O szkoleniu
Mapowanie podróży (journey mapping) to działanie znane głównie z obszaru sprzedaży lub marketingu, ale właściwie stosowane, może być doskonałym sposobem na budowanie zaangażowania pracowników, podniesienie wskaźnika NPS czy skuteczny EB.
Podobnie jak specjaliści CX, którzy wyznaczają drogę klienta w celu zidentyfikowania punktów bólu i obszarów wymagających poprawy, zespoły HR mogą zaplanować kompleksową podróż, jaką pracownik pokonuje w organizacji. Dzięki temu zaczną rozumieć, w jaki sposób każdy etap wpływa na doświadczenie pracownika jako całości.
Mapowanie, czyli nic innego jak graficzne przedstawienie procesu, jest bowiem wizualizacją emocji, opinii, wrażeń, zachowań, nawyków i potrzeb pracowników w całym „cyklu życia” w firmie.
Wiele programów dotyczących doświadczenia pracowników (employee experience management) wciąż rozpoczyna się i kończy na ankiecie zaangażowania - pojedynczej, najczęściej wysyłanej raz do roku.
Mapowanie podróży (jako część employee experience po polsku) pozwala zdefiniować momenty, które mają największe znaczenie dla pracownika i organizacji (punkty styku, momenty interakcji pracownika z organizacją), od rekrutacji przez całą drogę do awansu i rozwoju kariery, aż do wyjścia, i zrozumieć co można zrobić, aby poprawić doświadczenia kadry na każdym etapie.
Już na początku lat 90. specjaliści ds. HR zdali sobie sprawę, że samo bycie "zadowolonym" nie jest wystarczające, aby pracownicy w pełni wykorzystywali swój potencjał i dawali maksymalną wartość dla firmy. Badania wykazały, że firmy z wysoko zaangażowanymi zespołami osiągają lepsze wyniki od swoich konkurentów o 147%.
Zaangażowanie, nie „zadowolenie”, to jeden z tych pozornie nieuchwytnych wskaźników, które mogą mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy.
Dlatego dla najlepszych organizacji mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem stało się stałą praktyką.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- umiejętność zwinnego reagowania na dynamikę procesów, zachodzących w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- wpływ na wzrost zaangażowania pracowników
- wzrost skuteczności działań w obszarze NPS i EB
- zwiększenie poziomu lojalności pracowników
- zwiększenie efektywności biznesowej organizacji
- wzrost konkurencyjności firmy jako pracodawcy
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- wzrost zaangażowania
- zrost satysfakcji z pracy
- poczucie, że potrzeby pracownika są zauważane przez organizację i brane pod uwagę
- poczucie docenienia
- zwiększenie efektywności pracy
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników w realizację celów biznesowych firmy
- budowanie kultury organizacji, w której ważne jest wzajemne zrozumienie celów i potrzeb
- budowanie zaangażowanej i lojalnej kadry
Dla kogo jest szkolenie?
- dla osób, które zaczynają swoją karierę i chcą uporządkować wiedzę
- dla pracowników HR
- dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- dla managerów
Program szkolenia
1. Czym jest Employer Branding i Employee Experience?
- Definicje
- Przykłady
- Zależności
- Insighty
2. Rynek pracownika – fakty i mity:
- Jak myślimy, że jest, a jak jest naprawdę?
- Rynek w liczbach w Polsce i na świecie
3. Fantazyjne krzesło czy wolne popołudnie? - cele biznesowe vs potrzeby i oczekiwania pracownika:
- Definiowanie i weryfikowanie celów biznesowych zgodnych ze strategią organizacji
- Metody diagnozowania kluczowych potrzeb pracowników (m.in. IDI, design thinking)
- Potrzeba pracownika strategią na realizację celów biznesowych
4. Employee Experience - jak to robić?
- Employee journey map – zapoznanie z procesem mapowania i wykorzystywanymi narzędziami
- Procesy strategiczne i punkty styku
- Największe bóle, momenty prawdy i szybkie wygrane
- Co zrobić z wnioskami?
5. Jak to robią najlepsi?
- Case study i inspiracje
- Co i kiedy warto podpatrywać u innych oraz w jaki sposób to adaptować u siebie
6. Jak i kiedy mierzyć efektywność działań?
- Określanie KPI
- Wskaźniki tzw. „miękkie”
- Jak przekładać rezultaty „miękkie” na „twarde”
7. Nowe technologie w mapowaniu podróży klienta – pomocne narzędzia i aplikacje.
Czas trwania
Prelegenci
KAROLINA OLSZYŃSKA
Trener Biznesu, Moderator Design Thinking, Konsultant w obszarze sprzedaży. Certyfikowana Moderatorka Design Thinking, metody która pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika. Dzięki pracy projektowej i interdyscyplinarnym zespołom powstają kreatywne i innowacyjne rozwiązania. Współautorka i współrealizatorka innowacyjnego programu szkoleniowo-konsultingowego skierowanego do biznesu, który wspiera budowanie strategii w oparciu o Model Biznesowy oraz dzięki metodologii Design Thinking, pomaga projektować rozwiązania, które klienci chętnie kupują.
ANNA STEC
Doświadczony trener, coach, HR-owiec z ponad 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach. Posiada szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, coachingów na wszystkich poziomach organizacji. Prowadziła szkolenia i warsztaty związane z rozwojem w Polsce oraz krajach Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej (m.in. Austria, Bułgaria, Estonia, Rumunia, Ukraina, Białoruś, Hiszpania, Niemcy, Francja, Portugalia, Rosja, Kazachstan, Gruzja, Włochy, Węgry, Wielka Brytania). Szkolenia prowadzi w języku polskim, angielskim oraz niemieckim. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Laboratorium Psychoedukacji oraz Szkoły Treningu Warsztatu Psychologicznego INTRA. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS. Współpracowała z Uczelnią ŁAZARSKI oraz z Ośrodkiem Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie. Akredytowany Konsultant Insights Discovery™, DISC, PRISM.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Nazwa firmy: Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
- Ulica i nr: Mysłowicka 15
- Kod pocztowy: 01-612
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132690108