Employee experience, employee journey - jak sprawić, aby pracownik cenił pracodawcę

O szkoleniu

Mapowanie podróży (journey mapping) to działanie znane głównie z obszaru sprzedaży lub marketingu, ale właściwie stosowane, może być doskonałym sposobem na budowanie zaangażowania pracowników, podniesienie wskaźnika NPS czy skuteczny EB.

Podobnie jak specjaliści CX, którzy wyznaczają drogę klienta w celu zidentyfikowania punktów bólu i obszarów wymagających poprawy, zespoły HR mogą zaplanować kompleksową podróż, jaką pracownik pokonuje w organizacji. Dzięki temu zaczną rozumieć, w jaki sposób każdy etap wpływa na doświadczenie pracownika jako całości.

Mapowanie, czyli nic innego jak graficzne przedstawienie procesu, jest bowiem wizualizacją emocji, opinii, wrażeń, zachowań, nawyków i potrzeb pracowników w całym „cyklu życia” w firmie.

Wiele programów dotyczących doświadczenia pracowników (employee experience management) wciąż rozpoczyna się i kończy na ankiecie zaangażowania - pojedynczej, najczęściej wysyłanej raz do roku.

Mapowanie podróży (jako część employee experience po polsku) pozwala zdefiniować momenty, które mają największe znaczenie dla pracownika i organizacji (punkty styku, momenty interakcji pracownika z organizacją), od rekrutacji przez całą drogę do awansu i rozwoju kariery, aż do wyjścia, i zrozumieć co można zrobić, aby poprawić doświadczenia kadry na każdym etapie.

Już na początku lat 90. specjaliści ds. HR zdali sobie sprawę, że samo bycie "zadowolonym" nie jest wystarczające, aby pracownicy w pełni wykorzystywali swój potencjał i dawali maksymalną wartość dla firmy. Badania wykazały, że firmy z wysoko zaangażowanymi zespołami osiągają lepsze wyniki od swoich konkurentów o 147%.

Zaangażowanie, nie „zadowolenie”, to jeden z tych pozornie nieuchwytnych wskaźników, które mogą mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy.
Dlatego dla najlepszych organizacji mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem stało się stałą praktyką.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • umiejętność zwinnego reagowania na dynamikę procesów, zachodzących w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • wpływ na wzrost zaangażowania pracowników
  • wzrost skuteczności działań w obszarze NPS i EB
  • zwiększenie poziomu lojalności pracowników
  • zwiększenie efektywności biznesowej organizacji
  • wzrost konkurencyjności firmy jako pracodawcy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • wzrost zaangażowania
  • zrost satysfakcji z pracy
  • poczucie, że potrzeby pracownika są zauważane przez organizację i brane pod uwagę
  • poczucie docenienia
  • zwiększenie efektywności pracy

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych firmy
  • budowanie kultury organizacji, w której ważne jest wzajemne zrozumienie celów i potrzeb
  • budowanie zaangażowanej i lojalnej kadry
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla osób, które zaczynają swoją karierę i chcą uporządkować wiedzę
  • dla pracowników HR
  • dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • dla managerów

Program szkolenia

1. Czym jest Employer Branding i Employee Experience?

  • Definicje
  • Przykłady
  • Zależności
  • Insighty

2. Rynek pracownika – fakty i mity:

  • Jak myślimy, że jest, a jak jest naprawdę?
  • Rynek w liczbach w Polsce i na świecie

3. Fantazyjne krzesło czy wolne popołudnie? - cele biznesowe vs potrzeby i oczekiwania pracownika:

  • Definiowanie i weryfikowanie celów biznesowych zgodnych ze strategią organizacji
  • Metody diagnozowania kluczowych potrzeb pracowników (m.in. IDI, design thinking)
  • Potrzeba pracownika strategią na realizację celów biznesowych

4. Employee Experience - jak to robić?

  • Employee journey map – zapoznanie z procesem mapowania i wykorzystywanymi narzędziami
  • Procesy strategiczne i punkty styku
  • Największe bóle, momenty prawdy i szybkie wygrane
  • Co zrobić z wnioskami?

5. Jak to robią najlepsi?

  • Case study i inspiracje
  • Co i kiedy warto podpatrywać u innych oraz w jaki sposób to adaptować u siebie

6. Jak i kiedy mierzyć efektywność działań?

  • Określanie KPI
  • Wskaźniki tzw. „miękkie”
  • Jak przekładać rezultaty „miękkie” na „twarde”

7. Nowe technologie w mapowaniu podróży klienta – pomocne narzędzia i aplikacje.

Czas trwania

2 dni, 9:00 - 13:30

Prelegenci

KAROLINA OLSZYŃSKA

Trener Biznesu, Moderator Design Thinking, Konsultant w obszarze sprzedaży. Certyfikowana Moderatorka Design Thinking, metody która pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika. Dzięki pracy projektowej i interdyscyplinarnym zespołom powstają kreatywne i innowacyjne rozwiązania. Współautorka i współrealizatorka innowacyjnego programu szkoleniowo-konsultingowego skierowanego do biznesu, który wspiera budowanie strategii w oparciu o Model Biznesowy oraz dzięki metodologii Design Thinking, pomaga projektować rozwiązania, które klienci chętnie kupują.

Gdzie i kiedy

Online 26-27 kwiecień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!