Szkolenie

Elektroniczne usługi publiczne - jak korzystać z EPUAP

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na szkolenie online dotyczące korzystania z zsystemu ePUAP. Szkolenie jest realizacją oczekiwań uczestników konferencji i seminariów organizowanych przez CPI, wyrażonych w ankietach a dotyczących elektronicznego zarządzania dokumentami, podpisu elektronicznego i ePUAPu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dedykowane jest kierownikom podmiotów realizujących zadania publiczne oraz innym osobom uprawnionym do podpisywania dokumentów wychodzących na zewnątrz tych podmiotów.
Prowadzone będzie ze szczególnym uwzględnieniem aparatu pojęciowego i słownictwa właściwego dla administratywistów – a nie informatyków. W czasie szkolenia istniała będzie możliwość założenia i potwierdzenia (zaufania) profilu na ePUAP.

Program szkolenia

Zagadnienia programowe:

  1. Zakładanie profilu na ePUAP
  2. Jak stać się podmiotem potwierdzającym profil zaufany (Punktem potwierdzającym)?
  3. Zaufanie profilu (potwierdzanie profilu osoby fizycznej przez Punkt Potwierdzający)
  4. Kontekst pracy na ePUAP – przydzielanie ról, w jakich konkretna osoba może pracować
  5. Praktyczne przykłady korzystania z ePUAP (osoba fizyczna)
  6. Praktyczne wykorzystanie ePUAP w pracy urzędu administracji publicznej (pracownik administracji)
  7. Poruszanie się po ePUAP
  8. Wzory obowiązujących w e-administracji dokumentów elektronicznych
  9. Centralne repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych
  10. Tworzenie pisma przewodniego z wieloma załącznikami o różnych wielkościach
  11. Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, Urzędowe Poświadczenie Doręczenia – i różnice między nimi
  12. Usługi administracji publicznej wykorzystujące mechanizmy uwierzytelniania ePUAP
  13. ePUAP w kancelarii
  14. Przykłady przypadków szczególnych

W związku z częstymi prośbami uczestników o zmniejszenie liczebności wystąpień na rzecz wydłużenia czasu poszczególnych wykładów i pogłębienia tematyki, oraz umożliwienia formułowania pytań i komentowania przez wykładowców przypadków szczególnych czy trudnych, wprowadza się nowy element - sesję pytań, odpowiedzi i omawiania przypadków szczególnie trudnych.

Czas trwania

9:00-14:00

Prelegenci

Cytat

Kajetan Wojsyk

Pionier i popularyzator informatyki w administracji; wdraża idee społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym i krajowym, kierując złożonymi projektami pilotażowymi. Wykładowca Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania oraz ekspert Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Pracował m.in. na Politechnice Częstochowskiej, w Akademii Jana Długosza w Częstochowie (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza), Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, współpracował z Fundacją Wspierania Wsi oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, współpracuje z Centrum Promocji Informatyki. Dokonania kierowanego przez niego zespołu w zakresie informatyzacji Urzędu Miasta Częstochowy były wielokrotnie nagradzane (np. Złoty Laur Teleinfo dla najlepiej zinformatyzowanej jednostki administracji publicznej i instytucji użyteczności publicznej, Lider Informatyki Computerworld, Złota @, międzynarodowa nagroda EuroCrest Award). Był doradcą Ministra Cyfryzacji, aktualnie jest pełnomocnikiem Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych.

Zainteresowania:
• Bezpieczeństwo osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
• Tworzenie e-usług w ramach przyjaznej elektronicznej administracji,
• Systemy automatycznej aktualizacji danych rejestrowych w oparciu o dane źródłowe,
• Optymalizacja procedur administracyjnych,

Publikacje:
Za najważniejszą publikację uznaje się dotyczący e-usług ePodręcznik dla administracji, połączony z sejmowym Internetowym Systemem Aktów Prawnych, Wikipedią i wieloma innymi zasobami sieciowymi (np. walidatorami podpisów elektronicznych), która – dzięki swojej konstrukcji jest systematycznie od 2015 r. aktualizowana, stanowiąc realną pomoc w sytuacjach wątpliwości interpretacyjnych dzięki obszernym komentarzom konkretnych pojęć takich jak „dokument” czy „podpis” (https://epodrecznik.mc.gov.pl). Ponadto jest autorem lub współautorem nw. wybranych publikacji oraz drukowanych wystąpień konferencyjnych

Gdzie i kiedy

Online 7 lipca 2021

Weź udział

Cena promocyjna
za osobę przy zgłoszeniach przesłanych do 25 czerwca
690 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Cena standardowa
za osobę
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa
Międzyborska 50
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

- komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa (preferowany Firefox),
- używasz przeglądarki EDGE, wspierana jest tylko najnowsza oparta na silniku Chromium,
- głośnik, mikrofon i/lub słuchawki,
- NIE łącz się przez VPN i/lub sieć firmową - mogą ograniczać dostęp,
- Internet Explorer (IE) oraz Yandex NIE są wspierane,
- na otrzymany link do pokoju webinarowego może zalogować się tylko jedna osoba/urządzenie,

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa Międzyborska 50
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!