwanie rozwiązań win-win w kontaktach z klientami
- Specyfika komunikacji i etykieta w korespondencji e-mailowej, właściwe opisywanie zgłoszeń
- Pisanie maili z punku widzenia celu jaki mają spełnić
- Przekazywanie klientom informacji i instrukcji
Propozycja narzędzi:
- Model KISS
- Algorytm przekazywania instrukcji
Umiejętność odkrywania potrzeb
W tym module skupimy się na trudnej sztuce zadawania pytań i identyfikowania potrzeb.
Pracę rozpoczniemy od ćwiczenia Mój zakup, podczas którego uczestnicy doświadczą na sobie, w jaki sposób można zadając odpowiednie pytania uzyskać informacje. Uczestnicy będą wdrażać wskazówki pomocne przy odkrywaniu potrzeby i właściwej pracy pytaniami, realizując na szkoleniu cały proces poszukiwania potrzeby.
Wybrane zagadnienia:
- Techniki efektywnego pozyskiwania informacji od klientów
- Różne rodzaje pytań – ich skuteczność w zależności od celu rozmowy
- Jak wyrażać zainteresowanie potrzebami klientów?
Propozycja narzędzi:
- Katalog pytań
- Techniki aktywnego słuchania
Trudne sytuacje w relacjach z klientami
Trudne sytuacje w pracy konsultanta Helpdesku to codzienność. Błędy, nie działające aplikacje mogą wywoływać u klientów trudne emocje, które konsultant musi umieć wygaszać, chroniąc jednocześnie relacje z klientem i budować zaufanie.
Celem tej części treningu jest wzmocnienie uczestników oraz wypracowanie wzorców zachowań asertywnych chroniących pracownika i niezbędnych w kontaktach z klientem, właśnie w sytuacjach trudnych.
W atrakcyjnej formie zapoznamy uczestników z założeniami oraz metodami asertywnych zachowań, które pomogą uczestnikom radzić sobie z emocjami własnymi i klienta oraz nie ponosić kosztów osobistych wykonywanej pracy.
Wybrane zagadnienia:
- Typy klientów i typy trudnych sytuacji,
- Analiza zwrotów, których nie powinno stosować w stosunku do klienta,
- Pozytywne nastawienie do obiekcji i zastrzeżeń klientów,
- Postawa asertywna w kontaktach z klientami, asertywnie, czyli jak?
- Sposoby radzenia sobie i kontrola emocji w reakcji na krytykę lub atak,
- Jak powiedzieć klientowi, że nie ma racji?
- Radzenie sobie w sytuacji, w której nie można natychmiastowo rozwiązać problemu,
- Radzenie sobie w sytuacji, kiedy nie posiada się zasobów, aby rozwiązać problem.
Propozycja narzędzi:
- Język JA
- Technika odsłony intencji, narzędzie eliminowania projekcji
- Technika pozytywnej intencji
- Autorska Technika ONZ(TM)
- NVC – Nonviolent Comunication – metoda prowadzenia dialogu
- Technika Płaczącego niemowlęcia, Plecaka, Drzewa
Proces wdrożenia umiejętności
Ostatnią godzinę treningu przeznaczymy na wypracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju w oparciu o narzędzie przygotowane przez MENTORI.
Uczestnicy wybierają z ćwiczonych podczas szkolenia umiejętności dwie, które najsilniej wzmacniają ich efektywność podczas wykonywanych zadań. Z jednym ochotnikiem, trener przepracowuje na forum grupy sposób opracowania zadania rozwojowego dla wybranej przez niego umiejętności. Na podstawie tego przykładowego zadania, pozostali uczestnicy szkolenia wypełniają swoje arkusze dla jednej umiejętności.
W ciągu tygodnia, wszyscy uczestnicy, przesyłają swój Plan Rozwoju do przełożonego i trenera.
Rozpoczęcie wdrożenia zaczyna się najpóźniej 7 dni po treningu i trwa od 1 do 3 miesięcy.
Aby zminimalizować Efekt Straty objawiający się spadkiem motywacji podczas ćwiczenia umiejętności, niezbędne jest wsparcie trenera oraz osoby z organizacji. Proces wdrożenia objęty jest trzymiesięcznym monitoringiem trenera i przełożonego uczestnika szkolenia.
Propozycja narzędzi:
- Indywidualny Plan Rozwoju
Czas trwania
Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 250 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
