Szkolenie

Efektywny proces rekrutacji i selekcji pracowników

O szkoleniu

Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy
Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska jako ważnego instrumentu menedżerskiego
Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników.

Korzyści dla uczestników:

Dla firmy:

-będzie postrzegana jako prestiżowy pracodawca, dysponujący system pozyskiwania pracowników na wyróżniającym się poziomie;
-podniesie swoje możliwości konkurowania na rynku i poprawy wyników
jej pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach prowadzenia trudnych rozmów rekrutacyjnych.

Dla uczestników:

-nauczą się profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia procesów rekrutacji i selekcji
-będą mieć możliwość skonstruowania profesjonalnego kwestionariusza do rozmowy kwalifikacyjnej na konkretne stanowiska według realnych potrzeb własnej firmy
-uzyskają umiejętność budowania unikatowego narzędzia budowania marki prestiżowego pracodawcy poprzez praktyczne, codzienne działania samych pracowników.
Kto powinien wziąć udział?

Warsztat przeznaczony przede dla osób, które prowadzą lub będą w przyszłości prowadzić procesy doboru pracowników i potrzebują usystematyzowania posiadanej wiedzy, w tym wsparcia merytorycznego przy konstruowaniu profesjonalnych kwestionariuszy do rozmowy kwalifikacyjnej.

Program szkolenia

Moduł 1. Zanim pojawią się kandydaci do pracy

Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych

  • polityka personalna firmy, zakres obowiązków, profil poszukiwanego kandydata

Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów

  • profil społeczny i profil kompetencyjny kandydata
  • przygotowywanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba zbadać, a czego badać nie warto

Źródła pozyskiwania pracowników – skanowanie rynku pracy

  • sytuacja na rynku pracy
  • sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne/
  • dobór mediów a profil stanowiska
  • zasięg mediów.

Moduł 2. Atrakcyjny pracodawca to znacznie więcej niż atrakcyjne wynagrodzenia

Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy:

  • korzyści funkcjonalnych
  • wartości ekonomicznej
  • korzyści psychologicznych

Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę ?

Jak rozpoznać różnice pomiędzy dobrym i słabym pracodawcą.

Moduł 3. AIDA – Attention, Interest, Desire, Action

Przygotowanie informacji dla kandydatów

  • ogłoszenie anonimowe, rekrutacyjno-reklamowe, promocyjne i informacyjne
  • związek formy z treścią, wymagania, oferta

Rekrutacja przez internet

  • ogłoszenie internetowe, internetowe bazy danych, preselekcja, interview on line, banery, mailing, jobot

Przyjmowanie zgłoszeń i wstępna selekcja

  • zgłoszenia telefoniczne, pisemne oraz bezpośrednie
  • czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie /list motywacyjny, życiorys zawodowy/.

Moduł 4. Różne podejścia do selekcji – różne wywiady kwalifikacyjne

Od chaosu do porządku – po co tworzy się kwestionariusze do rozmowy kwalifikacyjnej

Rodzaje wywiadów selekcyjnych ze względu na:

  • sposób przygotowania rozmowy
  • sposób prowadzenia rozmowy

Typy wywiadów kwalifikacyjnych: wywiad ustrukturalizowany, swobodny, stresujący, panelowy

Sposób zaplanowania przebiegu wywiadu

  • plan wywiadu.

Moduł 5. Metody i narzędzia do przygotowywania wywiadu kwalifikacyjnego

Czego na temat kandydata można dowiedzieć się przez telefon – kiedy i jak posługiwać się telefonem jako narzędziem wspierającym

Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych

  • jak uzyskać maksimum informacji unikając banału

Modele konstruowania rozmowy kwalifikacyjnej:

  • model biograficzny
  • model oparty na kryteriach
  • model analizy sytuacji zawodowej
  • model analizy zdarzeń krytycznych
  • model opary na sytuacjach

Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej – ćwiczenia symulacyjne

  • błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

Moduł 6. Rozmowa kwalifikacyjna … a co potem?

Sposoby na praktyczną weryfikację umiejętności kandydatów: próbki pracy, techniki zaczerpnięte z AC

Czynności dodatkowe po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej: pozyskiwanie referencji i rekomendacji.

Moduł 7. Wybór i akceptacja kandydata do pracy

Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi

Podziękowanie pozostałym kandydatom

  • udzielenie informacji zwrotnej kandydatom wewnętrznym biorącym udział w procesie rekrutacji
  • list z informacją odmowną do kandydatów zewnętrznych.

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Wrocław 17 - 18 grudnia 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 19 - 20 listopada 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 21 - 22 września 2020
brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 8 - 9 lipca 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1450 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Weź udział

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!