Ekspresowa sztuka zarządzania „szefem być”. Intensywny warsztat coachingowy dla nowo mianowanych menedżerów

O szkoleniu

Dynamiczne zmiany w organizacjach spowodowane COVIDEM oraz aktualną sytuacją geopolityczną spowodowały przyspieszone sukcesje, fluktuacje i rotacje na różnych stanowiskach. Wielu dotychczasowych specjalistów zostało kierownikami, kierownicy dyrektorami, a dyrektorzy objęli funkcje zarządcze.
Wraz z objęciem nowych zadań, menedżerowie, którzy nie byli wcześniej przygotowani do tej roli, mogą doświadczyć wielu problemów w zarządzaniu podległymi obszarami i zespołami. Ekspresowy, krótki kurs zarządzania opracowany przez FIG Polska może być dobrym rozwiązaniem, które pomoże rozwinąć kompetencje przywódcze i poszerzyć wiedzę nt. procesów zarządczych.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresujemy do

  • kierowników
  • menedżerów
  • dyrektorów
  • osób zarządzających zespołami

 

Program szkolenia

Menedżer, Lider – Rola w zespole i organizacji

  • Wprowadzenie: cele szkolenia.
  • Główne obszary działania Menedżera.
  • Różnica pomiędzy Menedżerem a Liderem.
  • Nasz krąg wpływu w kierowaniu ludźmi.
  • Kierownik jako łącznik zespołu z przełożonymi wyższego szczebla i otoczeniem firmowym.
  • Profil osobowościowy skutecznego lidera.
  • Awans z zespołu i związane z tym sytuacje.
  • Nowy Menedżer spoza zespołu, zalety i wady sytuacji.
  • Podstawowe działania, umiejętności i nastawienie pomocne w kierowaniu ludźmi.
  • Poziom monitoringu i kontroli.

Kluczowe narzędzia nowego Menedżera

  • Pierwsze kroki szefowskie w zespole – dobre praktyki i przestrogi.
  • Pierwsze dni nowego szefa, czyli szansa, która się nie powtórzy.
  • Znaczenie expose szefowskiego.
  • Budowanie autorytetu, źródła błyskawiczne i źródła strategiczne.
  • Asertywność szefowska, czyli stawianie granic przez nowego Menedżera.
  • Elastyczność stylów kierowania i ich wybór na początku pracy z zespołem.
  • Wpływ stylu kierowania poprzednika na reakcję zespołu na nasze działania szefowskie.

Zespół z nowym szefem – czynniki wpływające na skuteczność

  • Różnice pomiędzy grupą a zespołem.
  • Poznanie ludzi jako ludzi, nie tylko pracowników.
  • Ścieżki wpływu kierownika na efekty pracy zespołu.
  • Dobre praktyki kierownicze w zarządzaniu zespołem.

Motywowanie i egzekwowanie w pracy z nowym zespołem

  • Motywowanie jest zawsze kierunkowe.
  • Nowy szef w zespole – szansa na nowe zasady.
  • Praktyczne narzędzia motywowania do wykorzystania od pierwszej chwili.
  • Delegowanie celów zamiast zadań.
  • Rozliczanie i egzekwowanie.
  • Monitoring efektów a kontrola zadań.
  • Poziom kontroli z pracy z nowym zespołem.
  • Zakres swobody pracownika, którego jeszcze nie poznaliśmy.
  • Rozmowy szefowskie.
  • Jajo szefa, czyli granice kary i nagrody.

Elementy reakcji na zmianę

  • Etapy reakcji na zmianę.
  • Jak zmiana kierownika wpływa na etapy rozwoju zespołu?
  • Jakie działania kierownicze należy podjąć w obliczu nowej sytuacji?
  • Czego obawiają się ludzie w nowej sytuacji?
  • Pomocne narzędzia szefowskie.
  • Znaczenie komunikacji i informacji.

Komunikacja szefowska – Komunikacja Menedżerska w pierwszych dniach.

  • Expose szefowskie – praktyczne wskazówki.
  • Rozmowy z zespołem i indywidualne.
  • Jak ośmielić ludzi i zbudować relacje.
  • Przekazywanie informacji zwrotnej.
  • Algorytmy kluczowych rozmów.
  • Przestroga, czyli najczęstsze błędy w komunikacji.

Bank trudnych sytuacji nowo mianowanego Menedżera.

  • Stworzenie Banku Trudnych Sytuacji w pierwszym okresie pracy Menedżera z zespołem.
  • Wypracowanie listy zachowań szefa we wszystkich wskazanych sytuacjach.
  • Uczulenie na możliwe trudności.
  • Wypracowanie wachlarza narzędzi szefowskich pomagających w radzeniu sobie trudnymi z sytuacjami.

Dekalog nowego Szefa

  • Podsumowanie w postaci Dekalogu Nowego Szefa.

Indywidualny plan działania

  • Przygotowanie indywidualnych postanowień wraz z deklaracją wprowadzenie ich w życie.
  • Podsumowanie szkolenia warsztatowego.

Czas trwania

2 dni, 9.00-17.00

Prelegenci

Michał Brzeziński

Trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z komunikacją, przywództwem, zarządzaniem zmianami i negocjacjami.

Specjalizacja i kompetencje

Od 1998 roku prowadzi działania szkoleniowe, coachingowe i  doradcze, był wykładowcą na studiach podstawowych a obecnie podyplomowych i MBA.

We Francuskim Instytucie Gospodarki Polska prowadzi seminaria otwarte i zamknięte, m.in.: „Przywództwo w otoczeniu VUCA” i „Komunikacja strategii oraz przywództwo we wdrożeniu strategii”.

Doświadczenie zawodowe i wykształcenie

Doświadczenie zawodowe zdobywał w obszarze B2B, zaczynając od obszaru sprzedaży z czasem rozszerzając swoje wpływy i zdobywając doświadczenie na stanowiskach menedżerskich. Był m.in. dyrektorem generalnym na Polskę i prokurentem firmy należącej do włoskiej grupy kapitałowej.

Absolwent Politechniki Łódzkiej Wydziału Organizacji i Zarządzania we współpracy z Universite d’Auvergne I w Clermont Ferrand.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Golden Tulip

Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!