Szkolenie: EKONOMICZNE ASPEKTY WINDYKACJI - STUDIUM PRZYPADKU

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/ekonomiczne-aspekty-windykacji---studium-przypadku-70051

Informacje o szkoleniu

  • EKONOMICZNE ASPEKTY WINDYKACJI - STUDIUM PRZYPADKU


    ID szkolenia: 70051
    Typ: Szkolenia
    Branża/temat: Księgowość, rachunkowość, podatki Prawo
  • Adres szkolenia:

    Novotel Wrocław CITY
    Wyścigowa 35
    53-011 Wrocław
    woj. dolnośląskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 18.04.2018
    Godziny zajęć (czas trwania):
    PLAN SZKOLENIA:
    godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
    godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
    godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
    godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
    godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./
  • Organizator szkolenia:

    Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
    Aleja Warszawska 102
    20-824 Lublin
    woj. lubelskie
    O firmie Inne oferty firmy
Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami prowadzenia współpracy z firmami mającymi trudności finansowe z uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z takiej współpracy, dzięki przedstawieniu roli weksla jaką pełni on obecnie w zakresie zabezpieczenia należności i wskazanie praktycznych rozwiązań w zakresie posługiwania się wekslem.

Cele szczegółowe:

Zdobycie wiedzy nt. zasad prowadzenia współpracy z trudnymi klientami. Nabycie umiejętności radzenia sobie z problemami związanymi z praktycznym wykorzystaniem weksla, a także nabycie umiejętności rozwiązywania problemów związanych z rolowaniem długów.

Po szkoleniu Uczestnik będzie poprawnie rozwiązywał problemy związane z rolowaniem długów, radził sobie z problemami związanymi z praktycznym wykorzystaniem weksla, oraz umiał zabezpieczać transakcję na wypadek zetknięcia się z działaniem oszustów (fraudów) w celu minimalizacji ewentualnych strat.

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie skierowane jest do następujących grup:

Dyrektorzy finansowi, kierownicy działów finansowych, kontrolerzy finansowi, pracownicy działów finansowych
Członkowie zarządu odpowiedzialni za sprawy finansowe
Dyrektorzy zarządzający
Dyrektorzy, kierownicy, pracownicy działów windykacji
Pracownicy firm windykacyjnych
Osoby prowadzące działalność gospodarczą

Program szkolenia:

1. Współpraca z trudnym klientem mającym notoryczne kłopoty finansowe

1.1. Motywy powodujące nawiązywanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem będącym w dobrej kondycji finansowej z firmą mającą kłopoty z regulowaniem swoich zobowiązań
1.1.1. Lokowanie nadwyżek finansowych w należnościach
1.1.2. Pozbycie się zapasów produktów zalegających w magazynach
1.1.3. Redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
1.1.4. Eliminacja konkurencji z rynku
1.1.5. Sprzedaż towaru za wszelką cenę, nie bacząc na ryzyka z tym związane
1.2. Korzyści płynące ze współpracy ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
1.2.1. Uzyskanie lepszego oprocentowania kapitału w porównaniu z lokatami bankowymi i inwestycjami giełdowymi
1.2.2. Redukcja kosztów magazynowania wyrobów gotowych
1.2.3. Utrzymanie na dotychczasowym poziomie lub redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
1.2.3.1. Uzyskanie większego zysku z jednostki produkcji przy zachowaniu obecnego poziomu cen
1.2.3.2. Zmniejszenie cen wytwarzanych produktów i zwiększenie ich konkurencyjności na rynku a w efekcie zwiększenie sprzedaży i zwiększenie poziomu produkcji
1.2.3.3. Możliwość ekspansji na mniej bogate rynki (np. eksport) lub utrzymanie się na tych rynkach
1.2.4. Brak konieczności redukcji personelu
1.2.5. Spowodowanie, że zamówienia nie otrzyma konkurencja
1.2.5.1. Konieczność podniesienia cen przez konkurencję
1.3. Ryzyka związane ze współpracą ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
1.3.1. Pogorszenie lub utrata kondycji finansowej firmy
1.3.2. Wydłużenie cyklu konwersji pieniądza w przedsiębiorstwie
1.3.3. Konieczność zarządzania należnościami
1.3.4. Utrata możliwości skutecznej egzekucji należności
1.4. Współpraca z trudniejszą częścią rynku: niepotrzebne ryzyko czy działania rozwojowe
1.5. Problem wynagradzania handlowców: za towar dostarczony czy za towar zapłacony przez klienta
1.6. Wstrzymanie dostaw: problem tylko dla dłużnika czy również dla dostawcy
1.7. Weksel jako zabezpieczenie należności
1.7.1. Jak można wykorzystać weksel w sytuacji, kiedy wiadomo, że na koncie dłużnika nie będzie środków do jego wykupu
1.7.2. Problemy związane z wypełnieniem weksla in blanco
1.7.2.1. Błędy powodujące nieważność weksla
1.7.2.2. Wyznaczenie w firmie będącej wierzycielem odpowiedniej osoby do wypełnienia weksla in blanco
1.7.2.3. Techniki związane z prawidłowym wypełnieniem weksla in blanco
1.7.2.4. Prawidłowo złożony przez dłużnika podpis na wekslu
1.7.3. Tendencja występująca w gospodarce do stosowania weksla jako zabezpieczenie płatności w sytuacjach nieadekwatnych do rzeczywistych możliwości wynikających z wykorzystania weksla
1.7.4. Problemy związane z transportem weksla i posiadaniem pewności, że na wekslu znajduje się podpis jego wystawcy a nie inny podpis
1.8. Czynniki decydujące o kontynuowaniu lub przerwaniu współpracy z trudnym kontrahentem
1.9. Współpraca z firmą, wobec której ogłoszone zostało postępowanie restrukturyzacyjne
1.9.1. Propozycje układowe (art.156 pr)
1.9.2. Które faktury są objęte postępowaniem restrukturyzacyjnym, a które powinny być regulowane przez dłużnika na bieżąco

2. Współpraca z klientem, z którym mamy nieuregulowaną starą trudną sprawę

2.1. Wykorzystywanie zawezwania do próby ugodowej do skutecznego przerwania biegu przedawnienia roszczeń
2.2. Rolowanie długu jako możliwość kontynuowania współpracy z kontrahentem znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej
2.3. Postępowanie z limitami kredytowymi we współpracy z trudnymi kontrahentami

3. Defraudacja na przykładzie hurtowni ze sprzętem elektrycznym

3.1. Otwarcie nowej firmy i wabienie dostawców
3.1.1. Dokonywanie zakupów w kilku partiach aby ukryć przed kontrahentem rzeczywisty zamiar zakupu towaru w możliwie największym rozmiarze
3.1.2. Wyrafinowane sposoby na zatarcie śladów oszukańczej działalności
3.2. Sposoby zabezpieczenia się przed działaniem fraudów w celu minimalizacji strat w przypadku ujawnienia oszustwa
3.2.1. Stosowanie prewindykacji w celu uniknięcia prostych wpadek w kontaktach z nieuczciwymi klientami oraz w celu gromadzenia informacji o kontrahencie na wypadek konieczności prowadzenia windykacji twardej i egzekucji w przyszłości
3.2.1.1. Zbieranie wszelkich informacji o kontrahencie od momentu negocjacji
3.2.1.2. Informacje podstawowe w celu identyfikacji kontrahenta
3.2.1.3. Informacje o majątku przyszłego klienta
3.2.1.4. Współpraca z wywiadowniami gospodarczymi
3.2.1.5. Sposoby sprawdzenia kondycji finansowej firmy prowadzonej jako działalność gospodarcza lub spółka cywilna
3.2.2. Konieczność stosowania w przedsiębiorstwie limitów kredytowych w celu skutecznego panowania nad zaangażowaniem kapitałowym oraz ograniczenia strat powstałych wskutek kłopotów z płynnością finansową u kontrahentów
3.2.3. Ustalanie bezpiecznych terminów płatności we współpracy z nowymi klientami

4. Współpraca w celu wspólnego świadczenia usług na przykładzie firmy finansowej

4.1. Wspólne świadczenie usług w celu minimalizacji kosztów i stworzenie na tej bazie atrakcyjnej oferty dla klienta
4.2. Forma zawierania porozumień na wspólne świadczenie usług
4.3. Konieczność podnoszenia zarzutu przedawnienia roszczeń na każdym etapie postępowania sądowego
4.4. Przestrzeganie zasady kontradyktoryjności i płynące stąd korzyści oraz zagrożenia

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Informacje o prelegentach:

Jacek Sularz
Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Głównej Handlowej.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 500 y - netto

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe; imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia; indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia; ankieta/test oceniająca szkolenie i wiedzę.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Wydarzenie: EKONOMICZNE ASPEKTY WINDYKACJI - STUDIUM PRZYPADKU