Szkolenie

Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje -2-dniowe szkolenie warsztatowe.

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach:
Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje -2-dniowe szkolenie warsztatowe.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Opanowanie form i zwyczajów towarzyskich jest ogromnie ważne dla ludzi, którzy pragną osiągnąć i utrzymać powodzenie w nowoczesnym świecie interesów, świecie częstych zmian. Szkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z dobrymi obyczajami w świecie zawodowym, między innymi odpowie na pytania: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych.

 

Korzyści dla uczestników

Zdobyta wiedza:
• Poznanie zasad savoir-vivr’u i etykiety obowiązującego we współczesnym biznesie
• Zapoznanie z zasadami dotyczącymi zachowania się w stosunku do gości, podwładnych, Klientów,
• Pogłębienie wiedzy z zakresu przygotowania i uczestnictwa w wizytach służbowych,
• Pogłębienie znajomości zasad protokołu dyplomatycznego,
• Nabycie pewności siebie i znajomości zwyczajów i obyczajów podczas spotkań dyplomatycznych i biznesowych.
Nabyte umiejętności:
• Pogłębienie umiejętności z zakresu kultury bycia i norm obyczajowych
• Rozwijanie umiejętności zachowania w różnych nietypowych sytuacjach w firmie i świecie biznesu
• Kształtowania umiejętności budowania pozytywnych wzajemnych relacji w rozmaitych sytuacjach zawodowych
• Unikanie niezręczności wprawiających w zakłopotanie.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Przedstawiciele administracji publicznej, kadra zarządzająca, właściciele firm, dyrektorzy, menedżerowie, osoby przygotowujące się do pełnienia obowiązków zawodowych wymagających umiejętności poruszania się w świecie biznesu i dyplomacji.

 

Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.


W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów. 

 

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

1. Dobre maniery, a poczucie pewności siebie-przedstawianie się, powitania w różnych sytuacjach, tytułowanie, precedencja
a. eleganckie powitania i pożegnania-zasady, którymi się kierujemy
b. etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach
c. Zasady precedencji w kontaktach służbowych, reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski, poklepywanie,
d. wzajemne prezentacje –kto, kiedy i jak?
e. Wręczanie i przyjmowanie wizytówek

2. Przyjmowanie delegacji krajowych i zagranicznych
a. Przywitanie, zameldowanie w hotelu,
b. Harmonogram spotkań-agenda
c. Obowiązki gospodarza
d. Obowiązki międzykulturowe
e. Kod sygnałów, słów, znaków i zachowań
f. Obowiązujące zasady i wartości

3. Ubiór (pani i panowie) –jak i kiedy?
a. Dostosowanie stroju do okazji
b. Ubiór służbowy
c. Ubiór swobodny, sportowy, spacerowy, „casual”,
d. ubiór wizytowy
e. ubiór galowy, koktajlowy,

4. Udane spotkanie przy stole
a. wybór miejsca
b. sztuka prowadzenia konwersacji,
c. dobre maniery przy stole
d. tematy, których nie należy poruszać

5. Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych
a. Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
b. Zaproszenia formalne – reguły, skróty, szyfry,
c. wręczanie upominków i kwiatów –kiedy, co i jak?
d. Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać,

6. Korespondencja z klasą
a. Pisanie listów (elektronicznie, ręcznie) do kogo i kiedy?
b. Korespondencja e-mailowa -antyetykieta–zasady, błędy
c. Korespondencja prywatna
d. Zasady pisowni

7. Dobre maniery w rozmowie telefonicznej
a. Przygotowanie do rozmowy przez telefon. Telefoniczne ABC
b. Struktura i zasady prowadzenia rozmowy
c. Trudne sytuacje telefoniczne
d. Negocjacje przez telefon

8. Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych
a. Przyjęcia oficjalne
b. Negocjacje
c. rozsadzanie gości przy stole, witanie i przedstawianie,
d. „Mowa sztućców”, nakrycia, serwetki,
e. Etykieta przy stole –jak elegancko jeść i konwersować przy stole, toasty,
f. Przyjęcia bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party, „lampka wina”
g. Tematyka rozmów przy stole – o czym rozmawiać, a jakie tematy omijać „dużym łukiem”?

9. Protokół dyplomatyczny (kongres Wiedeński – 1815)– elementy
a. Dyplomacja i kurtuazja
b. Definicje i zadania protokołu dyplomatycznego
c. Reguły postępowania – zasada wzajemności, precedencja i exequatur - zgoda państwa przyjmującego na wykonywanie przez określoną osobę funkcji kierownika urzędu konsularnego państwa wysyłającego, dyplomatycznej lub wysokiej rangi urzędnika państwowego.
d. Relacje pomiędzy urzędnikami i placówkami dyplomatycznymi
e. Przykłady korespondencji dyplomatycznej – memorandum, nota ogólna i zbiorowa, nota werbalna, nota podpisana, Aide-mémoire (z fr. pomoc dla pamięci) − nota, która jest przekazywana osobiście lub doręczana korespondencyjnie po zakończeniu oficjalnych rozmów (lub podczas ich trwania) przez przedstawicieli służby

10. Etykieta w pracy
a. Wprowadzanie nowego pracownika do zespołu
b. Imprezy firmowe, integracyjne, szkolenia, jubileusze –reguły, praktyka,
c. Udzielanie informacji zwrotnej, udzielanie pochwał, wręczanie nagród, trudne rozmowy z pracownikami – takt, szacunek, standard


W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener SEMPER - Specjalista ds. etykiety biznesowej.

Gdzie i kiedy

Online 16 - 17 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 16 - 17 grudnia 2021
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 20 - 21 stycznia 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 20 - 21 stycznia 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 lutego 2022

Gdzie i kiedy

Poznań 17 - 18 lutego 2022
-

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 marca 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 marca 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 11 - 12 kwietnia 2022

Gdzie i kiedy

Kraków 11 - 12 kwietnia 2022
-

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Poznań 22 - 23 listopada 2021
-

Poznań

woj. wielkopolskie

Zapisz się

Szkolenia stacjonarne
zł netto
1350 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenia on-line
zł netto
1250 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!