Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/employer-branding-czyli-jak-skutecznie-budowac-marke-pracodawcy-75940-id1061

Informacje o szkoleniu

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Na obecnym rynku pracy nadszedł czas, w którym pracodawca również stoi w roli kandydata. Dlatego tak ważnym elementem jest świadome budowanie wizerunku firmy również jako dobrego pracodawcy. Organizacje potrzebują kierować swoją ofertę nie tylko do klientów, czy inwestorów, ale również do pracowników. Jest to szczególnie ważne dla firm, które chcą angażować właściwych ludzi i utrzymywać ich w dłuższym czasie. Dobrze zarządzany Employer Branding przynosi wiele korzyści  na przykład: wzmocnienie wizerunku firmy również w oczach klientów i kontrahentów, większe zaangażowanie obecnych pracowników, wzrost motywacji, poprawa efektywności działań, mniejsza rotacja, wyższa retencja, itp.

Dobrze zbudowany model Employer Branding’owy nie może być jednak „ładnym opakowaniem”. W budowaniu strategii employer branding niezbędna jest spójność pomiędzy tym „jaka jest firma”, a tym co i w jaki sposób na jej temat komunikujemy. Jeżeli Employer Branding nie będzie wynikało z tożsamości organizacji, nawet najlepiej przeprowadzona kampania EB będzie wysiłkiem i inwestycją, która nie przyniesie żadnych korzyści.

Trzeba zauważyć, że czy dbamy o to, czy nie, to nasza firma i tak ma swój wizerunek na rynku jako pracodawca. Jeżeli zależy nam na tym, aby „gracze” rynkowi dobrze mówili o nas, to nie pozostaje nic innego jak świadomie i skutecznie zarządzać marką swojej firmy, jako pracodawcy.

Szkolenie pozwoli zrozumieć korzyści z dbania o wizerunek firmy jako pracodawcy oraz poznać zasady budowania spójnej, silnej i pozytywnej marki na rynku pracownika.

 

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:

Określać kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu

Definiować pojęcie dobrego pracodawcy z perspektywy Employer Brandingu oraz Employee Expirience

Przygotowywać się do tworzenia firmowej strategii Employer Brandingowej

Określić cele działań pracodawcy oraz grupę docelową swoich działań

Wykorzystać persony do budowania skutecznej strategii komunikacji pracodawcy

Mapować doświadczenia kandydatów i stworzyć Candidate Journey

Określić wyróżniki (EVP) organizacji

Wykorzystać proces rekrutacji do budowy relacji z kandydatmi

Dobrać kanały komunikacji employer brandingowej online i offline

Wykorzystać potencjał drzemiący w serwisach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter)

Włączyć do komunikacji influencerów (blogerów, youtuberów et.)

Mierzyć i monitorować swoje działania

Szkolenie skierowane jest do:

menedżerowie oraz pracownicy działów HR oraz marketingu lub PR, specjaliści komunikacji wewnętrznej.

Program szkolenia:

1. Employer Branding – istota, cele i korzyści

  • Co składa się na wizerunek pracodawcy – wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny
    • Najbardziej popularne modele Employer Brandingowe w Polsce i na świecie
  • Znaczenie wizerunku pracodawcy – korzyści ze świadomego budowania marki pracodawcy
  • Kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu, czyli różne grupy nadawców oraz odbiorców działań firmy,  ich interesy i sposób odbierania przekazu
  • Modele i definicje EB (Employer Branding)
     

2. Co to znaczy dobry pracodawca. Dwa punkty widzenia – pracownik a organizacja.

  • Tożsamość organizacji jako fundament wizerunku
  • Jakie aspekty wizerunku kształtują spójny obraz organizacji z perspektywy pracownika?
  • EVP – propozycja wartości dla pracownika
    • Kultura organizacyjna
    • Spójność wizerunkowa
    • Wyróżniki rynkowe
  • Marketing wartości zewnętrzny i wewnętrzny
  • EX – Employee Experience
  • Cechy pracodawcy pożądane przez pracownika i kandydata na podstawie badań rynkowych
     

3. Przygotowanie do budowania strategii Employer Brandingu?

  • Określenie celów firmy w zakresie Employer Brandingu - jaki wizerunek chcemy (musimy) budować?
  • Analiza sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy w zakresie obecnego EVP oraz wizerunku
  • Określenie luki wizerunkowej – stan obecny a stan pożądany
  • Określenie kryteriów wdrożeniowych
     

4. Działania wspierające walkę o kandydata

  • Komunikacja masowa z kandydatem – przegląd dobrych praktyk
    • Ogłoszenia o pracę
    • Zakładki kariera na stronie internetowej
    • Proces rekrutacji
    • Przegląd narzędzi tradycyjnych (ATL i BTL)
    • Rola eventów w komunikacji EB
    • Social media marketing mix
    • Blogerzy, youtuberzy, instagramerzy jako przyszłość komunikacji EB
  • Tworzenie planu komunikacji zewnętrznej i katalogu potencjalnych komunikatów
     

5. Opracowanie prototypu strategii Employer Brandingu, panel praktyczny

  • Działania i narzędzia składające się na budowanie strategii EB – praktyki rynkowe pracodawców w Polsce
  • Wstępny wybór działań – stworzenie prototypu strategii działania
  • Opracowanie koncepcji treściowej i graficznej  - najważniejsze hasła, linia komunikacji
  • Dobór metod, wykorzystanie istniejących narzędzi komunikacji
  • Zaplanowanie stałych działań oraz kampanii wizerunkowych
  • Wizerunek pracodawcy - wspólny interes wszystkich działów w firmie
  • Wybór metod oceny skuteczności - ustalenie KPI
  • Raportowanie do zarządu - przygotowanie prezentacji
  • Praca na case study lub na przykładzie własnej organizacji.

6. Monitoring i pomiar działań

  • Monitoring działań EB
  • Ewaluacja projektów EB
  • Sesja Q&A

Informacje o prelegentach:

KATARZYNA ŚLIWIŃSKA

Trener, konsultant, ekspert z zakresu wdrażania i komunikacji zmian organizacyjnych i biznesowych, budowania wizerunku marki oraz komunikacji wewnętrznej i budowania wizerunku pracodawcy. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. jako Dyrektor Biura HR w firmie Ergo Hestia będąc odpowiedzialną za procesy rekrutacji, rozwoju, sukcesji i oceny oraz wsparcie HR dla menedżerów. Zarządzała zespołem jako Dyrektor Biura Marketingu i PR odpowiadając za zarządzanie marką oraz wsparcie sprzedaży. W firmie Alston Power zarządzała procesem rekrutacji i rozwoju dla zakładu liczącego ok 500 pracowników. Jako konsultant biznesowy i ekspert  wspomagała organizacje we wdrożeniu kompleksowego pakietu procedur HR, w tym systemu zarządzania talentami, koordynowała proces HR przy połączeniu dwóch firm, realizowała kompletny projekt rebrandingu (w ramach międzynarodowego koncernu) oraz była odpowiedzialna za opracowanie komunikacji marketingowej dla inwestycji deweloperskiej.

AGATA PELC

Jako konsultant wspiera organizacje w ramach programów prozdrowotnych i szkoli pracowników w zakresie stylu życia i osiągania równowagi w życiu zawodowym i osobistym (work-life balance).  Bierze aktywny udział w tworzeniu programów well-beingowych, które pozwalają firmom skutecznie wdrażać zmiany na poziomie kultury organizacyjnej. W ramach poszukiwania rozwiązań idealnych, które pomagałyby ludziom osiągać poczucie szczęścia i równowagi połączyła swoje doświadczenie jako lidera, trenera rozwoju osobistego i doradcy z praktyką trenera wellness (psychodietetyka) i dziś uczy jak osiągać stan well-beingu na co dzień. Specjalizuje się w tworzeniu programów well-beingowych dla firm i aktywnej pomocy we wdrażaniu skutecznych, mierzalnych, opartych na potrzebach ludzi i organizacji programów well-beingowych, które efektywnie wpłyną na zmianę nawyków organizacji oraz zbudują w niej kulturę zdrowia na trwałe. Tworzy autorskie programy i szkolenia prozdrowotne. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Unilever, Electrolux, Herbalife, PWPW, Dell, czy Generali.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1000 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie stacjonarne

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.


Wydarzenie: Employer branding- czyli jak skutecznie budować markę pracodawcy