Szkolenie

ePR – jak skutecznie prowadzić Public Relations w Internecie

O szkoleniu

Szkolenie odpowie na następujące pytania:

jak wykorzystać nowe technologie w komunikacji z mediami, klientami, partnerami i otoczeniem rynkowym?
jak komunikować się z uwzględnieniem różnych segmentów odbiorców
w jaki sposób pisać, by użytkownicy i dziennikarze chętnie czytali nasze informacje?
czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników
jak mierzyć skuteczność publikowanej treści?
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

• Zapoznanie ze specyfiką internetu i poznanie różnic między komunikacją online versus offline
• Poznanie skutecznych sposobów i narzędzi dotarcia z przekazem do różnych grup docelowych
• Inspiracje, benchmarki i case studies – przykłady aktywności firm na polu ePR, content marketingu i dziennikarstwa w sieci
• Poznanie metod i wskaźników pozwalających na estymowanie efektywności w komunikacji firmy w kanale online

Kto powinien wziąć udział?

• Specjaliści ds. e-marketingu i marketingu offline planujący lub rozpoczynający przygodę z komunikacją w social media
• Pracownicy działów Public Relations i Obsługi Klienta
• kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację offline i online

Program szkolenia

1. Zaplanuj zanim opublikujesz
a. Ewolucja contentu – od papieru do mobile i społeczności; jak kanały online wpływają na komunikację offline?
b. Strategie redagowania i publikacji treści w sieci – jak wykorzystać kanał internetowy do zwiększania zasięgu?
c. Konwergencja – tradycyjne media a Internet; symbioza czy wojna?
d. Targetowanie treści względem audytorium – jak skutecznie docierać do odbiorcy komunikatu?
Quiz wiedzy + ćwiczenie praktyczne (definiowanie odbiorcy)

2. Internet PR w praktyce
a. Idea i cele ePublic Relations
b. Obszary działania i narzędzia internetowego PR od A do Z
c. Rodzaje ePR: pasywny i aktywny – który wybrać? Wady i zalety
d. Media relations – jak budować relacje z dziennikarzami w sieci?
e. Newslettery i magazyny elektroniczne – e-mail jako instrument ePR, czyli jak zaadoptować najefektywniejszy kanał komunikacji online?
f. Trendy i wyzwania w ePR – blogi, społeczności, mikroblogi, fora – kryzysy i sukcesy w nowej rzeczywistości
g. Niestandardowy ePR i black PR w sieci – walczyć czy ignorować
h. Komunikacja wewnętrzna (intranet) i z partnerami (extranet) – jak wykorzystać sieć do komunikacji z partnerami i kontrahentami?
i. Content Marketing – ewolucja komunikacji online, która destabilizuje dotychczasowy rynek treści…
j. Przykłady realizacji
Ćwiczenie praktyczne – plan aktywności ePR

3. Praktyka redagowania treści w Internecie
a. Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – jak skutecznie komunikować się z poziomu WWW?
b. Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje contentu w sieci
c. Style komunikacji – jak dobierać język w zależności od grupy docelowej?
d. Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – dlaczego, po co i w jaki sposób?
e. Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, tabele – dlaczego wszystko ma znaczenie?
f. Multimedia w serwisach WWW – od zdjęć i animacji, przez audio i wideo, po wideo i telewizję interaktywną – specyfika, zasady tworzenia, przykłady
g. Redagowanie treści w zależności od jej celu:
– Informacyjne/PR/IR – raporty, konferencje, publikacje, komunikaty prasowe,
– budowa i zarządzanie pressroom,
– prezentacje PowerPoint i PDF – tworzenie i publikacja w sieci
h. Redaktor jako ekspert SEO – strategie pozycjonowania w kompetencjach PR
Ćwiczenia praktyczne – analiza i ocena materiałów

4. Weryfikacja skuteczności i benchmarking
a. Definiowanie celów w zależności od rodzaju treści (tekst, wideo, audio, etc.)
b. Audyt treści – metody analizy ilościowej i jakościowej konkurencji oraz branżowych wzorców
c. Badania redaktora: eyetracking, testy z użytkownikami, badania tradycyjne (focusy, IDI, ankiety www), analityka webowa
d. Mierniki skuteczności – wskaźniki e-marketingowe (np. lepkości/śliskości) i standardy analityczne (np. wskaźnik odrzuceń)
e. Weryfikacja popularności contentu w sieci – przykłady narzędzi

5. Trendy, zagrożenia, perspektywy
a. Agregatory treści i alerty w sieci – jak zwiększać zasięg i być poinformowanym?
b. Zagrożenia marki i ochrona treści w sieci (w tym formy licencjonowania contentu)
c. Outsourcing treści w obszarze redagowania i pozyskiwania contentu

Czas trwania

10:00-16:00

Prelegenci

Cytat

Trener Akademii MDDP

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 czerwca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 7 kwietnia 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 4 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
za osobę
850 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!